Галина Горбань
ORCID iD 0000-0002-7925-8754
доктор психологічних наук, доцент, професор кафедри психології, Запорізький державний університет, вул. Гоголя, 118, 69095 Запоріжжя, Україна,  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

https://doi.org/10.28925/2078-1687.2018.3.3743

ОСОБЛИВОСТІ СПІВПРАЦІ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА ТА УЧИТЕЛЯ В УМОВАХ РЕФОРМУВАННЯ ОСВІТИ
 
У статті здійснено обґрунтування ролі якісної взаємодії практичного психолога освітнього закладу з вчителем як суб’єктом освітнього простору в умовах оновлення освітньої системи відповідно вимогам часу. Визначено проблемні зони побудови ефективної професійної діяльності вчителя, який є агентом створення розвивального й безпечного освітнього простору закладу освіти та ефективності реформування освіти. Визначено необхідні умови побудови ефективної співпраці психолога і вчителя в контексті професійної педагогічної діяльності як умови якісної освітньої взаємодії з урахуванням умов становлення сучасної дитини.
 
Ключові  слова:  освітній  простір;  професійна  діяльність;  психологічна  культура;  психолог  освітнього  закладу;  самореалізація;  співпраця. 

Література

Гапоненко Л. О. Суб’єктно-рефлексивна модель професійної взаємодії практичного психолога з вчителем. Вісник Одеського національного університету. Психологія. 2012. Т. 17. Вип. 8. С. 38–46. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vonu_psi_2012_17_8_6 (дата звернення: 25.09.2018).

Гапоненко Л. О. Єдність рефлексивного спілкування та діалогу: теорія і практика. Проблеми сучасної психології. 2016. Вип. 33. С. 116–127. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pspl_2016_33_12 (дата звернення: 25.09.2018).

Кокун О.М. Психологія професійного становлення сучасного фахівця: монографія. Київ: ДП «Інформаційно-аналітичне агентство», 2012. 200 с.

Милёхин А. В. Актуальные проблемы социализации старшеклассников в образовательном учреждении. Психологическая наука и образование. 2011. № 3. С. 122–128.

Про затвердження Положення про психологічну службу системи освіти України: наказ МОН України від 22.05.2018 р. № 509. URL: https://imzo.gov.ua/2018/05/25/nakaz-mon-vid-21-05-2018-509-pro-zatverdzhennya-polozhennya-pro-psyholohichnu-sluzhbu-u-systemi-osvity-ukrajiny/ (дата звернення: 25.09.2018).

Руда Г. В. Розвиток готовності практичного психолога до взаємодії з педагогічним колективом школи : дис. … канд. психол. наук : 19.00.07. Київ, 2013. 212 с.

Шамионов P. M. К вопросу об экологической социализации личности. Экопсихологические исследования–2: к 15-летию лаборатории экопсихологии развития: монографический сборник / под ред. В. И. Панова. Москва: УРАО «Психологический институт»; Санкт-Петербург: Нестор-История, 2011. С. 355–361.


Повний текст: PDF (укр.)