Рахманова Оксана
ORCID iD 0000−0002−3356−2611
аспірант, Київський університет імені Бориса Грінченка, бул. І. Шамо, 18/2, 04053 Київ, Україна,  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.4.169174

 МУЗИКА І КОЛІР У РОЗВИТКУ ХУДОЖНЬО-ТВОРЧОЇ СИНЕСТЕЗІЙНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

У статті розглядається колір як фізичне явище, здатне викликати певний психоемоційний стан особистості. Особлива увага акцентується на розкритті ідейного задуму художнього або музичного твору за допомогою кольорового ладу. Зроблено висновок, що синестезія в звуці та кольорі виникає ненавмисно на різних рівнях нервової діяльності людини (від інстинкту до інтелектуальних дій), а звук і колір впливають на  функції організму. Синестезія визначається зв’язком між вегетативним станом організму, звуковою природою музики і формою вираження синестезії в художньо-творчій діяльності молодших школярів.  

Ключові слова:  інтеграція;  колір;  молодші школярі;  музика;  синестезія;  художньо-творча синестезійність. 

Література  

Аристотель. Поэтика. М.: Лабиринт, 2000. 342 с.
 
Галеев, Б. М. Синестезия и музыкальное пространство. Музыка − культура – человек: сборник. Вып. 2. Свердловск: УрГУ, 1991. С. 36−43.
 
Зеленина Е. О. Синестезия как проблема педагогики музыкального воспитания и образования: развитие слухо−зрительных интермодальных ассоциаций. С.–Петербург: Астерион, 2010. 174 с.
 
Ленский Г. С. Изобразительное искусство в системе начального образования. Вопросы художественного развития школьников на занятиях изобразительным искусством.  Москва : АПН СССР, 1981.  328 с.
 
Лукьянец Н. Г. Интеграция цвета и музыки в цветомузыку, её восприятие. Москва : КИнЭУ, 2006. 269 с.
 
Рапацевич Е. С. Педагогика: Большая современная энциклопедия. Минск : «Современное слово», 2005. 720 с.
 
Ражников В. Г. Школа настроения — методика развития художественного сознания детей. Москва, 1993. 135 с.
 
Томашева А. А. Развитие синестезии у детей в учебном процессе музыкальной школы. Ценностно−смысловые ориентации и стратегии управления развития образовательных учреждений: материалы всерос. науч.−практ. конф. «Четвёртые Чередовские чтения», 29 октрября 2006 г. Омск : ОмГПУ, 2006. 118–147 с.
 
Янышин П. В. Эмоциональный цвет. Эмоциональный компонент в психологической структуре цвета . Самара : СамГПУ, 1996. 218 с.
 
Ásgeirsson A. G., Nordfang M., Alrik Sørensen T. Components of Attention in Grapheme−Color Synesthesia: A Modeling Approach. PLoS ONE. Sience. 2015. 10(8). P. 179. doi: 10.1371/journal.pone. 0134456.
 

 
Повний текстPDF (укр.)