- №1-2, 2018 року
- Бондар Володимир, Божок Олександра
- Олена Кулик
- Батечко Ніна
- Дурдас Алла
- Куземко Леся, Мойсак Олександр
- Каленик Олександр, Цареградська Тетяна
- Лисенко Олександра
- Ткаченко Таміла
- Ошуркевич Наталія
- Ушаков Артем
- Бовт Альона
- Блажевич Василь
- Папушина Валентина
- Стамбульська Тетяна
- Журавльова Лариса
- Пальчикова Олександра
- Гуляк Оксана
- Вавіліна Світлана
- Кульбашна Ярослава, Захарова Валерія
- Середа Ірина
- Михновецька Ірина
- Лещій Наталія
- Сташук Ольга
- Усі сторінки
ORCID iD 0000-0003-4833-9049
кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри української філології, Хмельницький національний університет, вул. Інститутська, 11, 29000 Хмельницький, Україна, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2018.1-2.93100
ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ СФОРМОВАНОСТІ ЕСТЕТИЧНОЇ КУЛЬТУРИ СТУДЕНТІВ (НА ПРИКЛАДІ ВИВЧЕННЯ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ)
У статті описано теоретичні та методичні засади формування естетичної культури студентів в процесі навчання зарубіжної літератури. Художня література як носій естетичних поглядів митців, естетичних принципів і форм їх втілення засобами мистецтва слова – підґрунтя для виховання високодуховної естетично довершеної особистості, громадянина європейської держави та розвитку прагнення молодої людини до особистісного зростання. Серед важливих критеріїв сформованості естетичної культури нами визначено такі: спрямованість діяльності на досягнення конкретної мети, розвиток інтересу студентів до формування естетичної культури під час навчання літератури, прагнення до самовдосконалення та самореалізації як в аудиторній, так і в позааудиторній роботі. У процесі навчання зарубіжної літератури визначено основні методичні прийоми формування естетичної культури та їх наповненість у контексті специфіки майбутньої професійної діяльності студентів-філологів. Урахування естетичних відкриттів різних епох та літературних напрямів, сучасних досягнень лінгвокультурологї, герменевтики, ономастики, семіотики, компаративістики закладено як основні орієнтири в основу запропонованої нами педагогічної системи та її реалізації. У Технологічних картах, розроблених для практичних занять, представлено види індивідуальної роботи, визначено особистісно зорієнтовані духовно-ціннісні орієнтири. Для аналізу і корекції естетичної діяльності студентів запропоновано методи вивчення та корекції рівня сформованості естетичної культури.
Ключові слова: герменевтика; естетична культура; зарубіжна література; інноваційні технології; компаративістика; лінгвокультурологія; ономастика; педагогічна система; семіотика; технології творчого самовдосконалення і самореалізації.
Література
Зязюн І. А. Мистецтво у розвитку особистості: монографія. Чернівці: Зелена Буковина, 2006. 224 с.
КСЛТ: Краткий словарь когнитивных терминов / сост. Е. С. Кубрякова, В. З. Демьянков, Л. Г. Лузина и др. Москва: МГУ, 1997. 246 с.
Немировская Т. В. Некоторые проблемы литературной ономастики. Актуальные вопросы русской ономастики. Киев: УМКВО, 1988. С. 112–122.
Саприкіна О. Сучасна літературна герменевтика як мистецтво розуміння й інтерпретації художнього тексту. Нова педагогічна думка. 2014. № 3. С. 83–85.
Торчинський М. М. Термінологія української поетоніміки (літературної ономастики). Українська термінологія і сучасність. Київ: КНЕУ, 2005. Вип. VІ. С. 339–343.
Шалагінов Б. Б. Естетичний аналіз літературного твору. Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. 2007. № 2. С. 32–35.
Эко У. Роль читателя. Исследования по семиотике текста. Санкт-Петербург: Симпозиум, 2007. 502 с.
Янкина Н. В. Взаимосвязь культуры и образования как характеристика современной образовательной парадигмы. Международный научно-исследовательский журнал. 2012. № 5 (5). С. 2–63. doi: 10.18454/IRJ. 2227-6017.
Повний текст: PDF (укр.)