- Випуск № 3-4 2019 рік
- Шумигора Людмила
- Ракітянська Людмила
- Говоруха Наталія
- Павлюк Юлія
- Ярошенко Ольга
- Черепєхіна Ольга
- Батечко Ніна, Дібрівна Емілія
- Павлюк Роман, Когут Ірина
- Кульбашна Ярослава, Скрипник Ірина, Захарова Валерія
- Ольшанський Дмитро
- Стрілець Валентина
- Дущенко Ольга
- Петренко Наталя
- Дроботько Ірина
- Проценко Олена
- Москалюк Галина
- Еркебаєва Сауле
- Наливайко Олексій, Друганова Олена, Іваненко Людмила
- Дмитрук Лілія
- Дика Наталія, Глазова Олександра
- Лук’янчиков Максим
- Шевчук Юлія
- Співак Любов
- Костіна Тетяна
- Шатюк Тетяна, Новак Наталія
- All Pages
Кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри психології та педагогіки, Таврійський національний університет імені В.І. Вернадського, вул. Джона Маккейна, 33, 01042 Київ, Україна,
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ ФІЛЬМ-АНАЛІЗУ ДЛЯ РОЗВИТКУ ҐЕНДЕРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2019.3-4.174180
У статті обґрунтовано важливість формування ґендерної компетентності студентів закладів вищої освіти для сучасного українського суспільства. Автором висвітлено основні характеристики ґендерного підходу та його роль у встановленні ґендерної рівності.
Здійснено теоретичний аналіз поняття «компетентність», надана структура ґендерної компетентності, що включає три рівні: когнітивний, емоційно-мотиваційний та поведінковий.
Визначено особливості застосування методу фільм-аналізу у контексті роботи у сфері ґендерної проблематики. Зроблено висновок, що метод фільм-аналізу є ефективним у роботі з молодими людьми для формування їх ґендерної компетентності (на прикладі студентів ЗВО).
Ключові слова: ґендер; ґендерний підхід; компетентність; студенти; фільм-аналіз.
Література
-
Вознесенська О., Голубєва О. Кінотерапія як форма медіаосвіти. URL: https://ms.detector.media/ mediaprosvita/mediaosvita/kinoterapiya_yak_forma_mediaosviti/ (дата звернення: 15.08.2019).
-
Глобализация образования: Компетенции и системы кредитов / Ю. Б. Рубин (ред.). Москва: Маркет ДС Корпорейшн, 2005. 490 с.
-
Енциклопедія освіти / В. Г. Кремень (ред.). Київ: Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.
-
Клецина И. Практикум по гендерной психологии. Санкт-Петербург: Питер, 2009. 480 с.
-
Леонтян М. А. Поняття «компетенція» та «компетентність» у теорії освіти. Наукові праці Чорноморського державного університету імені Петра Могили комплексу «Києво-Могилянська академія». Серія: Педагогіка. 2012. Випуск 176. Том 188. С. 73–75.
-
Лозинський О., Кожушко-Лозинська І. Психологія кіномистецтва та кінематографічні уподобання молоді. Психологічні виміри культури, економіки, управління: Науковий журнал. 2018. № XІ. С. 165–180.
-
Овсієнко Л. Компетентнісний підхід до навчання: теоретичний аналіз.Педагогічний процес: теорія та практика. 2017. № 2 (57). С. 82–87. DOI: https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.2.8287.
-
Ожегов С. И. Словарь русского языка. Москва: Русский язык, 1990. 917 с.
-
Про затвердження Національної рамки кваліфікацій. Постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1341. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF (дата звернення: 15.08.2019).
-
Словник ґендерних термінів / З. В. Шевченко (ред.). Черкаси: Видавець Чабаненко Ю., 2016.
-
Ткалич М. Г. Ґендерна психологія. Київ: Академвидав, 2011. 248 с.
-
Шишов С. Е. Школа: мониторинг качества образования. Москва: Педагогическое общество России, 2000. 316 с.
-
Як навчати школярів долати ґендерні стереотипи: конспекти занять / Т. Говорун (ред.). Київ: Дорадо-Друк, 2006. 804 с.
-
Bem S. The Lenses of Gender: Transforming the Debate on Sexual Inequality. New Haven: Yale University Press, 1993. 256 р.
-
Mead M. Sex and Temperament in Three Primitive Societies. New York: William Morrow and Company, 1935. 352 p.
References
-
Voznesenska, O., & Holubieva, O. (2011). Kinoterapiia yak forma mediaosvity [Cinema therapy as a form of media education]. Retrieved from https://ms.detector.media/mediaprosvita/mediaosvita/ kinoterapiya_yak_forma_mediaosviti/ (ukr).
-
Rubin, Yu. (Ed). (2005). Globalizatsiya obrazovaniya: Kompetentsii i sistemyi kreditov [Globalization of Education: Competencies and Credit Systems]. Moscow, Russia: Market DS Korporeyshn» (rus).
-
Kremen, V. G. (Ed). (2008). Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of Education]. Kyiv, Ukraine: Yurinkom Inter (ukr).
-
Kletsina, I. (2009). Praktikum po gendernoy psihologii [Workshop on gender psychology]. Saint Petersburg, Russia: Piter (rus).
-
Leontian, M. A. (2012). Poniattia «kompetentsiia» ta «kompetentnist» u teorii osvity [The concept of «competence» in the theory of education]. Naukovi praci Chornomorskogo derzhavnogo universitetu imeni Petra Mogili kompleksu «Kiyevo-Mogilyanska akademiya». Seriya: Pedagogika, 176 (188), 73– 75.
-
Lozynskyi, O., & Kozhushko-Lozynska, I. (2018). Psykholohiia kinomystetstva ta kinematohrafichni upodobannia molodi [Psychology of cinema and cinematographic preferences of young people].
-
Psihologichni vimiri kulturi, ekonomiki, upravlinnya: Naukovij zhurnal, XI, 165–180 (ukr).
-
Ovsiienko, L. (2017). Kompetentnisnyi pidkhid do navchannia: teoretychnyi analiz [Competent Approach to Learning: a Theoretical Analysis]. Pedagogichnij proces: teoriya i praktika, 2 (57), 82– 87. DOI: https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.2.8287 (ukr).
-
Ozhegov, S. I. (1990). Slovar russkogo yazyika [Dictionary of the Russian language]. Moscow, Russia: Russkiy yazyik (rus).
-
Pro zatverdzhennia Natsionalnoi ramky kvalifikatsii. Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 23 lystopada 2011 roku № 1341 [On Approval of the National Qualifications Framework. Decree of the Cabinet of Ministers of Ukraine of November 23, 2011 No. 1341]. Retrieved from https://zakon.rada. gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF (ukr).
-
Shevchenko, Z. V. (Ed.). (2016). Slovnyk gendernykh terminiv [Glossary of Gender Terms]. Cherkasy, Ukraine: Chabanenko (ukr).
-
Tkalych, M. H. (2011). Genderna psykholohiia [Gender Psychology]. Kyiv, Ukraine: Akademvydav (ukr).
-
Shishov, S. E. (2000). Shkola: monitoring kachestva obrazovaniya [School: monitoring the quality of education]. Moscow, Russia: Pedagogicheskoe obschestvo Rossii (rus).
-
Hovorun, T. (Ed.). (2006). Yak navchaty shkoliariv dolaty genderni stereotypy: konspekty zaniat [Teaching students to overcome gender stereotypes: lesson notes]. Kyiv, Ukraine: Dorado-Druk (ukr).
-
Bem, S. (1993). The Lenses of Gender: Transforming the Debate on Sexual Inequality. New Haven, USA: Yale University Press (eng).
-
Mead, M. (1935). Sex and Temperament in Three Primitive Societies. New York, USA: William Morrow and Company (eng).