Валентина Волошина
ORCID iD 0000-0002-4372-5824
доктор психологічних наук, доцент, кафедра теоретичної та консультативної психології, факультет психології НПУ імені М. П. Драгоманова, вул. Пирогова, 9, 01601 Київ, Україна,  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

https://doi.org/10.28925/2078-1687.2018.3.2936

АКСІОЛОГІЧНА МОДЕЛЬ СУЧАСНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ
 
У статті презентовано результати теоретико-емпіричне вивчення специфіки професійної підготовки майбутніх психологів та розкрито сутність аксіологічної моделі цього процесу у закладі вищої освіти. Головною метою професійної підготовки майбутніх фахівців є спрямованість на осмислення соціально-нормативних, особистісних, професійних цінностей та розвиток їх ціннісної самосвідомості загалом. Реалізація цієї мети в межах вищої професійної освіти, зокрема в галузі психологічної підготовки майбутніх фахівців, потребує розробки та впровадження інноваційних психологічних технологій з розвитку в них стійких інтегрованих особистісно-професійних компетентностей. Вибір студентом як спеціальності так і спеціалізації має здійснюватись на основі усвідомлення ціннісності особистісного «Я» як психолога і впевненості у власному бажанні й спроможності надавати психологічну допомогу Іншому. З огляду на зазначене, нами розроблено і впроваджено аксіологічну модель професійної підготовки майбутніх психологів, метою якої є формування в них інтеграла професійної цінності та підвищення якості їх фаховості у відповідності зі структурою цінностей, особистісних якостей та здібностей.
 
Ключові слова: аксіологічна модель;  інтеграл професійної цінності;  майбутній психолог;  професійні цінності;  професійна підготовка;  психотехнології.

Література

Волошина В. В. Психологічні технології підготовки майбутніх психологів. Монографія. Вінниця: ТОВ «Нілан – ЛТД», 2015. 391 с.

Пеша А. В., Коропец О. А. Подходы к оценке эффективности тренингового воздействия в отечественных и зарубежных исследованиях. Психология и Психотехника. 2017. № 3. C. 44–52. doi: 10.7256/2454-0722.2017.3.23746.

Селиванов В. В., Селиванова Л. Н. Модель системы непрерывного психологического образования. Непрерывное образование: XXI век. 2014. Выпуск 1 (5). С. 3–11. doi: 10.15393/j5.art.2014.2242.

Ценностный мир современного человека: Беларусь и ее соседи в международных проектах по изучению ценностей / Д. Г. Ротман и др. Минск: БГУ, 2013. URL: http://elib.bsu.by/handle/123456789/97055 (дата звернення 15.01.2018).

Повний текст: PDF (укр.)