Пшенична Наталя
ORCID iD 0000-0002-0351-4950
викладач, Бердянський економіко-гуманітарний коледж, пр-т Західний, 13/2, 71100 м. Бердянськ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.3.8994
ОБГРУНТУВАННЯ ДОЦІЛЬНОСТІ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ХІМІЯ» МАЙБУТНІМИ ВЧИТЕЛЯМИ ТЕХНОЛОГІЙ
Відповідно до державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, освітня галузь «Технології» формує технічно та технологічно освічену особистість, яка підготовлена до життя та активної трудової діяльності в умовах сучасного суспільства. Профільне навчання дозволяє підвищити якість освіти та в максимальній мірі врахувати інтереси та здібності учнів, підготувати їх до усвідомленого вибору професії. За для реалізації основних положень Концепції профільного навчання вищі навчальні заклади мають здійснювати підготовку фахівців, здатних забезпечити потреби сучасної школи. Значну роль у професійному становленні майбутнього вчителя трудового навчання та технологій відіграють фундаментальні дисципліни, серед яких важлива роль належить хімії.
Ключові слова: підготовка майбутнього вчителя; професійна компетентність; профільне навчання; технології; трудове навчання; фундаментальні дисципліни; хімія.
Література
Богатиренко В. А. Про основні тенденції хімічної освіти ХХІ. Актуальні питання підготовки майбутнього вчителя хімії: теорія і практика. 2016. Вип. 2. С. 7–10.
Про загальну середню освіту : Закон України від 13.09.1999. URL: http://osvita.ua/legislation/law/2232/(дата звернення: 01.09.2017).
Пшенична Н. С. Викладання хімічних дисциплін у майбутніх учителів нехімічних спеціальностей як запорука формування професійної компетентності. Молодий вчений. 2016. №12. С. 514–517.
Пшенична Н. С. Обґрунтування змісту курсу «Хімія» для майбутніх учителів технологій. Сучасні педагогіка та психологія: перспективні та пріоритетні напрями наукових. Київ. 2016. С. 11–16.
Рашкевич Ю. М. Болонський процес та нова парадигма вищої освіти : монографія. Львів: Видавництво Львівської політехніки. 2014. 166 с.
Сахненко М. Д., Ведь М. В., Ярошок Т. П., Поспєлов О. П. Хімічна освіта у вишах України: стан і проблеми. Актуальні задачі хімії: дослідження та перспективи. Житомир: Видавництво Житомирський державний університет імені І. Франка. 2017. С. 248–249.
Технології (10–11 класи) : Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Спеціалізація «Агровиробництво». URL: http://mon.gov.ua/content/Освіта/agro.pdf(дата звернення: 01.09.2017).
Технології (10–11 класи) : Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Спеціалізація «Будівництво. Опоряджувальні роботи». URL: http://mon.gov.ua/content/Освіта/bud-sp.pdf (дата звернення: 01.09.2017).
Технології (10–11 класи) : Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Спеціалізація «Енергетика». URL: http://mon.gov.ua/content/Освіта/energ.pdf (дата звернення: 01.09.2017).
Технології (10–11 класи) : Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Спеціалізація «Матеріалознавство та технологія конструкційних матеріалів». URL: http://mon.gov.ua/content/ Освіта/material.pdf (дата звернення: 01.09.2017).
Технології (10–11 класи) : Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Спеціалізація «Металообробка». URL: http://mon.gov.ua/content/Освіта/metal.pdf (дата звернення: 01.09.2017).
Rudyshyn S., Koreneva I. Development of university students’ ability to understand the world scientific pattern. The Advanced Science Journal. 2014. Issue 5. P. 7–12. doi: 10.15550/ASJ.2014.05.007.
Повний текст: PDF (укр.)