- Випуск № 3-4 2019 рік
- Шумигора Людмила
- Ракітянська Людмила
- Говоруха Наталія
- Павлюк Юлія
- Ярошенко Ольга
- Черепєхіна Ольга
- Батечко Ніна, Дібрівна Емілія
- Павлюк Роман, Когут Ірина
- Кульбашна Ярослава, Скрипник Ірина, Захарова Валерія
- Ольшанський Дмитро
- Стрілець Валентина
- Дущенко Ольга
- Петренко Наталя
- Дроботько Ірина
- Проценко Олена
- Москалюк Галина
- Еркебаєва Сауле
- Наливайко Олексій, Друганова Олена, Іваненко Людмила
- Дмитрук Лілія
- Дика Наталія, Глазова Олександра
- Лук’янчиков Максим
- Шевчук Юлія
- Співак Любов
- Костіна Тетяна
- Шатюк Тетяна, Новак Наталія
- Усі сторінки
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
ФОРМУВАННЯ ОЦІННО-КОНТРОЛЬНИХ ДІЙ ДОШКІЛЬНИКІВ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2019.3-4.3136
Охарактеризовано вікові особливості дошкільників, зокрема сензитивність їх розвитку. Виокремлено суперечності щодо формування оцінно-контрольних дій у дітей дошкільного віку. Диференційовано поняття:«дія», «оцінна дія», «контрольна дія», «уміння», «оцінка», «оцінно-контрольна дія». Визначено оцінний еталон як критерій оцінної діяльності, що тісно пов’язаний з оцінкою. Виокремлено функції впливу оцінок на особистість дитини: орієнтовну, що впливає на розумову роботу, та стимулювальну, що впливає на «афективно-вольову сферу» внаслідок переживання успіхів чи невдач. З’ясовано сутність педагогічної оцінки та умови, за яких вона має позитивний вплив на вихованців. Сформульовано визначення сутності формування оцінно-контрольних дій. Аргументовано наявність факторів, що впливають на формування оцінно-контрольних дій (самооцінка та самоконтроль). Визначено етапи розвитку самооцінки та взаємооцінки у дошкільників відповідно до їх віку й охарактеризовано основні аспекти вияву їх сформованості.
Ключові слова: дитина дошкільного віку; оцінка; оцінний еталон; оцінно-контрольна дія; формування оцінно-контрольних дій.
-
Ананьев Б. Т. Психология педагогической оценки / Избранные психологические произведения: В 2-х т. Т. 2. Москва: Педагогика, 1980.
-
Богуш А. М. Витоки мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку. Одеса: Маяк, 1999. 88 с.
-
Дуткевич Т. В. Дитяча психологія. Київ: Центр учбової літератури, 2012. 424 с.
-
Зайченко І. В. Педагогіка. Київ: Ліра, 2016. 608 с.
-
Карвацька Х. М. Проблема розвитку адекватної самооцінки дітей старшого дошкільного віку у пcихолого-педагогічних дослідженнях. Молодь і ринок. 2018. № 10 (165). С. 152–155. DOI: https:// doi.org/10.24919/2308-4634.2018.147045.
-
Новий тлумачний словник української мови / Укл. В. Яременко і О. Сліпушко. Київ: Акомід, 1999. 912 с.
-
Павелків Р. В., Цигипало О. П. Дитяча психологія. Київ: Академвидав, 2008. 431 с.
-
Проблеми наступності, безперервності та спадкоємності між дошкільною та початковою ланками освіти. URL: http://dnz36.edu.vn.ua/news/30.html (дата звернення 17.09.2019).
-
Сутність і характеристика оцінної діяльності. URL: http://udnz15.org/sutnist-i-xarakteristik (дата звернення 02.09.2019).
-
Инсай – вертикальное развитие: Психологическая енциклопедия. URL: http://www.insai.ru/slovar/ formirovanie-1 (дата звернення 02.09.2019).
-
Ananj’ev, B. T. (1980). Psykhologhyja pedaghoghycheskoj ocenky [Psychology of pedagogical assessment].
-
Izbrannye psihologicheskie proizvedeniya: In 2 Vol. Vol. 2. Moscow, Russia: Pedaghoghyka (rus).
-
Bogush, A. M. (1999). Vitoki movlennyevogo rozvitku ditej doshkilnogo viku [Origins of speech development of preschool children]. Odesa, Ukraine: Mayak (ukr).
-
Dutkevych, T. V. (2012). Dytjacha psykhologhija [Child psychology]. Kyiv, Ukraine: Centr uchbovoji literatury (ukr).
-
Zajchenko, I. V. (2016). Pedaghoghika [Pedagogy]. Kyiv, Ukraine: Lira (ukr).
-
Karvacjka, Kh. M. (2018). Problema rozvytku adekvatnoji samoocinky ditej starshogho doshkiljnogho viku u spykhologho-pedaghoghichnykh doslidzhennjakh [The Problem of the Development of Adequate Self-Assessment of Older Preschool Children in Psychological and Pedagogical Research].
-
Molodj i rynok, 10 (165), 152–155. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.147045 (ukr).
-
Jaremenko, V., Slipushko, O. (1999). Novyj tlumachnyj slovnyk ukrajinsjkoji movy [New interpretative dictionary of the Ukrainian language]. In 4 Vol. Kyiv, Ukraine: Akomid (ukr).
-
Pavelkiv, R. V. Cyghypalo, O. P. (2008). Dytjacha psykhologhija [Child psychology]. Kyiv, Ukraine: Akademvydav (ukr).
-
Problemy nastupnosti, bezperervnosti ta spadkojemnosti mizh doshkiljnoju ta pochatkovoju lankamy osvity [Problems of continuity, continuity and continuity between preschool and primary levels of education].
-
URL: http://dnz36.edu.vn.ua/news/30.html (data zvernennja 17.02.2018).
-
Sutnistj i kharakterystyka ocinnoji dijaljnosti [The essence and characterization of evaluation activities].
-
Retrieved from http://udnz15.org/sutnist-i-xarakteristik (ukr).
-
Ynsaj – vertykaljnoe razvytye [Insight – Vertical Development]. Psykhologhichna encyklopedija. Retrieved from http://www.insai.ru/slovar/formirovanie-1 (rus).