Закревська Cвітлана 
ORCID iD 0000-0002-2728-8281
здобувач наукового ступеню кандидата педагогічних наук, голова правління, Українська мережа освіти дорослих та розвитку інновацій, вул. Дмитрієвська, 3/7, оф. 25, 01054 м. Київ, Україна,  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.3.3943

ВИЗНАННЯ НЕФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ В БЕЛЬГІЇ: ТЕОРЕТИЧНІ Й ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ

У статті аналізується проблематика й сутнісні характеристики категорії «визнання неформальної освіти дорослих». Розглядаються теоретичні аспекти даної проблеми та її реалізація у процесі проведення міжнародних порівняльних проектів у сфері неформальної освіти дорослих. Основна увага зосереджена на досвіді Бельгії, де питання визнання результатів неформальної освіти дорослих на початку ХХІ ст. займають особливе місце в загальній системі освіти цієї країни. Як свідчить європейський досвід, визнання неформальної освіти може відіграти значну роль для працевлаштування та карєрного росту дорослої людини, що знаходиться у процесі соціальної трансформації або прагне професійного розвитку. Для цього необхідно визначити неформальні результати навчання, розширити спектр компетенцій, які можна оцінити за допомогою інтеграції результатів процедури визнання в межах існуючої у людини кваліфікації. «Процес визнання» повинен демонструвати достовірні, прозорі та послідовні результати експертної роботи.

Ключові слова:  визнання неформальної освіти;  досвід Бельгії у сфері неформальної освітинеформальна освітарозвиток освіти дорослих;  тенденції розвитку освіти дорослих.

 References

Fuchila, O. M., & Balatskaya L. P. (2014). Features of non-formal adult education in modern Flanders (Belgium) [Osoblyvosti neformal’noyi osvity doroslykh u suchasniy Flandriyi (Bel’hiya)]. Pedagogy and Psychology of Vocational Education, 1, 192–198 (ukr).
 
Teresevičienė, М. (2008). Assessment and recognition of achievements of non-formal and informal learning-function in context of lifelong learning, achievemnets and challenges. Socialiniai tyrimai (Social Research), 67-73. Retrieved from http://journals.indexcopernicus.com/masterlist.php;SocINDEX:http://ww.ebscohost.com/titleLists/sn-coverage.htm (eng).
 
 
Dilnawaz, A. S. (1993). Comparative adult education research: methods and materials. International Journal of Lifelong Education, 12:2, 139-146. doi: 10.1080/0260137930120206 (eng).
 
Kleef, V. (2006). Building PLAR Through Theory: the Case for Implementing Prior Learning Assessment and Recognition in Adult Education Practice Settings. Unpublished master’s thesis. St. Francis Xavier University. Antigonish, Nova Scotia, Canadа (eng).
 
Doyle, J. (Ed.). (2005). OECD. Standards and Quality Assurance in Qualifications with Special Reference to the Recognition of Non-formal and Informal Learning. Report prepared for the OECD activity on the Role of National Qualifications Systems in Promoting Lifelong Learning. Retrieved from http://www. oecd.org/dataoecd/57/27/34376318 (eng).
 
 
 
Teresevičienė, M., Zuzevičiūtė, V., & Hyde, J. (2007). The Need of Validation and Recognition of Learning Outcomes Acquired Non-formally and Informally: Comparative Study. Validation and Recognition of Experiential Learning. The Final Book of The REACTION project. Kaunas, VDU, 7–23 (eng).
 
Werquin, P. (2009). Recognition of Non-Formal and Informal Learning: Country Practices. OECD, 68 (eng).
 
Werquin, P. (2011). Recognition of Non-formal and Informal Learning Outcomes: Theory and Evidence. National RPL Conference, SAQA, Johannesburg, 27 (eng).

  

Повний текст: PDF (укр.)