Вікторія Сологуб
ORCID ID 0000-0001-7346-7929
кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри музичного мистецтва відокремленого підрозділу «Миколаївська філія Київського національного університету культури і мистецтв»,
вул. Декабристів, 17, 54000 Миколаїв, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
DOI: 10.28925/2078-1687.2019.1-2.7884
ОСОБЛИВОСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ
Стаття присвячена впровадженню інклюзивної освіти у закладах вищої мистецької освіти України. Реалізація поставленої цілі передбачає увагу до питання впровадження музичної освіти для людей з особливими потребами, шляхів удосконалення освітнього процесу та його полегшення. Завданням дослідження виступає виділення специфіки роботи зі студентами в класі з фаху (на прикладі опанування мистецтва гри на класичній гітарі). Завдяки практиці роботи з учнями, що мають вади зору, автор статті виділяє інноваційний алгоритм розучування нотного тексту та подальшої роботи з творами. Пропонується активне залучення різноманітних програм, пов’язаних з набором нотного тексту, записом аудіо файлів, їх обробкою та видозміненням. Існуюче програмне забезпечення, як-от Finale, Sibelius та інші нотні редактори надають можливості зміни набраного музичного тексту, його уповільнення, сольфеджування. Хоча ця новація не здатна стати повним замінником нотного тексту, набраного шрифтом Брайля, проте вона стає гарною альтернативою.
Ключові слова: гітара; заклад вищої мистецької освіти; інклюзивна освіта; комп’ютерні програми; нотні редактори.
Література
Беземчук Л. В., Чирва А. О. Підготовка майбутнього вчителя музики до конструювання уроків в умовах інклюзії. Ідеї гуманної педагогіки та сучасна система інклюзивного навчання: збірник матеріалів Всеукраїнської науково-методичної конференції, присвяченої 97-річчю від дня народження В. Сухомлинського, 29–30.09.2015. Кіровоград: Ексклюзив-систем, 2015. С. 39–42.
Булат Г. Концептуальная и законодательная база развития инклюзивного образования. Инклюзивное образование: методическое пособие для непрерывного обучения дидактических кадров, работающих в области инклюзивного образования детей. Кишинев: Б. и., 2016. Часть 1. C. 10–41.
Ляшенко О. Д. Інклюзивна мистецька освіта: інноваційна проблема ХХІ ст. Професійна мистецька освіта і художня культура: виклики ХХІ століття: збірник матеріалів Міжнародної науковопрактичної конференції, 16–17.10.2014 р., м. Київ. Київ, 2014. С. 483–491.
Мельник Ю. В., Одинокова Н. А., Смирнов А. А. Инклюзивное образование в России и за рубежом: теория и практика: монография. Новосибирск: Сибпринт, 2013. 206 с.
Поліхроніді А. Специфіка професійної діяльності вчителя музики в умовах інклюзивної освіти. Молодь і ринок. 2016. № 8 (139). С. 111–114.
Ball N. J. M. The experiences of severely visually impaired students in higher music education. Pedagogical studies. Research Seminar. 12th May 2017. Helsinki, 2017. 56 p.
Burnard P., Dillon S. C., Rusinek G., Saether E. Inclusive pedagogies in music education: A comparative study of music teachers’ perspectives from four countries. International Journal of Music Education. 2008. № 26 (2). Р. 109–126.
Повний текст: PDF (укр.)