Олександра Лисенко 
ORCID iD 0000-0001-9356-1306 
кандидат педагогічних наук, доцент, заступник директора Інституту післядипломної освіти, Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, бульвар Т. Шевченка, 13, 01601 Київ, Україна,  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

https://doi.org/10.28925/2078-1687.2018.1-2.516

 

УДОСКОНАЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ

ЯК ПЕРЕДУМОВА ЯКІСНОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ 

У статті визначено нормативний базис підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників, зокрема у закладах вищої медичної освіти; окреслено досвід зарубіжних країн із підготовки фахівців з питань медичної освіти; представлено практику Національного медичного університету імені О. О. Богомольця щодо створення навчально-наукового центру неперервної професійної освіти як осередку реалізації програм післядипломної підготовки викладачів за принципом «рівний-рівному», а також запровадження дистанційного курсу довгострокового підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників.

Ключові слова: дистанційне навчання,  медична освіта,  підвищення кваліфікації,  професійна компетентність.

Література

Гончарук Е. И., Зайко Н. Н., Бобрик И. И. 150 лет Киевскому медицинскому інституту. Київ: Здоров’я, 1991. 264 с.

Звєрєва І. Д. Соціальна педагогіка: мала енциклопедія. Київ: Центр учбової літератури, 2008. 336 с.

Інститут післядипломної освіти Національного медичного університету імені О. О. Богомольця. Офіційний веб-сайт. URL: http://ipo.nmu.ua/ (дата звернення: 05.04.2018).

Наказ Міністерства освіти і науки України від 03.05.1993 № 95 «Про затвердження Тимчасового положення про підвищення кваліфікації викладачів вищих медичних і фармацевтичних навчальних закладів, інститутів удосконалення лікарів України». URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/ru/z0047-93 (дата звернення: 05.04.2018).

Наказ Міністерства освіти і науки України від 24.01.2013 № 48 «Про затвердження Положення про підвищення кваліфікації та стажування педагогічних і науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів». URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0488-13 (дата звернення: 05.04.2018).

Наказ Міністерства освіти і науки України від 25.04.2013 № 466 «Про затвердження Положення про дистанційне навчання». URL: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13 (дата звернення: 05.04.2018).

Цехмістер Я. В., Кучин Ю. Л., Лисенко О. Ю. Навчальний план та програма довгострокового підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів (108 академічних годин). Київ: НМУ ім. О. О. Богомольця, 2017. 37 с.

Foundation for Advancement of International Medical Education and Research. Official website. URL: https://www.faimer.org/resources/mastersmeded.html (дата звернення: 05.04.2018).

Harvard Medical School. Official website. URL: https://hms.harvard.edu/ (дата звернення: 05.04.2018).

Johns Hopkins University. Official website. URL: http://education.jhu.edu/ (дата звернення: 05.04.2018).

Tekian A., Harris I. Preparing health professions education leaders worldwide: A description of masters-level programs. Medical Teacher. 2012. Vol. 34 (1). P. 52–58. doi: 10.3109/0142159X.2011.599895.

University of Dundee. Official website. URL: https://www.dundee.ac.uk/ (дата звернення: 05.04.2018).


Повний текст: PDF (укр.)