- №4, 2017 року
- Тарасенко Галина
- Соколова Ірина
- Іванюк Ганна
- Калініченко Надія
- Мельник Наталія
- Іваницька Ольга, Панченко Алла, Панченко Ганна
- Тимчук Людмила
- Голота Наталія
- Сугейко Любов, Мельничук Юлія
- Співаковська Євгенія, Коткова Віра
- Бабаліч Вікторія
- Дерека Тетяна
- Комісарик Марія, Балаєва Катерина
- Петрик Лада
- Подчерняєва Наталія
- Валюк Вікторія
- Кошук Олександр
- Марко Марина
- Козак Людмила
- Давидюк Наталія, Олійник Марія
- Лобода Ольга
- Лабунець Юлія
- Соломаха Анжеліка
- Плужник Ірина
- Головатенко Тетяна
- Перепелюк Інна
- Чжан Сяосін
- Маєвська Анастасія
- Рахманова Оксана
- Усі сторінки
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.4
ЗМІСТ
ТЕОРІЯ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ
ГУМАНІТАРИЗАЦІЯ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ В КОНТЕКСТІ ОНОВЛЕННЯ ОСВІТНІХ ПРІОРИТЕТІВ В УКРАЇНІ
ЄВРОПЕЙСЬКА МОДЕЛЬ ЗАПЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
НОВА СТРАТЕГІЯ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ВИМІР
АКТУАЛЬНІ НАПРЯМИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ БІОЛОГІЇ
ФЕНОМЕН «ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ» В УКРАЇНСЬКІЙ ТА ЄВРОПЕЙСЬКІЙ ПЕДАГОГІЧНІЙ ТЕОРІЇ
Іваницька Ольга, Панченко Алла, Панченко Ганна
СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ТА УМОВИ ЇЇ ДОТРИМАННЯ В УКРАЇНІ
АКТУАЛЬНІСТЬ І ПЕРСПЕКТИВИ ПРОФЕСІЇ «АНДРАГОГ» В УКРАЇНІ
ОСОБЛИВОСТІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ ВИХОВАТЕЛІВ ДО ФОРМУВАННЯ ПРОСТОРОВО−ЧАСОВИХ УЯВЛЕНЬ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
ІННОВАЦІЇ У МОВНІЙ ОСВІТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
Співаковська Євгенія, Коткова Віра
АКАДЕМІЧНА МОБІЛЬНІСТЬ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ У МЕЖАХ МІЖНАРОДНОЇ СПІВПРАЦІ УНІВЕРСИТЕТІВ
ТЕНДЕНЦІЇ ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ФАХІВЦІВ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА СПОРТУ
ПРАКТИКА ОРГАНІЗАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ
ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ У СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ» ДО НАУКОВО−ДОСЛІДНОЇ РОБОТИ
Комісарик Марія, Балаєва Катерина
ПІДВИЩЕННЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ СТУДЕНТІВ ШЛЯХОМ ДОЛУЧЕННЯ ЇХ ДО СТВОРЕННЯ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИХ ПОСІБНИКІВ
РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ЗАСОБАМИ МЕДІА
ІННОВАЦІЙНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ЄВРОКЛУБУ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
СТРУКТУРНО−ФУНКЦІОНАЛЬНА МОДЕЛЬ МЕТОДИЧНОЇ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ БІОХІМІЇ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ХІМІЇ ТА БІОЛОГІЇ
ФАКТОРИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ З МЕХАНІЗАЦІЇ СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА
АНАЛІЗ ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ СТУДЕНТІВ ДО ЗАСТОСУВАННЯ НАВЧАЛЬНО−ІГРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У СУЧАСНОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ
ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ПРОСТІР ВИЩОЇ ОСВІТИ: СУЧАСНІ ВЕКТОРИ РОЗИТКУ
ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ МАТЕРИНСЬКИХ І ПОЧАТКОВИХ ШКІЛ У ФРАНЦІЇ
Давидюк Наталія, Олійник Марія
КОМПАРАТИВНИЙ АНАЛІЗ МОДЕЛЕЙ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ У СИСТЕМІ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ КРАЇН СХІДНОЇ ЄВРОПИ
ДОСВІД РУМУНІЇ З ПІДГОТОВКИ УЧИТЕЛЯ ДО РАННЬОГО НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО І МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ
ДОСВІД ГРЕЦІЇ З ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ ДО РАННЬОГО НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ: СУЧАСНИЙ ВИМІР
ЗМІШАНЕ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ-МАГІСТРАНТІВ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТТЮ «МЕТОДИКА РАННЬОГО НАВЧАННЯ ДІТЕЙ ІНОЗЕМНІЙ МОВІ»: ДОСВІД НІМЕЧЧИНИ
ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛІВ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ ЧЕХІЇ ТА ПОЛЬЩІ
МУЛЬТИЛІНГВАЛЬНА ОСВІТА МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ В БЕЛЬГІЇ
ДОСВІД ПОЛЬЩІ З ОРГАНІЗАЦІЇ ПАРТНЕРСТВА СІМ’Ї І ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ У ВИХОВАННІ ДИТИНИ
КУЛЬТУРОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ
КРИТЕРІЇ, ПОКАЗНИКИ ТА РІВНІ ВИХОВАНОСТІ ЕТІЧНОЇ ТОЛЕРАНТНОСТІ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ
СТРУКТУРНІ КОМПОНЕНТИ ВОКАЛЬНО−ВИКОНАВСЬКОГО РОЗВИТКУ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА НА ЗАНЯТТЯХ ІЗ ПОСТАНОВКИ ГОЛОСУ
МУЗИКА І КОЛІР У РОЗВИТКУ ХУДОЖНЬО−ТВОРЧОЇ СИНЕСТЕЗІЙНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
Тарасенко Галина
ORCID iD0000-0001-9394-2600
доктор педагогічних наук, професор кафедри дошкільної та початкової освіти, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, вул. Острожського, 32, 21100 Вінниця, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.4.714
ГУМАНІТАРИЗАЦІЯ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
В КОНТЕКСТІ ОНОВЛЕННЯ ОСВІТНІХ ПРІОРИТЕТІВ В УКРАЇНІ
Ключові слова: аксіологічний потенціал, вища освіта, гуманітаризація, інтеграція, освітні пріоритети, соціально-культурна парадигма.
Література
Повний текст: PDF (англ.)
Соколова Ірина
ORCID iD 0000-0003-4425-1859
доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки та освіти, Маріупольський державний університет, пр. Будівельників, 129 а, 87500 Маріуполь, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.4.1421
ЄВРОПЕЙСЬКА МОДЕЛЬ ЗАПЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
У запропонованій статті представлено авторське бачення Європейської моделі забезпечення якості вищої освіти. Враховуючи сучасний контекст освітньої політики, обґрунтовано основні компоненти Європейської моделі забезпечення якості вищої освіти на регіональному (європейському) рівні. Акцентовано увагу на ціннісних ознаках забезпечення якості вищої освіти, що їх увиразнюють поняттєві маркери. Конкретизовано роль суб’єктів освітньої політики і основних провайдерів вищої освіти щодо забезпечення якості; визначено і охарактеризовано інструменти прозорості (акредитація, аудит, бенчмаркінг, оцінювання, екселенс) і основні процедури забезпечення якості у Європейському просторі вищої освіти (європейські і національні мета-рамки кваліфікацій, результати навчання, ECTS).
Ключові слова: Європейська модель забезпечення якості; забезпечення якості; інструменти забезпечення якості; освітня політика; процедури забезпечення якості; стандарти забезпечення якості.
References
Annual report 2015 (2016). European University Association. Editing: Jessica Carter. Retrieved from http://www.eua.be (eng).
Blanco−Ramirez, G. (2014). International accreditation as global position taking: An empirical exploration of U.S. accreditation in Mexico. Higher Education, 69 (3), 361−374. Retrieved from http://dx.doi.org/ 10.1007/s10734-014-9780-7 (eng).
Brusoni, Manuela, et al. (2014). The Concept of Excellence in Higher Education : Technical report. Belgium: ENQA AISBL, Brussels, Belgium, 41. Retrieved from http://www.enqa.eu/index.php/publications/, doi:10.13140/RG.2.1.2146.7683 (eng).
Crozier, F., et al. (2006). Terminology of quality assurance: towards shared European values? European Association for Quality Assurance in Higher Education 2006, Helsinki (eng).
ECA Principles for the Selection of Experts (2005). Dublin. Retrieved from http://ecahe.eu/ (eng).
ENQA (2015). Strategic plan 2016–2020. Retrieved from http://www.enqa.eu/index.php/about-enqa/strategic-plan-2016-2020/ (eng).
ENQA (2012). Quality Procedures in the European higher education area and Beyond – Visions for the future. (Third ENQA survey, Occasional papers 18). Brussels: ENQA (eng).
ESMU (2010). Benchmarking in European Higher Education: A University Benchmarking Handbook (Brussels, ESMU) (eng).
ESU Activity report 2015 (2016). Alexandra Antonescu (Ed.). Brussels. Retrieved from: https://www.esu-online.org/?publication=activity-report-2015 (eng).
EUA (2010). Policy Statement on Quality and Quality Assurance in the EHEA. Retrieved from http://www.eua.be/Libraries/publications-homepage-list/EUA-QA-Policy-2010.pdf?sfvrsn=4 (eng).
European Association for Quality Assurance in Higher Education. (2009). Helsinki, 3rd edition. Retrieved from http://www.enqa.eu/(eng).
European Centre for Strategic Management of Universities (ESMU) (2008). Benchmarking in European Higher Education. A Practical Guide (Brussels, ESMU) (eng).
European Commission/EACEA/Eurydice. (2015). The European Higher Education Area in 2015: Bologna Process Implementation Report. Luxembourg: Publications Office of the European Union (eng).
European Association of Institutions in Higher Education (EURASHE). Policy. Retrieved from http://www.eurashe.eu/policy/ (eng).
Gover, A., Loukkola, T., & Sursock, A. (2015). ESG Part 1: Are Universities Ready? – Retrieved from http://www.eua.be/Libraries/publications-homepage-list/eua_occ_papers_esg_web (eng).
Institutional evaluation programme. A tool for strategic change. Supporting continuous improvement (2015). IEP EUA-Institutional Evaluation Programme. Retrieved from http://www.eua.be/iep (eng).
INQAAHE (2016). Guidelines of Good Practice. (2016 revised version). Retrieved from http://www.inqaahe.org/sites/default/files/GGP2016.pdf (eng).
Ryan, P. (2015). Quality assurance in higher education: A review of literature. Higher Learning Research Communications, 5(4). Retrieved from http://dx.doi.org/10.18870/hlrc.v5i4.257 (eng).
Schindler, L., Puls-Elvidge, S., Welzant, H., & Crawford, L. (2015). Definitions of quality in higher education: A synthesis of the literature. Higher Learning Research Communications, 5 (3), 3-13. Retrieved from http://dx.doi.org/10.18870/hlrc.v5i3 (eng).
Sels, H., & Hooge, N. (2012). Benchmarking - An appropriate tool for decision-making and improving or just another hype? How does quality assurance make a difference? 22-24 November, Tallinn University, Estoniа (eng).
Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area (ESG) (2015). Brussels, Belgium (eng).
The European Qualifications Framework for LLL (2011). Retrieved from http://ec.europa.eu/education/pub/pdf/general/eqf/leaflet_en.pdf (eng).
Trends 2015: Learning and Teaching in European Universities (2015) / by Andree Sursoce, EUA (eng).
UNESCO (2010). Quality Assurance and Recognition. United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. Retrieved from http://www.unesco.org/en/ higher-education/quality-assurance-and-recognition (eng).
Vlăsceanu, L., et al. (2004). Quality Assurance and Accreditation: A Glossary of Basic Terms and Definitions Bucharest. UNESCO-CEPES (eng).
Wächter, B. et. al. (2015). University quality indicators: A critical assessment. Study. European Parliament. doi:10.2861/426164 QA-02-15-583-EN-N141 (eng).
Yerevan Communiqué (2015). Final version. Соnference of Ministers responcible for higher education, Yerevan, 14-15 May. Retrieved from https://www.ehea.info/ cid101764/ministerial-conference-yerevan-2015.html (eng).
Повний текст: PDF (укр.)
Іванюк Ганна
ORCID iD 0000−0001−7758−5121
доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки та психології, Київський університет імені Бориса Грінченка, вул. Бульварно−Кудрявська, 18/2, 04053 Київ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.4.2126
НОВА СТРАТЕГІЯ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ВИМІР
У статті висвітлено окремі аспекти нової стратегії професійно-педагогічної освіти, що зумовлені зовнішніми, внутрішніми викликами й розбудовою освітнього простору України в контексті європейського виміру. Розкрито зовнішні та внутрішні виклики, що зумовлюють зміни стратегій професійно-педагогічної освіти; провідні цінності та тенденції модернізації професійно-педагогічної освіти. Подано досвід упровадження нової стратегії професійно-педагогічної освіти у вищих навчальних закладах України. Обґрунтовано основні підходи до реалізації нової стратегії професійно-педагогічної освіти, а саме: особистісно зорієнтований, діяльнісний, варіативний.
Ключові слова: європейський вимір; нова стратегія; освітній простір, освітнє середовище; професійно-педагогічна освіта; тенденції.
Література
Алексєєнко Т. Ф., Аніщенко В. М., Балл Г. О. Біла книга національної освіти України. Київ, 2010. 342 с.
Андрущенко В. П. Українська педагогічна освіта в європейському просторі: збірник наукових праць до 15−річчя АПН України у 5 томах. Том 4. Педагогіка і психологія вищої школи. Київ : «Педагогічна думка», 2007. 440 с.
Гриневич Л., Елькін О., Калашнікова С. Нова українська школа : концептуальні засади реформування середньої школи, 2016. 40 с. URL: http://mon.gov.ua/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8%202016/12/05/konczepcziya.pdf (дата звернення: 28.10.2017).
Десятов Т. М. Вища педагогічна освіта України в контексті світових глобалізаційних процесів : порівняльний аналіз : монографія. Київ : Арт Економі, 2014. 151 с.
Діючі наукові проекти Київського університету імені Бориса Грінченка. URL: http://kubg.edu.ua/informatsiya/naukovtsyam/diiuchi-proekty.html. (дата звернення: 25.10.2017).
Кафедра педагогіки та психології Київського університету імені Бориса Грінченка. URL: http://pi.kubg.edu.ua/struktura/kafedry-instytutu/kafedra-pedahohiky/pro-kafedru.html. (дата звернення: 25.10.2017).
Концепція Нової української школи. Міністерство освіти і науки України. URL: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/ua-sch-2016 (дата звернення: 28.10.11).
Огнев’юк В. Освіта та конкурентоспроможність суспільства. Освітологія. 2016. №5. С. 37–44. doi: 10.28925/2226-3012.2016.5.3744
Сисоєва С. Компетентнісно зорієнтована вища освіта : формування наукового тезаурусу. Компетентнісно зорієнтована освіта: якісні виміри : монограф. К : Київ. ун−т ім. Б. Грінченка. 2015. С. 18–45.
Повний текст: PDF (укр.)
Калініченко Надія
ORCID iD 0000−0002−6444−3316
доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри біології та методики її викладання, Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, вул. Шевченка, 1, 25006, Кропивницький, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.4.2632
АКТУАЛЬНІ НАПРЯМИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ
УЧИТЕЛІВ БІОЛОГІЇ
Екологічна освіта розглядається як цілісне культурологічне явище, що включає процеси навчання, виховання, розвитку особистості, основа для формування екологічної культури, вагома складова системи національного виховання учнівської та студентської молоді. Екологічна компетентність майбутніх учителів біології сьогодні визначається як здатність застосовувати екологічні знання й досвід у життєвих ситуаціях, керуючись пріоритетністю екологічних цінностей і відповідальністю за екологічні наслідки власної діяльності. Форми екологічного виховання вдосконалюються і ґрунтуються на інтерактивній взаємодії, в основі якої лежать принципи особистісно-орієнтованого навчання.
Ключові слова: вища школа; екологічна компетентність; екологічна освіта; інтерактивне навчання.
Література
Баюрко Н. В. Формування готовності майбутніх учителів біології до розвитку екологічної компетентності учнів. URL: http://ito.vspu.net/konference15/15_11/Baurko.pdf (дата звернення: 28.10.11).
Біологія. 6–9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804. URL: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/ (дата звернення: 28.10.11).
Ермаков Д. С. Приоритеты экологического образования: от изучения экологии – к устойчивому развитию. Народное образование. 2005. №2. С. 122 – 126.
Жданова С. А. Формирование экологической компетентности специалиста дошкольного образовательного учреждения в процессе повышения квалификации: дис. ...канд. пед. наук: 13.00.08. Шуя, 2009. 261 с.
Концепція Нової української школи. Міністерство освіти і науки України. URL: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/ua-sch-2016 (дата звернення: 28.10.11).
Мороз І. В., Степанюк А. В., Гончар О. Д. Загальна методика навчання біології: навч. посібник для студ. вузів. Київ : Либідь, 2006. 590 с.
Мороз І. В., Грицай Н. Б. Позакласна робота з біології: навч. посіб. Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2008. 272 с.
Піжук О. С. Формування мотивації здорового способу життя у підлітків : матеріали Міжвузівської науково−практичної конференції «Актуальні наукові дослідження та їх роль в соціалізації студентської молоді», 25 квітня 2017 року, м. Кропивницький, 2017. С. 111–114. URL: http://www.kspu.kr.ua/ua/kafedra-biolohii/naukova-diialnist (дата звернення: 28.10.11).
Сапон С. Г. Роль «Екошколи» у вихованні екологічної культури школяра: методичний посібник. Вінниця : ММК, 2016. 114 с.
Хоменко В. О. Науково−дослідницькі проекти з екології, 2016, 34 с. URL: https://hm-vika.blogspot.com/p/3.html (дата звернення: 28.10.11).
Jungck J. Connecting Biology and Mathematics: First Prepare the Teachers CBE-Life Sciencec Education. 2010. URL: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/ PMC2931666/ (дата звернення: 28.10.11). doi: 10.1187/cbe.10-03-0014
Повний текст: PDF (укр.)
Мельник Наталія
ORCID iD 0000−0002−6641−0649
кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри дошкільної освіти, Київський університет імені Бориса Грінченка, бул. І. Шамо 18/2, 04053 Київ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.4.3339
ФЕНОМЕН «ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ» В УКРАЇНСЬКІЙ ТА ЄВРОПЕЙСЬКІЙ ПЕДАГОГІЧНІЙ ТЕОРІЇ
У статті проаналізовано особливості тлумачення термінологічного словосполучення «професійна компетентність» у контексті наукових пошуків сучасних вітчизняних та європейських дослідників. Здійснено аналітичний та функціональний аналізи до визначення досліджуваного феномену, виокремлено європейські та вітчизняні підходи до тлумачення «професійної компетентності». Встановлено, що для європейської теорії притаманним є прагматичний підхід до визначення професійної компетентності, який полягає в його розумінні як виробленій впродовж професійного навчання та діяльності здатності виконувати професійні функції та обов’язки. Для вітчизняної науки притаманним є розуміння означеного поняття як якості особистості, яка формується нею завдяки вольовим якостям та професійній мотивації.
Ключові слова: компетентність; компетенції; професійна компетентність; професійна освіта; професійний розвиток.
Література
Повний текст: PDF (укр.)
Іваницька Ольга
ORCID iD 0000−0001−5505−8849
доктор наук з державного управління, професор, професор кафедри теорії та практики управління, НТУУ «КПІ імені Ігоря Сікорського», пр-т Перемоги 37, 03056 Київ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Панченко Алла
ORCID iD 0000-0002−4757−0583
кандидат наук з державного управління, доцент, оцент кафедри управління, Київський університет імені Бориса Грінченка, вул. Бульварно-Кудрявська 18/2, 04053 Київ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Панченко Ганна
ORCID iD 0000−0001−6494−0980
старший викладач кафедри управління, Київський університет імені Бориса Грінченка, вул. Бульварно-Кудрявська, 18/2, 04053 Київ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.4.4044
СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ УКРАЇНИ ТА ОСНОВНІ УМОВИ ЇЇ ДОТРИМАННЯ
Соціальна відповідальність вищого навчального закладу – це соціальний інститут, який пов’язує діяльність ВНЗ, прийняту ним систему відносин, цінностей, принципів і норм із додатковими зобов’язаннями перед суспільством, його окремими групами чи прошарками, свідомо та добровільно обраними його керівництвом з метою більшого задоволення потреб суспільства та їх розвитку, ніж це визначено у документах, що визначають місію, завдання та функції закладу. Умови впровадження та дотримання засад соціальної відповідальності передбачають низку дій керівництва закладу вищої освіти щодо розробки концептуального, навчального, методичного, матеріально-технічного, психологічного забезпечення роботи закладу, формування ціннісних орієнтирів і стандартів поведінки зацікавлених сторін.
Ключові слова: вищий навчальний заклад; соціальна відповідальність; соціально-відповідальний характер діяльності; юридична відповідальність.
Література
Повний текст: PDF (укр.)
Тимчук Людмила
ORCID iD 0000−0002−3122−8150
доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри педагогіки та соціальної роботи, Чернівецький національний університет ім. Юрія Федьковича, вул. Рівненська,14, 58004 Чернівці, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.4.4552
АКТУАЛЬНІСТЬ І ПЕРСПЕКТИВИ ПРОФЕСІЇ «АНДРАГОГ»
В УКРАЇНІ
Література
Повний текст: PDF (укр.)
Голота Наталія
ORCID iD 0000-0003-3748-753X
кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки та психології, Київський університет імені Бориса Грінченка, бул. І. Шамо, 18/2, 02154 Київ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.4.5257
ОСОБЛИВОСТІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ ВИХОВАТЕЛІВ ДО ФОРМУВАННЯ ПРОСТОРОВО–ЧАСОВИХ УЯВЛЕНЬ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
В процесі традиційної підготовки в умовах вищого навчального закладу майбутні вихователі набувають певний обсяг як теоретичних, так і методичних знань про розвиток, навчання й виховання дітей дошкільного віку в різних видах діяльності, в тому числі щодо формування просторово-часових уявлень. Сучасна дошкільна освіта потребує вихователя, здатного швидко адаптуватися до освітніх інновацій, добирати зміст і технології формування просторово-часових уявлень дітей відповідно до їх індивідуальної траєкторії розвитку.
Ключові слова: діти дошкільного віку; підготовка вихователя; просторово-часові уявлення.
Література
Повний текст: PDF (укр.)
Сугейко Любов
ORCID iD 0000-0003-1341-2541
кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри філології, Херсонський державний університет, вул. Університетська, 27, 73000, Херсон, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Мельничук Юлія
ORCID iD 0000-0002-5268-5561
кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри філології, Херсонський державний університет, вул. Університетська, 27, 73000, Херсон, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.4.5761
ІННОВАЦІЇ У МОВНІЙ ОСВІТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
У статті проаналізовано основні тенденції реформування загальноосвітньої школи, розглядаються актуальні проблеми оновлення змісту мовної освіти у початкових класах, звертається увага на зміни у програмах, як вони реалізуються в підручниках, про що свідчить порівняльний аналіз, здійснений авторами. Приділяється увага компетентністному підходу в навчанні учнів початкових класів, можливостям міжпредметної інтеграції уроків української мови та літературного читання з іншими навчальними дисциплінами.
Ключові слова: зміст освіти; інновації; компетентністний підхід; комунікативна компетентність; міжпредметна інтеграція; мовна освіта.
Література
Повний текст: PDF (укр.)
Співаковська Євгенія
ORCID iD 0000-0002-7974-4736
доктор педагогічних наук, доцент, викладач Інституту Педагогіки, Поморська Академія в Слупську, вул. Героїв Вестерплате, 64, 76-200 Слупськ, Польща,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
l
Коткова Віра
ORCID iD 0000-0002-1537-0923
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки дошкільної та початкової освіти, Херсонський державний університет, вул. Університетська 27, 73000 Херсон, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.4.6267
АКАДЕМІЧНА МОБІЛЬНІСТЬ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ У МЕЖАХ МІЖНАРОДНОЇ СПІВПРАЦІ УНІВЕРСИТЕТІВ
У статті узагальнено практичний досвід реалізації академічної мобільності студентів у межах міжнародної співпраці Херсонського державного університету та закордонних університетів. Проаналізовано поняття академічної мобільності, розглянуто його сутність як процесу та індивідуальної характеристики. Наведені особливості спільного навчання студентів через висвітлення основних пунктів угоди між навчальними закладами. Проаналізовані кількісні результати академічної мобільності українських студентів до Поморської академії (Польща).
Ключові слова: академічна мобільність; міжнародне співробітництво; подвійні дипломи; протокол еквівалентності; спільне навчання;
Література
Повний текст: PDF (укр.)
Бабаліч Вікторія
ORCID iD 0000-0001-5698-836X
кандидат педагогічних наук, доцент, кафедри теорії та методики олімпійського і професійного спорту, Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, вул. Шевченка, 1, 25000 Кропивницький, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.4.6873
ТЕНДЕНЦІЇ ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ФАХІВЦІВ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА СПОРТУ
У статті розглянуто сучасні тенденції формування соціальної компетентності у фаховій підготовці майбутніх вчителів фізичного виховання та тренерів зі спорту у вищій освіті.Виділено основні напрями, особливості формування соціальної компетентності у науковій літературі.Досліджено наукові підходи закордонних та вітчизняних учених щодо визначення поняття «соціальна компетентність». Представлено погляди сучасних науковців та практиків щодо вирішення актуальної проблеми формування соціальної компетентності фахівців фізичного виховання та спорту.
Ключові слова: професійна освіта; соціальна компетентність; студенти; фізичне виховання та спорт.
Література
Повний текст: PDF (укр.)
Дерека Тетяна
ORCID iD 0000-0003-0998-1821
доктор педагогічних наук, доцент, доцент кафедри теорії та методики фізичної культури, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, вул. Роменська, 87, 40002 Суми, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.4.7479
ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ У СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ» ДО НАУКОВО–ДОСЛІДНОЇ РОБОТИ
У статті визначено особливості формування мотивації до науково-дослідної роботи студентів спеціальності «фізичне виховання». Охарактеризовано фактори впливу на вибір професії в галузі фізичного виховання і спорту. Визначено причини, якi спонукали студентiв спецiальностi «Фiзичне виховання» обрати професiю вчителя фiзичної культури, тобто: бажання студентiв виглядати спортивно та бути фiзично активними; бажання бути схожими на вiдомого спортсмена-кумира; студенти вiдчували в собi здiбностi до педагогiчної дiяльностi та мали успiхи в школi з фiзичної культури й спортивнi досягнення. Досліджено особливості розуміння студентами сутності понять «самоосвiта», «самовиховання», «саморозвиток». Вивчено ставлення студентiв спецiальностi фiзичне виховання до свого професiйного зростання через вiдвiдування студентських науково-практичних конференцiй, фiтнес-конвенцiй, тренiнгiв професiйного та особистiсного зростання.
Ключові слова: мотивація; науково-дослідна робота; самовдосконалення; студенти вищого навчального закладу; фізичне виховання.
Література
Повний текст: PDF (укр.)
Комісарик Марія
ORCID iD 0000-0003-2819-4313
кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки та психології дошкільної освіти Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, вул. Коцюбинського, 2, 58012 Чернівці, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Балаєва Катерина
ORCID iD 0000-0002-9744-0840
кандидат педагогічних наук, асистент кафедри педагогіки та психології дошкільної освіти, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, вул. Коцюбинського, 2, 58012 Чернівці, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.4.8084
ПІДВИЩЕННЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ СТУДЕНТІВ ШЛЯХОМ ДОЛУЧЕННЯ ЇХ ДО СТВОРЕННЯ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИХ ПОСІБНИКІВ
Ключові слова: навчальний процес; навчально-методичний посібник; пізнавальна активність.
Література
Державний стандарт України «Видання. Основні види. Терміни та визначення». URL: http//science.crimea.edu/zapiski/vidanya/dcty3017_95.pdf (дата звернення: 20.09.2017).
Долинна О. Програми для дошкілля в освітньому просторі України. Дошкільне виховання. 2011. № 9. С. 12−19.
Єгорова О. В. Педагогічні умови розвитку пізнавальної активності майбутніх учителів гуманітарного профілю у процесі науково-дослідної роботи : автореф. дис. … канд. пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти». Харків, 2009. 22 с.
Комп’ютерні ігри для дітей дошкільного віку: зб. статей. Укладач : К. С. Балаєва. Чернівці, 2015. 42 c.
Пиндик О. Г. Педагогічні умови розвитку пізнавальної активності студентів вищих навчальних закладів економічного профілю (на матеріалі вивчення іноземної мови) : автореф. дис. … канд. пед. наук: спец. 13.00.09 «Теорія навчання». Київ, 2003. 21 с.
Повний текст: PDF (укр.)
Петрик Лада
ORCID iD 0000-0001-9936-176X
старший викладач кафедри іноземних мов і методик їх навчання, Київський університет імені Бориса Грінченка бульвар І. Шамо, 18/2, 02147 Київ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.4.8490
У статі розглянуто аспекти розвитку критичного мислення майбутніх учителів початкової школи у навчанні іноземних мов. Зроблено короткий огляд ключових понять дослідження. Розглянуто медіаповідомлення як дидактичні засоби для розвитку критичного мислення особистості на заняттях іноземних мов. Визначено організаційно-педагогічні умови інтеграції формування іншомовної комунікативної компетентності, нових медіанавичок та розвитку критичного мислення майбутніх учителів початкової школи.
Ключові слова: іноземні мови; критичне мислення; майбутній вчитель початкової школи; медіазасоби; медіаповідомлення.
Література
Іванов В., Іванова Т. Медіаосвіта і медіаграмотність як актуальні тенденції виховання сучасної молоді. Медіаосвіта в Україні: наукова рефлексія викликів, практик, перспектив: збірник статей методологічного семінару. Київ, 2013. С. 25–44.
Іць С. В. Педагогічні медіатехнології у професійній підготовці майбутного вчителя іноземної мови: навчально-методичний посібник. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. Івана Франка, 2013. 106 с.
Кларин М. В. Инновации в мировой педагогике: обучение на основе исследования, игры и дискуссии. Рига, 1995. 176 с.
Клустер Д. Что такое критическое мышление? Русский язык, 2002. 29. 2−3.
Пометун О. Методика розвитку критичного мислення на уроках історії. Історія і суспільствознавство в школах України: теорія та методика навчання. 2012. № 1. С. 3−7.
Стіл Дж., Мередит К., Темпл Ч. Методи сприяння розвитку критичного мислення: посібник І-II.Науково-методичний центр розвитку критичного та образного мислення «Інтелект», 1998. 76 с.
Стіл Дж., Мередит К., Темпл Ч. Читання, письмо та обговорення в контексті всіх навчальних дисциплін: посібник III. Науково-методичний центр розвитку критичного та образного мислення «Інтелект», 1998. 104 с.
Стіл Дж., Мередит К., Темпл Ч. Читання, письмо та обговорення в контексті всіх навчальних дисциплін: посібник III (частина 2). Науково-методичний центр розвитку критичного та образного мислення «Інтелект», 1998. 162 с.
Терно С. Світ критичного мислення: образ та мімікрія. Історія в сучасній школі. 2012. № 7−8. С. 27−39
Тягло О. В. Критичне мислення: навч. посіб. URL: http://uchebniks.net/book/121-kritichne-mislennya-navchalnij-posibnik-tyaglo-ov/5-11-vstup.html_(дата звернення: 17.10.2017)
Шайбе С., Рогау Ф. Медіаграмотність: підручник для вчителів. К. : Центр Вільної Преси, Академія Української Преси, 2017. 319 с.
Федоров А. В. Словарь терминов по медиаобразованию, медиапедагогике, медиаграмотности, медиакомпетентности. Москва : МОО «Информация для всех», 2014. 64 c.
Халперн Д. Психология критического мышления. URL: http://skepdic.ru/wp-content/uploads/2013/05/Diane-Halpern_-_Psixologiya-kriticheskogo-myshleniya_Skepdic.ru_.pdf (дата звернення: 17.10.2017)
Create, Circulate, Connect. Collaborate. New Media Literacies. URL: http://www.newmedialiteracies.org/ (дата звернення: 17.10.2017).
Gainer J. Critical thinking: foundation for digital literacies and democracies. JournalofAdolescent & Adult Literacy. Sep. 2012. Vol. 56. Issue 1, 14–17. doi: 10.1002/JAAL.00096.
The Partnership for 21st Century Skills. Framework for 21st Century Learning. URL: http://www.ecu.edu/cseduc/account/upload/21st_Century_Skills_Handout.pdf
Wood R. Critical thinking. URL: http://www.robinwood.com/Democracy/GeneralEssays/CriticalThinking.pdf (дата звернення 17.10.2017)
Повний текст: PDF (укр.)
Подчерняєва Наталія
ORCID iD 0000-0002-9417-4102
аспірант, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, вул. Валентинівська 2, 61168 Харків, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.4.9195
ІННОВАЦІЙНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ЄВРОКЛУБУ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
У статті розкрито інноваційний потенціал євроклубу загальноосвітнього навчального закладу як такої організації діяльності дитячого громадського об’єднання, яка відповідає викликам глобалізації та тенденціям розвитку сучасного суспільства (євроінтеграційним процесам України), ґрунтується на використанні нетрадиційних та інтерактивних форм і методів виховання; на розвитку співробітництва, критичного та творчого мислення; на отриманні знань про інші культури; створює освітнє середовище для набуття практичного досвіду, що призводить до змін, які сприяють формуванню особистості з планетарним мисленням, здатної краще розуміти себе, інших та світ загалом. Дано авторське визначення поняття «євроклуб загальноосвітнього навчального закладу».
Ключові слова: євроклуб; інновація; навички і компетенції XXI століття; потенціал євроклубу; цінності.
Повний текст: PDF (укр.)
Валюк Вікторія
ORCID iD 0000-0003-2244-5927
кандидат хімічних наук, доцент, доцент кафедри хімії, екології та методики їх навчання Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини вул. Садова 2, 20300, Умань, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.4.96101
СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНА МОДЕЛЬ МЕТОДИЧНОЇ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ БІОХІМІЇ МАЙБУТНІХ
УЧИТЕЛІВ ХІМІЇ ТА БІОЛОГІЇ
Устатті проаналізовано методичну систему навчання біохімії, яка спрямована на методичну підготовку студентів і є наслідком застосування різних методологічних підходів до її побудови. Показано, що застосування еволюційного, структурно-функціонального та екологічного підходів до аналізу кожного біохімічного поняття дозволяє розкрити їх цілісність та виявити суттєві характеристики, які служать основою для побудови біохімічного змісту в школі. Методична підготовка студентів в процесі вивчення курсу біохімії заснована на системі проблемних методичних ситуацій, що моделюють професійну діяльність вчителя і діяльність учня при роботі з біохімічним змістом. Засвоєння біохімічного змісту, а також методів, форм і засобів його вивчення досягається за рахунок його переосмислення і методичної переробки в доступні для школярів завдання.
Ключові слова: майбутні учителі хімії; методична система; педагогічна система; педагогічна творчість; технології.
Повний текст: PDF (укр.)
Кошук Олександр
ORCID iD 0000-0002-7716-3874
кандидат педагогічних наук, докторант Національного університету біоресурсів і природокористування України, вул. Героїв Оборони 15, 03041 Київ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.4.102107
ФАКТОРИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ З МЕХАНІЗАЦІЇ СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА
Ключові слова: експертна оцінка; майбутній інженер з механізації сільського господарства; професійна компетентність; умови.
Література
Бекирова Р. С. Организация модульного обучения по дисциплинам естественно –научного цикла: На примере курса высшей математики в техническом вузе : дис. … канд. пед. наук : 13.00.01. Москва, 1998. 210 с.
Керницький О. М. Освітнє середовище вищого навчального закладу як педагогічний феномен. Проблеми інженерно-педагогічної освіти. 2013. № 38–39. С. 43–50.
Романовська О. О. Самовдосконалення особистості викладача як основний шлях становлення його професійної компетентності. Теорія і практика управління соціальними системами. Щоквартальний науково-практичний журнал. 2007. № 3. С. 94–101.
Філософський енциклопедичний словник : энциклопедия / голов. ред. В. І. Шинкарук. Київ : Абрис, 2002. 742 с.
Klymenko М. Carrier competence of future engineers-mechanics: essence and structure. ScienceRise: Pedagogical Education. 2017. Vol. 7, No. 15. P. 9–14. doi: 10.15587/2519-4984.2017.107496.
Повний текст: PDF (укр.)
Марко Марина
ORCID iD 0000-0001-5987-1116
аспірант Дрогобицький державний педагогічний університет ім. І. Франка вул. Івана Франка 24, 82100 Дрогобич, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.4.108112
АНАЛІЗ ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ СТУДЕНТІВ ДО ЗАСТОСУВАННЯ НАВЧАЛЬНО-ІГРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У СУЧАСНОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ
У дослідженні обґрунтовано педагогічні умови формування готовності студентів спеціальності «Початкова освіта» до застосування в освітньому процесі навчально-ігрових технологій, які визначають теоретичну та практичну складову готовності майбутніх учителів початкових класів самостійно створювати, грамотно описувати, вміло організовувати та ефективно проводити різні види дидактичних ігор. Показано, що названі педагогічні умови спрямовані на формування відповідного мотиваційного, когнітивного й операційного компонентів готовності до застосування навчально-ігрових технологій.
Ключові слова: навчально-ігрові технології, педагогічні умови формування готовності, професійна діяльність вчителя.
Література
Повний текст: PDF (укр.)
Козак Людмила
ORCID iD 0000-0002-4528-1905
доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри дошкільної освіти, Київський університет імені Бориса Грінченка, б-р. І. Шамо, 18/2, 02154, Київ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.4.113119
ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ МАТЕРИНСЬКИХ І ПОЧАТКОВИХ ШКІЛ У ФРАНЦІЇ
У статті висвітлено особливості підготовки майбутніх вчителів материнських і початкових шкіл в системі вищої педагогічної освіти Франції. В 2013 році була завершена реорганізація університетів, в структуру яких увійшли Вищі школи з підготовки педагогічних кадрів (ESPE). Показано, що всі ESPE пропонують для підготовки вчителів магістерську програму MasterMEÉF − магістр у галузі навчання, освіти та професійної підготовки, яка розрахована на два роки навчання та передбачає поглиблення спеціально-наукової підготовки протягом першого року, психолого-педагогічну й загальноосвітню підготовку, а також педагогічну практику протягом усього періоду навчання в ESPE; подано характеристику етапів підготовки майбутніх вчителів у новостворених школах; встановлено, що підготовка вчителів материнських і початкових шкіл є полівалентною, що надає їм право проводити в цих закладах заняття з математики, французької мови, музики, образотворчого мистецтва, фізичної культури, художньої праці тощо; проаналізовано навчальний план підготовки вчителів материнських і початкових шкіл за програмою MasterMEÉF у Вищій школі з підготовки педагогічних кадрів міста Лілля Північної Франції; розглянуто особливості проведення конкурсного іспиту CRPE (конкурсний набір шкільних вчителів); розкрито особливості практичної підготовки майбутніх вчителів та підвищення кваліфікації вчителів після завершення навчання в ESPE.
Ключові слова: вищі школи з підготовки педагогічних кадрів; вчитель материнської і початкової школи; магістр; освітній процес; педагогічна освіта.
Література
Дудко С. А. Преобразования в системе высшего педагогического образования Франции после реформ 2013 года. Ценности и смыслы. № 5 (45). 2016. С. 120–130.
Как работают учителя во Франции. URL: http://eduurfo.ru/analytics/ index.php?ELEMENT_ID=29555 (дата звернення: 03.08.2017).
Кананыкина Е. С. Система профессионального обучения во Франции. NB: Административное право и практика администрирования. 2013. № 11. С. 101–122. doi: 10.7256/2306-9945.2013.11.781. URL: http://e-notabene.ru/al/article_781.html (дата звернення : 27.07.2017).
Лащихіна В. П. Розвиток системи підготовки педагогічних кадрів у Франції (друга половина ХХ – початок ХХІ ст.) : дис. … кандидата пед. наук : 13.00.01. Київ, 2009. 198 с.
Харченко Т. Г. Гуманізація сучасної педагогічної освіти у Франції: теорія і практика : монографія / Т. Г. Харченко. Луганськ, 2013. 560 с.
Enseigner de la maternelle à l’élémentaire : le CRPE. URL: http://www.devenirenseignant.gouv.fr/pid33983/enseigner-maternelle-elementaire-crpe.html (дата звернення: 01.08.2017).
ESPE : Les Écoles supérieures du professorat et de l’éducation.URL: http://www.education.gouv.fr/cid72796/espe-les-ecoles-superieures-du-professorat-et-de-l-education.html (дата звернення: 02.08.2017).
Fakulté d’Education université de Monpellier. URL: http://www.fde.univ-montp2.fr/internet/site/devenir_enseignant/profecole/modele/index.php?f=index(дата звернення: 10.07.2017).
Guide desétude Master 1 Métiers de l’Enseignement de l’Education et de la Formation / ESPE Lille Nord de France. URL: http://www.espe-lnf.fr/ (дата звернення: 05.07.2017).
L’annuaire des ESPE (Écoles Supérieures du Professorat et de l’Éducation). URL: http://vocationenseignant.fr/l-annuaire-des-espe-ecoles-superieures-du-professorat-et-de-l-education (дата звернення: 02.07.2017).
Les épreuves du concours externe spécial et du second concours interne spécial de recrutement de professeurs des écoles. URL: http://www.devenirenseignant.gouv.fr/cid98655/les-epreuves-crpe-externe-special-second-crpe-interne-special.html (дата звернення : 06.07.2017).
Les ESPE pour former les futurs enseignants. URL: http://www.devenirenseignant.gouv.fr/pid33962/les-espe-pour-former-les-futurs-enseignants.html (дата звернення: 05.08.2017).
LOI n° 2013-595 du 8 juillet 2013 d’orientation et de programmation pour la refondation de l’école de la République. URL: http://www.education.gouv.fr/cid102387/loi-n-2013-595-du-8-juillet-2013-d-orientation-et-de-programmation-pour-la-refondation-de-l-ecole-de-la-republique.html (дата звернення: 05.07.2017).
Повний текст: PDF (укр.)
Давидюк Наталія
ORCID iD 0000−0001−9745−003X
кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри психології, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, вул. Рівненська, 14, 58004 Чернівці, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Олійник Марія
ORCID iD 0000−0002−7282−627X
доктор педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки та психології дошкільної освіти, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, вул. Рівненська, 14, 58004 Чернівці, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.4.120125
КОМПАРАТИВНИЙ АНАЛІЗ МОДЕЛЕЙ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ У СИСТЕМІ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ КРАЇН СХІДНОЇ ЄВРОПИ
У статті проаналізовано дидактичні моделі освітньої системи країн Східної Європи, принципи порівняльно-педагогічного дослідження та можливості моделювання вітчизняного освітнього розвитку, керуючись досвідом країн Східної Європи. Цей досвід в організації змісту, форм і технологій неперервної педагогічної освіти представляє особливий інтерес для української освіти, оскільки економічні, політичні, соціальні та технологічні перетворення в цих країнах відбуваються приблизно в тих же умовах, що і в Україні, хоча і з деякими просуванням.
Ключові слова: дидактичні моделі; модель фахівця; моделювання освітнього розвитку; принципи порівняльно-педагогічного дослідження.
Повний текст: PDF (укр.)
Лобода Ольга
ORCID iD 0000-0003-0327-4771
старший викладач кафедри іноземних мов і методик їх навчання, Київського університету імені Бориса Грінченка, бульвар І. Шамо, 18/2., 02154, Київ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.4.126131
ДОСВІД РУМУНІЇ З ПІДГОТОВКИ УЧИТЕЛЯ ДО РАННЬОГО НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО І МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ
У статті виокремлено позитивний досвід Румунії у становленні, реформуванні та розвитку педагогічної освіти. Виокремлено загальні тенденції організації освітнього процесу в вищих навчальних закладах Румунії в контексті формування готовності педагога до реалізації раннього навчання англійської мови. Розглянуто чинники, які впливають на оптимізацію іншомовної освіти дітей дошкільного віку і молодшого шкільного віку. Використано власний досвід спостереження за проведенням занять з англійської мови у відповідних закладах Румунії. Запропоновано сучасні методи навчання англійської мови дітей.
Ключові слова: англійська мова; готовність педагога до раннього навчання; досвід Румунії; дошкільна освіта; Європейський Союз; молодший шкільний вік; початкова освіта; реформування освіти; старший дошкільний вік; учитель іноземної мови.
Повний текст: PDF (укр.)
Лабунець Юлія
ORCID iD 0000-0002-5922-0126
кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри іноземних мов і методик їх навчання Київський університет імені Бориса Грінченка, бул. І. Шамо 18/2, 02154 Київ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.4.131135
ДОСВІД ГРЕЦІЇ З ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ ДО РАННЬОГО НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ: СУЧАСНИЙ ВИМІР
В умовах процесу інтеграції вітчизняної освіти в європейський та світовий освітній простір виникає необхідність у підготовці компетентних та конкурентноспроможних фахівців, здатних до якісного і ефективного навчання іноземних мов і, зокрема, англійської у контексті сучасних вимог та тенденцій. У статті висвітлюється грецький досвід підготовки вчителя до раннього навчання англійської мови із врахуванням успішних реалій входу до Європейського освітнього простору та напрацювань по вирішенню низки питань дотичних до даного процесу.
Ключові слова:Греція; міжкультурна комунікація; підготовка вчителів іноземної мови; Європейський освітній простір.
Література
Короткова Ю. М. Мовна політика та іншомовна освіта в Греції другої половини ХХ століття. Освіта та педагогічна наука. 2013. № 3. С. 49−55.
Key Data on Teaching Languages at School in Europe. EACEA. Eurydice. Eurostat. 2012. 170 p.
Κοιλιάρη Α. Πολυγλωσσία και γλωσσική εκπαίδευση. Μια κοινωνιογλωσσική προσέγγιση. Θεσσαλονίκη : Εκδόσεις Βανίας. 2005. 183 σ.
Προφίλη Ο. Γλωσσική πολιτική στην Ευρωπαϊκή Ένωση. URL: http://www.greek-language.gr/greekLang/studies/guide/thema_c3/index.html.
Τοκατλίδου Β. Γλώσσα, επικοινωνία και γλωσσική εκπαίδευση. Αθήνα : Πατάκη. 2004. 310 σ.
Χατηθδάκθ Ουρ. Τα ςϊματα κειμζνων και το Διαδίκτυο ωσ πθγζσ για τθν προϊκθςθ τθσ Νζασ Ελλθνικισ ωσ ξζνθσ Γλϊςςασ. Πολιτικζσ γλωςςικοφ πλουραλιςμοφ και ξενόγλωςςθ εκπαίδευςθ ςτθν Ευρϊπθ. Ακινα : Μεταίχμιο. 2004. Σ. 332–350.
Повний текст: PDF (укр.)
Соломаха Анжеліка
ORCID iD 0000-0002-3561-8244
кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри іноземних мов і методик їх навчання, Київський університет імені Бориса Грінченка, бул. І. Шамо, 18/2, 02154 Київ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.4.136140
ЗМІШАНЕ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ-МАГІСТРАНТІВ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТТЮ «МЕТОДИКА РАННЬОГО НАВЧАННЯ ДІТЕЙ ІНОЗЕМНІЙ МОВІ»: ДОСВІД НІМЕЧЧИНИ
Стаття присвячена питанню впровадження змішаного навчання в систему підготовки педагогів до раннього навчання іноземних мов дітей дошкільного та молодшого шкільного віку на магістерському рівні здобуття вищої освіти. Проаналізовано досвід використання змішаного навчання в університеті освіти «Педагогічна вища школа Фрайбургу» у процес підготовки студентів-магістрантів за фахом «Методики раннього навчання дітей іноземні мові». Доведено ефективність такої форми організації навчання студентів магістерського рівня у порівнянні з традиційними формами, що використовуються у ВНЗ.
Ключові слова: електронне навчання; змішане навчання; магістерський рівень; підготовка педагогів; раннє навчання іноземній мові.
Повний текст: PDF (укр.)
Плужник Ірина
ORCID iD 0000–0001–8316–6943
викладач кафедри іноземних мов і методик їх навчання, Київський університет імені Бориса Грінченка, бул. І. Шамо, 18/2, 04053 Київ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.4.141145
ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛІВ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ ЧЕХІЇ ТА ПОЛЬЩІ
У статті розглядається досвід Чеської Республіки та Польщі у системі іншомовної підготовки вчителів та відповідно до цього визначено пріоритетні шляхи формування освітньої політики в даному концепті для освітнього простору в Україні. Автор висвітлює значення та зміст процесу іншомовної підготовки вчителів в контексті вищої освіти Чеської Республіки та Польщі, аналізує моделі формування іншомовної компетентності, можливий потенціал використання цього досвіду в умовах євроінтеграції українського освітнього простору.
Ключові слова: іншомовна компетентність вчителів; країни Східної Європи; іншомовна підготовка вчителів.
Література
Головатенко Тетяна
ORCІD іD 0000-0002-7545-3253
викладач кафедри іноземних мов і методик їх навчання, аспірант, Київський університет імені Бориса Грінченка, бул. І. Шамо, 18/2, 02154 Київ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.4.146151
МУЛЬТИЛІНГВАЛЬНА ОСВІТА МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ В БЕЛЬГІЇ
Проаналізованозміст, методи та форми мультилінгвальної освіти в Бельгії. На матеріалі навчального плану та освітніх програм спеціальності «Початкова освіта» (Lager Onderwіjs), факультету Освіти і Педагогіки Еразмус Хогесхул, м. Брюссель (ErasmusHogeschool, Brussel) визначено ряд принципів мультилінгвальної освіти майбутнього вчителя в Бельгії: міждисциплінарність, інтерактивність, індивідуалізація та інтернаціоналізація. З’ясовано, що зміст навчання орієнтований на запити мультилінгвального соціуму та роботодавців, а перевагу навчальні заклади надають інтерактивним методам та формам роботи.
Ключові слова: зміст мультилінгвальної освіти; мовна політика; мультилінгвізм; професійна підготовка.
Література
Повний текст: PDF (укр.)
Перепелюк Інна
ORCID iD: 0000-0002-6376-2825
аспірант кафедри педагогіки та соціальної роботи, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, вул. Коцюбинського, 2, 58012 Чернівці, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.4.152158
ДОСВІД ПОЛЬЩІ З ОРГАНІЗАЦІЇ ПАРТНЕРСТВА СІМ’Ї І ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ У ВИХОВАННІ ДИТИНИ
Ключові слова: елементи партнерства; інтерперсональні реляції; партнерство дошкільного закладу і сім’ї у вихованні дитини; принципи партнерства.
References
Bulera, M., Zuchelkowska, K. (2006). Edukacja przedszkolna z partnerskim udziałem rodziców. Toruń, Poland (pl.)
Duraj–Nowakowa, K. (2001). Planowanie integrowania edukacji wczesnoszkolnej: założenia i scenariusze zajęć. Kielce, Poland (pl.)
Grzegorzewska, M. Wstęp. (1935). W Lisowski, W M. Wspólpraca szkoly z domem (s. 4–5). Warszawa, Poland (pl.)
Jacewicz, A. (2013). Przestrzeń działania i formy partnerskiej współpracy nauczyciela wychowania przedszkolnego z rodziną. W W trosce o współczesną rodzinę: teoria, badania, wsparcie, ujęcie interdyscyplinarne / pod red. nauk. Ja. Izdebskiej i A. Popławskiej (s. 308–325). Białystok: Wydawnictwo Niepaństwowej Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Poland (pl.)
Janke, A. (1995). Pedagogiczna relacja rodzina – szkoła dylematy czasu przemian. Bydgoszcz, Poland (pl.)
Koźmiński, G. (2001). Współpraca z rodzicami. Zlotów, Poland (pl.)
Kujawinski, J. (1990).Współdziałanie partnerskie w szkole. Wrocław, Poland (pl.)
Kuc, B., Wlazlo, S. (1990). Partnerstwo w szole. Wrocław, Poland (pl.)
Kwiatkowska, H. (1997). Edukacja nauczycieli. Konteksty, kategorie, praktyki. Warszawa, Poland (pl.)
Łobocki, M. (1985).Współdziałanie nauczycieli i rodziców w procesie wychowania. Warszawa: Nasza Księgarnia, Poland (pl.)
Maszke, A. (2002).Współpraca i partnerstwo rodziców i nauczycieli. W A. Karpinska (red.) Kreatorzy edukacyjnego dialogu. (s. 75-79). Białystok, Poland (pl.)
Okoń, W. (2007). Nowy slownik pedagogiczny. Warszawa, Poland (pl.)
Ostrowska, U. (2002). Relacje interpersonalne w edukacji jako przedmiot badań. Kraków: Oficyna Wydawnicza «Impuls», Poland (pl.)
Pawlak, B. (2003). Jak współpracować z rodzicami uczniów klas początkowych? Kraków, Poland (pl.)
Putkiewicz, E. (2002). Idź do szkoly. Dodatek do «Gazety wyborczej», 14.09. (pl.)
Radziewicz, J. (1981). Funkcja wychowawcy klasy. Założenia i rzeczywistość.Warszawa, Poland (pl.)
Rościszewska-Woźniak, M. (1998). Organizacjawspółpracywprzedszkolu. Edukacjawprzedszkolu. Warszawa, Poland (pl.)
Повний текст: PDF (укр.)
Чжан Сяосін
ORCID iD 0000–0003–2183–500Х
аспірант, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, вул. Пирогова, 9, 02000 Київ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.4.159163
КРИТЕРІЇ, ПОКАЗНИКИ ТА РІВНІ ВИХОВАНОСТІ ЕТНІЧНОЇ ТОЛЕРАНТНОСТІ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ
У статті обґрунтовано підходи до визначення критеріїв, показників та виявлення рівня вихованості етнічної толерантності студентів. Обґрунтовано критерії оцінки вихованості етнічної толерантності студенів (когнітивний, емоційно−мотиваційний, поведінковий), відповідні показники та рівні вихованості (мінімальний, середній, достатній), надано їх змістову характеристику. Визначено перелік діагностичних методів і для оцінки рівнів вихованості етнічної толерантності студентів. Виявлено недоліки в сучасному стані виховної роботи вищих навчальних закладів за напрямом вихованості етнічної толерантності студентів. Здійснено оцінку та аналіз стану вихованостіетнічної толерантності студентів. Розробленнязмістовно-технологічного забезпечення виховання етнічної толерантності студентів засобами музичного клубу визначено як перспективне завдання експериментальної роботи.
Ключові слова: виховання етнічної толерантності; діагностичні методи; критерії оцінки вихованості етнічної толерантності; показники етнічної толерантності; рівні вихованості.
Література
Повний текст: PDF (укр.)
Маєвська Анастасія
ORCID iD 0000-0002-3535-4365
аспірант, Київський університет імені Бориса Грінченка, бул. І. Шамо, 18/2, 04053 Київ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.4.163169
СТРУКТУРНІ КОМПОНЕНТИ ВОКАЛЬНО-ВИКОНАВСЬКОГО РОЗВИТКУ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА НА ЗАНЯТТЯХ ІЗ ПОСТАНОВКИ ГОЛОСУ
У статті розглядається проблема вокально-виконавського розвитку майбутнього вчителя музичного мистецтва як складний, важливий, цілісний, багатоплановий процес усвідомлення та вдосконалення. Визначена структура вокально-виконавського розвитку майбутніх учителів музичного мистецтва на заняттях з постановки голосу, що складається із взаємодії таких компонентів: мотиваційно-орієнтаційного, пізнавально-компетентнісного, рефлексивно-оцінювального, самостійно-творчого. Зроблено висновок, що комплекс вищезазначених компонентів (мотиваційно-орієнтаційний, пізнавально-компетентнісний, рефлексивно-оцінювальний, самостійно-творчий) розкриває логіку їх взаємозв’язку, яка віддзеркалює сутність набуття студентами факультетів мистецтв вищих навчальних закладів синтезованих професійних знань, умінь та навичок вокальної діяльності.
Ключові слова: вокально-виконавський розвиток; музичне мистецтво; постановка голосу; структурні компоненти.
Література
Повний текст: PDF (укр.)
Рахманова Оксана
ORCID iD 0000−0002−3356−2611
аспірант, Київський університет імені Бориса Грінченка, бул. І. Шамо, 18/2, 04053 Київ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.4.169174
МУЗИКА І КОЛІР У РОЗВИТКУ ХУДОЖНЬО-ТВОРЧОЇ СИНЕСТЕЗІЙНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
У статті розглядається колір як фізичне явище, здатне викликати певний психоемоційний стан особистості. Особлива увага акцентується на розкритті ідейного задуму художнього або музичного твору за допомогою кольорового ладу. Зроблено висновок, що синестезія в звуці та кольорі виникає ненавмисно на різних рівнях нервової діяльності людини (від інстинкту до інтелектуальних дій), а звук і колір впливають на функції організму. Синестезія визначається зв’язком між вегетативним станом організму, звуковою природою музики і формою вираження синестезії в художньо-творчій діяльності молодших школярів.
Ключові слова: інтеграція; колір; молодші школярі; музика; синестезія; художньо-творча синестезійність.
Література
Повний текст: PDF (укр.)