Юлія Бордюг

ORCID iD 0000-0002-2807-9983

аспірант, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, вул. Першотравнева, 20, 39600 Кременчук, Україна, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

https://doi.org/10.28925/2078-1687.2018.4.97104

МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ВИХОВАТЕЛІВ ДО РОБОТИ З ДІТЬМИ В УМОВАХ СПЕЦІАЛЬНИХ ГРУП ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Статтю присвячено актуальній проблемі дошкільної спеціальної (корекційної) освіти – забезпечення надання якісних освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами в системі сучасного дошкілля, проблемі використання інтерактивних методів щодо формування готовності вихователів до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Автором проаналізовано стан проблеми в психолого-педагогічній літературі. Визначені сутність методичної роботи, цілі та завдання щодо підвищення професійної компетентності вихователів, що працюють з дітьми з особливими освітніми потребами. В статті наведені результати власних досліджень, які спрямовані на обґрунтування впливу інтерактивних занять на формування готовності вихователів до роботи з дітьми в умовах спеціальних груп закладів дошкільної освіти.

Ключові слова: взаємодія;  діти з особливими освітніми потребами;  інтерактивні методи;  корекційно-розвиткова робота;  методична робота;  модель;  особистісно-орієнтоване середовище;  професійна компетентність.

Література 

Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць. 2017. Вип. 9. T. 2. 310 с.

Бодалев A. A. Личность и общение. Москва: Педагогика, 1983. 324 с.

Закон України «Про освіту». URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/page3 (дата звернення: 17.11.2017).

Каурцев М. Н. Интерактивное обучение педагогов в учебном заведении НПО. Методист. 2007. № 4. С. 58.

Москалик Г. Ф. Філософська парадигма модернізації освіти в умовах інформаційно-комунікаційного середовища: монографія. Кременчук: Християнська зоря, 2014. 328 с.

Орлов Ю. М. Восхождение к индивидуальности. Москва: Просвещение, 199 с.

Підготовка корекційних педагогів у вищих навчальних закладах: збірник наукових праць. 2011. Вип. 17 (1). 368 с.

Романюк І. А. Діагностика як метод моніторингових досліджень професійної компетентності педагогів дошкільного навчального закладу. Запоріжжя: ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2011. 156 с.

Сластенин В. А. Формирование личности учителя советской школы в процессе профессиональной підготовки. Москва: Просвещение, 1976. 158 с.

Специальная педагогика: ученик для студентов учреждений высшего профессионального образования. Под ред. Н. М. Назаровой. Москва: Академия, 2013. 384 с.

Хоружа Л. Л. Педагогіка вищої школи: сучасні дидактичні стратегії. Неперервна професійна освіта: теорія і практика. 2017. № 1. С. 7–13. DOI: http://dx.doi.org/10.28925/1609-8595.2017(1-2)713.

Повний текст: PDF (укр.)