- Випуск № 3-4 2019 рік
- Шумигора Людмила
- Ракітянська Людмила
- Говоруха Наталія
- Павлюк Юлія
- Ярошенко Ольга
- Черепєхіна Ольга
- Батечко Ніна, Дібрівна Емілія
- Павлюк Роман, Когут Ірина
- Кульбашна Ярослава, Скрипник Ірина, Захарова Валерія
- Ольшанський Дмитро
- Стрілець Валентина
- Дущенко Ольга
- Петренко Наталя
- Дроботько Ірина
- Проценко Олена
- Москалюк Галина
- Еркебаєва Сауле
- Наливайко Олексій, Друганова Олена, Іваненко Людмила
- Дмитрук Лілія
- Дика Наталія, Глазова Олександра
- Лук’янчиков Максим
- Шевчук Юлія
- Співак Любов
- Костіна Тетяна
- Шатюк Тетяна, Новак Наталія
- All Pages
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
ФОРМУВАННЯ МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ У КОНТЕКСТІ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2019.3-4.5258
У статті висвітлюються основні тенденції формування математичної компетентності студентів у сучасних умовах входження України в Європейський освітній простір. Розглянуто компетентнісний підхід як методологічне підґрунтя процесу формування математичної компетентності студентів. Наведено численні ключові компетентності Європейського Союзу та місце в них математичної компетентності. Розкрито особливості формування математичної компетентності студентів вітчизняних закладів вищої освіти в контексті європейських практик.
Ключові слова: ключові компетентності; математична компетентність; Європейський освітній простір.
Література
-
Думанська Т. В. Формування математичних компетентностей бакалаврів економічних спеціальностей у процесі навчання вищої математики: автореф. дис…. канд. пед. наук. Київ, 2018. 20 с.
-
Зіненко І. М. Визначення структури математичної компетентності учнів старшого шкільного віку. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2009. № 2. С. 165–174.
-
Лобода Ю. Г. Концепція фундаменталізації математичної освіти студентів вищої технічної школи. Праці міжнародного геометричного центру. 2015. Т. 8. № 2. С. 50–57.
-
Темирова С. Г. Формирование математической компетентности экономиста-менеджера при обучении в экономическом вузе. Известия РГПУ им. А. И. Герцена. 2007. № 29. С. 200–205.
-
Равен Дж. Компетентность в современном обществе: выявление, развитие и реализация. Москва: Когито-Центр, 2002. 396 с.
-
Стельмах Я. Г. Формирование профессиональной математической компетентности студентов – будущих инженеров: автореф. дис…. канд. пед. наук. Самара, 2011. 23 с.
-
Токарчук О. М. Педагогічні умови формування математичної компетентності фахівців економічного профілю у процесі вивчення математичних дисциплін. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. Київ – Вінниця: Планер, 2012. Вип. 33. С. 194–200.
-
Annex to the Proposal for a Council Recommendation on Key Competences for Lifelong Learning. 2018. https://ec.europa.eu/education/education-in-the-eu/council-recommendation-on-key-competences-for-lifelong-learning.pdf (дата звернення: 09.09.2019).
-
Definition and Selection of Competencies (DeSeCo). URL: https://www.oecd.org/education/skills-beyond-school/definitionandselectionofcompetenciesdeseco.htm (дата звернення: 09.09.2019).
References
-
Dumanska, T. V. (2018). Formuvannya matematichnih kompetentnostej bakalavriv ekonomichnih specialnostej u procesi navchannya vishoyi matematiki [Formation of mathematical competencies in bachelors majoring in economics while teaching them higher mathematics.]: Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, Ukraine (ukr).
-
Zinenko, I. M. (2009). Viznachennya strukturi matematichnoyi kompetentnosti uchniv starshogo shkilnogo viku [Determination of the structure of mathematical competence of senior schoolchildren]. Pedagogichni nauki: teoriya, istoriya, innovacijni tehnologiyi, 2, 165–174 (ukr).
-
Loboda, Yu. G. (2015). Koncepciya fundamentalizaciyi matematichnoyi osviti studentiv vishoyi tehnichnoyi shkoli [Concept of fundamentalization of mathematical education of students of higher technical school]. Praci mizhnarodnogo geometrichnogo centru, 8 (2), 50–57 (ukr).
-
Temirova, S. G. (2007). Formirovanie matematicheskoj kompetentnosti ekonomista-menedzhera pri obuchenii v ekonomicheskom vuze [Formation of mathematical competence of economist-manager at training in economic college]. Izvestiya RGPU im. A. I. Gercena, 29, 200–205 (rus).
-
Raven, J. (2002). Kompetentnost v sovremennom obshestve: vyyavlenie, razvitie i realizaciya [Competence in Modern Society: Its Identification, Development and Release]. Moskow, Russia: Kogito-Centr (rus).
-
Stelmah, Ya. G. (2011). Formirovanie professionalnoj matematicheskoj kompetentnosti studentov – budushih inzhenerov [Formation of professional mathematical competence of students - future engineers]: Extended abstract of candidate’s thesis. Samara, Russia (rus).
-
Tokarchuk, O. M. (2012). Pedagoichni umovi formuvannya matematichnoyi kompetentnosti fahivciv ekonomichnogo profilyu u procesi vivchennya matematichnih discipline [Pedagogical conditions of formation of mathematical competence of specialists of economic profile in the process of studying mathematical disciplines]. Suchasni informacijni tehnologiyi ta innovacijni metodiki navchannya u pidgotovci fahivciv: metodologiya, teoriya, dosvid, problemi, 33, 194–200 (ukr).
-
Annex to the Proposal for a Council Recommendation on Key Competences for Lifelong Learning (2018). Retrieved from https://ec.europa.eu/education/education-in-the-eu/council-recommendation-on-key-competences-for-lifelong-learning.pdf (eng).
-
Definition and Selection of Competencies (DeSeCo). Retrieved from https://www.oecd.org/education/ skills-beyond-school/definitionandselectionofcompetenciesdeseco.htm (eng).