Оксана Таран
ORCID iD 0000-0001-5276-8634
кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри спеціальної психології, корекційної та інклюзивної освіти Інституту людини, Київський університет імені Бориса Грінченка, бульвар І. Шамо, 18/2, 02154 Київ, Україна,  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.   

https://doi.org/10.28925/2078-1687.2018.3.7883

ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ГОТОВНОСТІ СТУДЕНТІВ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ДО РОБОТИ З ДІТЬМИ
 
Автором проаналізовано питання професійної готовності студентів психолого-педагогічних спеціальностей до роботи з дітьми. Підкреслено важливість якісної підготовки здобувачів вищої освіти до продуктивної взаємодії з дітьми в умовах дошкільних, загальноосвітніх, спеціальних та інклюзивних освітніх закладах. Представлено та проінтерпретовано результати опитування студентів щодо їх емоційного ставлення до дітей з типовим розвитком та особливими освітніми потребами, а також про необхідні особистісні компетенції професійної взаємодії з дітьми. Визначено пріоритетні ракурси підготовки конкурентоспроможних фахівців психолого-педагогічної сфери.
 
Ключові слова: діти з особливими освітніми потребами;  емоційне ставлення до дітей;  інклюзивна освіта;  професійні компетенції;  професійно-важливі якості;  фахівці психолого-педагогічної сфери.

Література

Балаховцева Д. Л., Черная Е. В. Образ воспитателя детей дошкольного возраста в представлении студентов. Международный студенческий научный вестник. Сахалинский государственный університет. 2016. № 5 (часть 1) С. 50–51. URL:https://www.eduherald.ru/ru/article/view?id=15287 (дата звернення: 17.12.2017).

Гітун Н. І. Проблема формування у суспільстві позитивного ставлення до осіб з обмеженими фізичними і розумовими можливостями. Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами. Збірник наукових праць. Университет «Україна». 2015. № 12 (14). С. 10–25. URL:http://ap.uu.edu.ua/contents/14 (дата звернення: 17.12.2017).

Концептуальні засади і методика глибинної психокорекції: підготовки психолога-практика : Навчальний посібник / Т. С. Яценко та ін. Київ: Вища школа, 2008. С. 342.

Рашкевич Ю. М. Болонський процес та нова парадигма вищої школи: монографія. Львів: Видавництво Львівська політехніка, 2014. С. 168.

Кадровый потенциал как основной фактор успешной реализации инклюзивной системы образования / Л. А. Шкутина и др. Вестник Новосибирского государственного педагогического университета. 2017. Том 7, № 1. С. 21–30. doi: 10.15293/2226-3365.1701.02. URL:http://vestnik.nspu.ru/article/2051 (дата звернення: 17.12.2017).

Повний текст: PDF (укр.)