- №4, 2018 року
- Регейло Ірина
- Даниско Оксана
- Соколова Ірина
- Ракітянська Людмила
- Ошуркевич Наталія
- Захарова Валерія, Кульбашна Ярослава
- Галицька Майя, Рекун Наталія
- Ревенко Вікторія
- Синекоп Оксана
- Різник В'ячеслав, Гора Наталія
- Строілова Дар’я
- Корнят Віра
- Бордюг Юлія
- Лозинська Світлана, Сасик Оксана
- Савчин Олександр
- Усі сторінки
Майя Галицька
ORCID iD 0000-0003-4785-5623
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри туризму, Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури, 1, 03150 Київ, Україна, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Наталія Рекун
ORCID iD 0000-0003-2863-7241
кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри туризму, Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури, 1, 03150 Київ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2018.4.5763
ПОЛІВАРІАНТНІСТЬ РОЛЕЙ ВИКЛАДАЧА ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ДЛЯ ПРОФЕСІЙНИХ ЦІЛЕЙ
У статті висвітлюються результати аналізу варіативних психолого-педагогічних ролей викладача іноземної мови, які актуалізуються у процесі іншомовної професійно-орієнтованої підготовки фахівців. Завдяки трансформації психологічних теорій взаємодії суб’єктів діяльності конкретизовано рівні педагогічної взаємодії, які зумовлюють послідовність зміни позицій викладача іноземної мови та визначають спектр його ролей. Уточнено поняття педагогічної фасилітації як інноваційного підходу до іншомовного навчання фахівців, окреслено ролі викладача в контексті фасилітації як педагогічного менеджменту. Обґрунтовано значення ролі викладача-фасилітатора в процесі навчання іноземної мови для професійних цілей.
Ключові слова: викладач-фасилітатор; іноземна мова для професійних цілей; педагогічна взаємодія; педагогічна фасилітація; психолого-педагогічні ролі.
Література
Кожушко С. П. Підготовка майбутніх фахівців з комерційної діяльності до професійної взаємодії. Педагогічний процес: теорія і практика. 2014. Вип. 1. С. 50–56.
Колесник Л. В. Фасилітація як різновид педагогічної взаємодії. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 17. Теорія і практика навчання та виховання. Вип. 15: збірник наукових праць. Київ: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2010. С. 82–85. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/ handle/123456789/ 2068 (дата звернення: 20.09.2018).
Коротаева Е. В. Основы педагогики взаимодействий: теория и практика: монография. Екатеринбург: УрГПУ, 2013. 203 с.
Степаненко С., Степаненко Н. Семантичні бар’єри у структурі педагогічної комунікації. Неперервна професійна освіта: теорія і практика. 2017. Вип. 1–2. С. 26–33. DOI: 10.28925/1609-8595.2017(1-2)2633.
Татаренкова И. А., Кибец В. Н. Преподаватель как фасилитатор инновационного образовательного процесса в вузе. Современные проблемы науки и образования. 2015. № 1 (1). С. 1–9. URL: http://www.science-education.ru/ru/ article/view?id=18086 (дата звернення: 20.09.2018).
Фісун О. В. Педагогічна фасилітація як багатозначний феномен. Засоби навчальної та науково-дослідної роботи: Збірник наукових праць. ХНПУ імені Г. С. Сковороди. Харків, 2010. Вип. 34. C. 133–139.
Brown J. D. The elements of language curriculum. A systematic approach to program development. Boston: Hienle & Hienle Publishers, 1995. 262 p.
Dudley-Evans T., St John M. J. Developments in English for specific purposes. A multi-disciplinary approach. Cambridge: Cambridge University Press, 1998. 301 p.
Ellis M., Johnson Ch. Teaching Business English. Oxford: Oxford University Press, 1996. 237 p.
Hutchinson T., Waters A. English for specific purposes. A learning-centred approach. Cambridge: Cambridge University Press, 1993. 183 p.
Robbins P. ESP Today: A practitioner’s guide. New York: Prentice Hall International English Language Teaching, 1991. 146 p.
Starodubtseva O. I. The role of pedagogical communication in ESP. Facing Challenges, Sharing Solutions in ELT. 11th International IATEFL Ukraine Conference. Donetsk: DonDUET, 2006. P. 72–74.
Tarnopolsky O. Constructivist blended learning approach to teaching English for specific purposes. London: Versita, 2012. 254 p.
Повний текст: PDF (укр.)