- №1-2, 2018 року
- Бондар Володимир, Божок Олександра
- Олена Кулик
- Батечко Ніна
- Дурдас Алла
- Куземко Леся, Мойсак Олександр
- Каленик Олександр, Цареградська Тетяна
- Лисенко Олександра
- Ткаченко Таміла
- Ошуркевич Наталія
- Ушаков Артем
- Бовт Альона
- Блажевич Василь
- Папушина Валентина
- Стамбульська Тетяна
- Журавльова Лариса
- Пальчикова Олександра
- Гуляк Оксана
- Вавіліна Світлана
- Кульбашна Ярослава, Захарова Валерія
- Середа Ірина
- Михновецька Ірина
- Лещій Наталія
- Сташук Ольга
- Усі сторінки
СИСТЕМНИЙ ПІДХІД ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ ЗІ СКЛАДНИМИ ПОРУШЕННЯМИ РОЗВИТКУ
У статті розкрито та проаналізовано методичні аспекти використання системного підходу в організації фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми зі складними порушеннями розвитку. Уточнено поняття «системний підхід», «педагогічна система» в сучасних теоретичних дослідженнях у галузі корекційної педагогіки та психології. Встановлено, що системний підхід до фізкультурно-оздоровчої роботи можна трактувати як: систему цінностей, пріоритетів власного здоров’я і здоров’я оточуючих; як спосіб діяльності із зміцнення, збереження, відновлення, формування та передавання фізичного, психічного, соціального та духовного здоров’я; сукупність світоглядних ідей на сутність, особливості, самоцінність здоров’я особистості; історичну цілісність, ставлення суспільства до здоров’я громадян; інтегральний чинник соціалізації особистості, культуротворчий процес формування, зміцнення, збереження, відновлення та передання фізичного, психічного, соціального та духовного здоров’я.
Ключові слова: діти зі складними порушеннями розвитку; навчально-реабілітаційний центр; системний підхід; фізкультурно-оздоровча робота.
Література
Беспалько В. П. Слагаемые педагогической технологии. Москва: Педагогика, 1989. 190 с.
Гладких Н. В. Діагностика стану розвитку загальної та дрібної моторики у дітей молодшого шкільного віку з комплексними порушеннями опорно-рухового апарату, інтелекту та зору. Актуальні питання корекційної освіти. 2015. Вип. 6. Т. 2. С. 26–41.
Ковалев А. П. Педагогические системы: оценка текущего состояния и управление. Харьков: ХГУ, 1990. 114 с.
Ковальчук В. В., Моїсеєв Л. М. Основи наукових досліджень: навчальний посібник. Київ: Професіонал, 2007. 240 с.
Лодатко Є. О. Моделювання в педагогіці: точки відліку. URL: http://intellect invest.org.ua/pedagog_editions_e magazine_pedagogical_science_vypuski_n1_2010_st_2 (дата звернення: 29.04.2018).
Ломов Б. Ф. Системность в психологии: избранные психологические труды. Москва: МПСИ; Воронеж: НПО МОДСК, 2003. 290 с.
Малафіїк І. В. Системний підхід у теорії і практиці навчання: монографія. Рівне: РДГУ, 2004. 439 с.
Мамонтов Я. А. Педагогічна система як принцип науково-педагогічного дослідження. Шлях освіти. 1927. № 5. С. 131–135.
Миронова С. П. Корекційна психопедагогіка. Олігофренопедагогіка: підручник. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2015. 312 с.
Новиков А. М. Основания педагогики. Москва: ЭГВЕС, 2010. 208 с.
Сериков Г. Н. Педагогические системы обучения. Челябинск: Политехнический інститут, 1980. 126 с.
Философский энциклопедический словарь / гл. ред.: Л. Ф. Ильичев, П. Н. Федосеев, С. М. Ковалев, В. Г. Ранов. Москва: Советская энциклопедия, 1983. 840 с.
Humphrey N., Lendrum A., Barlow A., Wigelsworth M., Squires G. Achievement for All: Improving psychosocial outcomes for students with special educational needs and disabilities. Research in Developmental Disabilities. 2013. Vol. 34 (4). Р. 1210–1225. doi:10.1016/j.ridd.2012.12.008.
Повний текст: PDF (укр.)