- №3, 2017 року
- Ху Жунсі
- Сін Чжефу
- Кошіль Оксана
- Грищук Юлія
- Козак Людмила
- Кристопчук Тетяна
- Закревська Cвітлана
- Гордійчук Світлана
- Батечко Ніна
- Лозова Ольга
- Зуєва Лариса
- Синекоп Оксана
- Власюк Олена
- Кифенко Анна
- Пшенична Наталя
- Комісарик Марія, Балаєва Катерина
- Брушневська Ірина
- Титаренко Інна
- Пищик Олена
- Редько Сергій
- Чуйко Сергій
- Черних Олена
- Фінгерман Орлі
- Усі сторінки
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.3
ЗМІСТ
ТЕОРІЯ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ
СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНА МОДЕЛЬ ПРОЦЕСУ АДАПТАЦІЇ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ ДО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА УНІВЕРСИТЕТІВ УКРАЇНИ
ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ОРГАНІЗАЦІЇ ПІДТРИМКИ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ У ПРОЦЕСІ АДАПТАЦІЇ ДО НАВЧАННЯ В УНІВЕРСИТЕТАХ УКРАЇНИ
СТРУКТУРА ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВИХОВАТЕЛЯ ДО ПРОЕКТУВАННЯ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ
ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ОСВІТНІЙ ПРОСТІР: СУЧАСНІ ВЕКТОРИ РОЗВИТКУ
ПЕДАГОГІЧНА КОНСТИТУЦІЯ ЄВРОПИ: СУТНІСТЬ ТА ЗНАЧЕННЯ ДЛЯ ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ
ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ У ВИЩИХ ШКОЛАХ ФРАНЦІЇ
ДОСЛІДЖЕННЯ РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ У РЕСПУБЛІЦІ ПОЛЬЩА: КОНЦЕПЦІЯ ТА НАУКОВИЙ ТЕЗАУРУС
ВИЗНАННЯ НЕФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ В БЕЛЬГІЇ: ТЕОРЕТИЧНІ Й ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ВИЩОМУ МЕДИЧНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ НА ОСНОВІ ПРОЦЕСНОГО ПІДХОДУ
ПРАКТИКА ОРГАНІЗАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ
СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДОБОРУ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ВИЩОЇ ШКОЛИ В УМОВАХ МАГІСТРАТУРИ
ПСИХОСЕМАНТИКА ЛІДЕРСТВА У БУДЕННІЙ СВІДОМОСТІ СТУДЕНТІВ
ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ТРЕНІНГУ «ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНІКИ РОЗВИТКУ НАВИЧОК САМОРЕГУЛЯЦІЇ І ПРОФІЛАКТИКИ ЕМОЦІЙНОГО ВИГОРАННЯ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ СУДДІВ»
ОСОБИСТІСНО-ДІЯЛЬНІСНИЙ ПІДХІД У АНГЛОМОВНОМУ ДИФЕРЕНЦІЙОВАНОМУ НАВЧАННІ МАЙБУТНІХ ІТ-ФАХІВЦІВ
НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ ПРОЦЕС ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ДЕКОРАТИВНО-ПРИКЛАДНОГО МИСТЕЦТВА: ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ
КРИТЕРІЇ ТА РІВНІ СФОРМОВАНОСТІ МУЗИЧНО-СЛУХОВОЇ АКТИВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА НА ЗАНЯТТЯХ НАВЧАЛЬНОГО ХОРОВОГО КОЛЕКТИВУ
ОБГРУНТУВАННЯ ДОЦІЛЬНОСТІ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ХІМІЯ» МАЙБУТНІМИ ВЧИТЕЛЯМИ ТЕХНОЛОГІЙ
Комісарик Марія, Балаєва Катерина
ПІДВИЩЕННЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ СТУДЕНТІВ ШЛЯХОМ ДОЛУЧЕННЯ ЇХ ДО СТВОРЕННЯ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИХ ПОСІБНИКІВ
ДОСЛІДЖЕННЯ СТАНУ СФОРМОВАНОСТІ ПРОЦЕСІВ ПАМ’ЯТІ У ДІТЕЙ П’ЯТОГО РОКУ ЖИТТЯ ІЗ ЗАГАЛЬНИМ НЕДОРОЗВИТКОМ МОВЛЕННЯ
КОМПЕТЕНТНІСНІ ТА КУЛЬТУРОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ
ФЕНОМЕН СОЦІАЛЬНО-КУЛЬТУРНИХ ЧИННИКІВ У ФУНКЦІОНУВАННІ СИСТЕМИ ОСВІТИ
ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ПРОФЕСІЙНОЇ ТА КОМУНІКАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ КЕРІВНИКІВ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
КОМУНІКАТИВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК ОСНОВА УСПІШНОЇ УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
ФOРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ АВТОМОБІЛЬНОГО ТРАНСПОРТУ
БЕЗПЕЧНА ПОВЕДІНКА ПІДЛІТКІВ В ІНТЕРНЕТІ ТА РІВЕНЬ РОЗВИТКУ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ
СТУДЕНТСЬКІ СТУДІЇ
ГРА ЯК МЕТОД НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ РОЗУМОВО ВІДСТАЛИХ ДОШКІЛЬНИКІВ
Ху Жунсі
ORCID iD 0000-0001-7634-6137
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри східних мов та перекладу Інституту філології Київський університет імені Бориса Грінченка, вул. Тимошенка, 13-б, 04212 м. Київ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.3.713
СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНА МОДЕЛЬ ПРОЦЕСУ АДАПТАЦІЇ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ ДО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА УНІВЕРСИТЕТІВ УКРАЇНИ
Література
Бех І. Д. Особистісно-зорієнтоване виховання : навч.-метод. посіб. Київ : ІЗМН, 1998. 203 с.
Борытько Н. М. Диагностическая деятельность педагога : учебн. пособие для студ. высш. учеб. заведений / под. ред. В. А. Сластенина, И. А. Колесниковой. Москва : Издательский центр «Академия», 2006. 288 с.
Бутенко Л. И. Особенности адаптации китайских студентов в учебном процессе технического университета : автореф. дисс … канд. пед. наук : 13.00.01. Ростов-на-Дону, 2008. 18 с.
Гребенникова И. А. Педагогические условия сохранения культурной идентификации иностранного студента. Высшее образование сегодня. 2009. № 7. С. 32–34.
Гуменюк Т. Б. Моделювання в педагогічній діяльності. Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. 2010. № 3. С. 66–72.
Дахин А. Н. Педагогическое моделирование: сущность, эффективность и неопределенность. Педагогика. 2003. № 4. С. 21–26.
Єрмоленко А. О. Формування професійної майстерності майбутніх учителів історії та суспільствознавства у процесі фахової підготовки : дис. кад. пед. наук : 13.00.04. Чернігів, 2012. 253 с.
Загвязинский В. И. Исследовательская деятельность педагога : учебн. пособие. Москва : Издательский центр «Академия», 2006. 176 с.
Лебедева И. П. Структурно-функциональное моделирование в педагогическом исследовании. Методология диссертационных исследований проблем образования в условиях его модернизации. Волгоград : Перемена, 2003. С. 55–59.
Лопатников Л. И. Экономико-математический словарь. Словарь современной экономической науки. Москва : Издательство «ABF», 1996. 704 с.
Порох Д. О. Соціально-педагогічні умови адаптації іноземних студентів до навчання у вищих медичних навчальних закладах України : дис … канд. пед. наук : 13.00.05. Луганськ, 2011. 276 с.
Zhou Y., Jindal-Snape D., Topping K., Todman J. Theoretical models of culture shock and adaptation in international students in higher education. Studies in Higher Education. 2008. Vol. 33. № 1. Р. 63–75. doi: 10.1080/03075070701794833
Повний текст: PDF (укр.)
Сін Чжефу
ORCID iD 0000-0003-4896-3052
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри східних мов та перекладу Інституту філології, Київський університет імені Бориса Грінченка, вул. Тимошенка, 13-б, 04212 м. Київ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.3.1417
ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ОРГАНІЗАЦІЇ ПІДТРИМКИ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ У ПРОЦЕСІ АДАПТАЦІЇ ДО НАВЧАННЯ В УНІВЕРСИТЕТАХ УКРАЇНИ
У статті визначено сутність та структуру адаптації іноземних студентів до навчання у вищих навчальних закладах України. Охарактеризовано особливості педагогічної підтримки іноземних студентів у процесі адаптації до навчання в університетах України. Презентовано модель педагогічної підтримки іноземних студентів у процесі адаптації до навчання в університетах України,її структурні елементи. Представлено основні позиції науковців щодо педагогічних умов успішної реалізації моделі педагогічної підтримки іноземних студентів у процесі адаптації до навчання в університетах України. Проаналізовано педагогічні умови ефективної організації педагогічної підтримки іноземних студентів у процесі адаптації до навчання в українських університетах.
Ключові слова: адаптація; адаптація іноземних студентів; модель; навчання; педагогічна підтримка; педагогічні умови.
Література
Бех І. Д. Особистісно-зорієнтоване виховання. Київ : ІЗМН, 1998. 203 с.
Лутай В. С. Філософія сучасної освіти. Київ, 1996. 256 с.
Михайлова H. H., Юсфин С. М. Педагогика поддержки : учебно-методическое пособие. Москва : МИРОС, 2002. 208с.
Мудрик A. B. Социальная педагогика. Москва : Академия, 2000. 191 с.
Павловец Г. Г. Социально-психологическая адаптация вынужденных мигрантов : По материалам Северного Кавказа : дис. ... канд. псих, наук : 19.00.05. Москва, 2003. 212 c.
Селиванов B. C. Основы общей педагогики: теория и методика воспитания : учебное пособие. Москва : Академия, 2000. 336 с.
Стрельченко Н. В. Формирование позитивного отношения к стране пребывания у иностранных учащихся и учебно-воспитательный процесс : автореф. дис. … канд. пед. наук. Минск, 1992. 16 с.
Zhou Y., Jindal-Snape D., Topping K., Todman J. Theoretical models of culture shock and adaptation in international students in higher education. Studies in Higher Education. 2008. Vol. 33. № 1. Р. 63–75. doi: 10.1080/03075070701794833
Повний текст: PDF (укр.)
Кошіль Оксана
ORCID iD 0000-0002-9121-1297
аспірант кафедри теорії та історії педагогіки, Київський університет імені Бориса Грінченка, вул. Бульварно-Кудрявська, 18/2, 04053 м. Київ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.3.1822
СТРУКТУРА ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВИХОВАТЕЛЯ ДО ПРОЕКТУВАННЯ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ
У статті обґрунтовано основні компоненти структури готовності майбутнього вихователя до проектування освітнього середовища дошкільного навчального закладу. Охарактеризовано можливі шляхи змістово-технологічного забезпечення формування готовності майбутнього вихователя до проектування освітнього середовища дошкільного навчального закладу. Проаналізовано значення проектної діяльності в освітньому процесі дошкільного навчального закладу.
Ключові слова: освітнє середовище дошкільного навчального закладу; підготовка майбутнього вихователя; проектна діяльність; проектування.
Література
Повний текст: PDF (укр.)
Грищук Юлія
ORCID iD 0000-0002-5306-0301
науковий співробітник науково-дослідної лабораторії освітології, Київський університет імені Бориса Грінченка, вул. Тимошенка, 13-б, 04212 м. Київ, Україна, y.hryshchuk@kubg.edu.ua
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.3.2327
ПЕДАГОГІЧНА КОНСТИТУЦІЯ ЄВРОПИ: СУТНІСТЬ ТА ЗНАЧЕННЯ ДЛЯ ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ
У статті проаналізовано значення Педагогічної Конституції Європи для освітньої євроінтеграції України на сучасному етапі розвитку міжнародних відносин. Охарактеризовано основні положення Педагогічної Конституції, що стосуються навчальних програм професійної підготовки вчителя; практики в системі підготовки вчителя; основних компетентностей, якими має володіти вчитель XXI ст.; академічної мобільності. Підкреслено значущість прийняття Педагогічної Конституції, яка набула статусу стратегічного документу, що визначає духовну платформу формування нового вчителя для об’єднаної Європи ХХІ ст.
Ключові слова: вчитель; Педагогічна Конституція Європи; професійна підготовка вчителя.
Література
Повний текст: PDF (укр.)
Козак Людмила
ORCID iD 0000-0002-4528-1905
доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри дошкільної освіти, Київський університет імені Бориса Грінченка, б-р. І. Шамо, 18/2, 02154 м. Київ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.3.2733
ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ У ВИЩИХ ШКОЛАХ ФРАНЦІЇ
У статті висвітлено особливості організації французької системи вищої педагогічної освіти. В 2013 р. була завершена реорганізація університетів, в структуру яких увійшли Вищі школи з підготовки педагогічних кадрів (фр. Les Écolessupérieuresduprofessoratetdel’éducation). У статті подано характеристику етапів підготовки педагогічних кадрів у новостворених школах за магістерською програмою MasterMEÉF-магістр у галузі навчання, освіти та професійної підготовки, яка розрахована на два роки навчання та передбачає поглиблення спеціально-наукової підготовки протягом першого року, психолого-педагогічну й загальноосвітню підготовку, а також педагогічну практику протягом усього періоду навчання у Вищій школі з підготовки педагогічних кадрів.
Ключові слова: вища школа з підготовки педагогічних кадрів; магістр у галузі навчання, освіти та професійної підготовки; педагогічна освіта; реформа вищої педагогічної освіти.
Література
Повний текст: PDF (укр.)
Кристопчук Тетяна
ORCID iD 0000-0002-0104-9901
доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри суспільних дисциплін, Національний університет водного господарства та природокористування, вул. Соборна, 11, 33000 м. Рівне, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.3.3438
ДОСЛІДЖЕННЯ РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ У РЕСПУБЛІЦІ ПОЛЬЩА: КОНЦЕПЦІЯ ТА НАУКОВИЙ ТЕЗАУРУС
У статті обґрунтовано концепцію та науковий тезаурус дослідження розвитку педагогічної освіти у Польщі. Автором класифіковано базові поняття дослідження у три групи: поняття, що розкривають теоретичні засади дослідження розвитку педагогічної освіти; поняття, що висвітлюють структуру освітніх систем; поняття, що визначають структуру та зміст педагогічної освіти в країнах ЄС, зокрема, у Республіці Польща. Здійснено порівняльний аналіз базових понять дослідження, що використовуються у європейському та вітчизняному науковому педагогічному дискурсі.
Ключові слова: зміст освіти; куррікулум; освіта; педагогічна освіта; післядипломна педагогічна освіта; рівні освіти.
Література
Гончаренко С. У. Зміст підготовки викладачів-аграрників освіти у вищих навчальних закладах країн Європейського Союзу. URL : http://archive.nbuv.gov.ua/portal/chem_ biol/nvnau/2009_143/09gsu.pdf (дата звернення: 27.08.2017).
Євтушенко Н. Організація освіти польських учителів у післядипломний період. Педагогічний процес: теорія і практика (Серія: Педагогіка). 2017. № 2 (57). С. 30–34.
Луговий В. І. Педагогічна освіта в Україні: структура, функціонування, тенденції розвитку / за заг. ред. акад. О. Г. Мороза. Київ : МАУП, 1994. 196 с.
Огнев’юк В. О., Сисоєва С. О. Освітологія – науковий напрям інтегрованого дослідження сфери освіти. Рідна школа. 2012. № 4–5. С. 44–51.
Banach C. Edukacja nauczycielska – stan i perspektywy. Kultura i Edukacja. 1996. № 3. S. 17–25.
Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku: suplement A-Ż / red. nauk. i przewodniczący kom. red. Tadeusz Pilch. Warszawa : Zak, 2010. 733 s.
Grondas M. Rozwój zawodowy nauczyciela : materiały edukacyjne – Szkolenie Ekspertów ds. Awansu Zawodowego Nauczycieli. Warszawa : WODN, 2004. 157 s.
Karta nauczyciela po zmianach z 6 grudnia 2007 r. Poznań : Оficynf Ekonomiczna Wydawnictwа, 2008. 52 s.
Okoń W. Słownik pedagogiczny. Warszawa : PWN, 1987. 269 s.
Pachociński R. Pedagogika porównawcza. Białystok : Wyd. Uniwersyteckie Trans Humana, 2005. 457 s.
Popławska A. Dylematy reformowanej szkoły w XXI wieku. Białystok : Wyd. Niepaństwowej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Białymstoku, 2005. 345 s.
Shulman L. S. Knowledge and teaching: Foundations of the new reform. Harvard Educational Review. 1987. 57 р.
Stopińska-Pająk A. Edukacja dorosłych. Doradca zawodowy. Rynek pracy. Warszawa : WSiP, 2006. 347 s.
Повний текст: PDF (укр.)
Закревська Cвітлана
ORCID iD 0000-0002-2728-8281
здобувач наукового ступеню кандидата педагогічних наук, голова правління, Українська мережа освіти дорослих та розвитку інновацій, вул. Дмитрієвська, 3/7, оф. 25, 01054 м. Київ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.3.3943
ВИЗНАННЯ НЕФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ В БЕЛЬГІЇ: ТЕОРЕТИЧНІ Й ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ
У статті аналізується проблематика й сутнісні характеристики категорії «визнання неформальної освіти дорослих». Розглядаються теоретичні аспекти даної проблеми та її реалізація у процесі проведення міжнародних порівняльних проектів у сфері неформальної освіти дорослих. Основна увага зосереджена на досвіді Бельгії, де питання визнання результатів неформальної освіти дорослих на початку ХХІ ст. займають особливе місце в загальній системі освіти цієї країни. Як свідчить європейський досвід, визнання неформальної освіти може відіграти значну роль для працевлаштування та кар’єрного росту дорослої людини, що знаходиться у процесі соціальної трансформації або прагне професійного розвитку. Для цього необхідно визначити неформальні результати навчання, розширити спектр компетенцій, які можна оцінити за допомогою інтеграції результатів процедури визнання в межах існуючої у людини кваліфікації. «Процес визнання» повинен демонструвати достовірні, прозорі та послідовні результати експертної роботи.
Ключові слова: визнання неформальної освіти; досвід Бельгії у сфері неформальної освіти; неформальна освіта; розвиток освіти дорослих; тенденції розвитку освіти дорослих.
References
Повний текст: PDF (укр.)
Гордійчук Світлана
ORCID iD 0000-0003-4609-7613
кандидат біологічних наук, доцент кафедри природничих та соціально-гуманітарних дисциплін, проректор з навчальної роботи, КВНЗ «Житомирський інститут медсестринства» вул. В. Бердичівська, 46/15, 10002 м. Житомир, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.3.4452
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ВИЩОМУ МЕДИЧНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ НА ОСНОВІ ПРОЦЕСНОГО ПІДХОДУ
У статті науково обґрунтовано ефективність застосування управління якістю освітньої діяльності у вищому медичному навчальному закладі на основі процесного підходу. Висвітлено структуру діяльності та схему процесів системи управління якістю навчального закладу, що здійснює підготовку медичних фахівців. Досліджено формування взаємозв’язків між рівнем сформованих знань у загальноосвітньому закладі та рівнем набутих знань, вмінь та навичок з дисциплін циклу природничої, соціально-гуманітарної підготовки та фахових (клінічних) дисциплін у студентів медичного коледжу.
Ключові слова: медична освіта; процесний підхід; рівень сформованості фахових компетентностей; управління; якість освітньої діяльності.
Література
Повний текст: PDF (укр.)
Батечко Ніна
ORCID iD 0000-0002-3772-5589
доктор педагогічних наук, доцент, завідувач науково-дослідної лабораторії освітології, Київський університет імені Бориса Грінченка, вул. Тимошенка, 13-б, 04112 м. Київ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.3.5359
СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДОБОРУ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ВИЩОЇ ШКОЛИ В УМОВАХ МАГІСТРАТУРИ
Ключові слова: акмесинергетичний підхід; викладач вищої школи; магістратура; метод навчання.
Література
Андрєєв В. И. Педагогика творческого саморазвития. Казань : Из-во Казанского ун-та, 1996. 568 с.
Батечко Н. Г. Підготовка викладачів вищої школи в умовах магістратури: теоретико-методологічні засади : Монографія. Київ : ТОВ «Видавниче підприємство «ЕДЕЛЬВЕЙС», 2014. 708 с.
Гура О. І. Теоретико-методологічні основи формування психо-педагогічної компетентності викладача вищого навчального закладу в умовах магістратури : автореф. дис. … доктора пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти. Київ, 2008. 38 с.
Лузан П. Г. Методи і форми організації навчання у вищій аграрній школі : навч. посіб. Київ : Аграрна освіта, 2003. 229 с.
Мачинська Н. І. Міждисциплінарний дискурс підготовки майбутнього викладача в умовах магістратури. Неперервна професійна освіта: теорія і практика. 2016. № 3 (4). С. 35–38.
Мачинська Н. І. Педагогічна освіта магістрантів вищих навчальних закладів непедагогічного профілю : монографія. Львів : Льв ДУВС, 2013. 416 с.
Назола О. В. До проблеми поєднання традиційних і сучасних методів навчання іноземних мов. Перспективна професійна освіта: теорія і практика. 2013. Вип. 1–2. С. 98–103.
Сисоєва С. О. Інтерактивні технології навчання дорослих : навчально-методичний посібник. Київ : ВД «ЕКМО», 2011. 320 с.
Шишко А. В. формування педагогічної компетентності майбутнього викладача іноземної мови у процесі магістерської підготовки : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти». Кіровоград, 2008. 22 с.
Becker W. E., Watts M. Chalk and talk: a national survey on teaching undergraduate economics. The American Econmic Review.1996. Vol. 86. № 2. P. 448–453.
Ognevyuk V., Sysoieva S. Training of educational experts in Ukraine: experimental interdisciplinary program. The advanced science journal. 2015. (6), P. 98–103. doi: 10.15550 / ASJ. 2015.06.098.
Повний текст: PDF (укр.)
ЛозоваОльга
ORCID iD 0000-0002-3549-195X
доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри практичної психології, Київський університет імені Бориса Грінченка, бул. І. Шамо, буд 18/2, 02154 м. Київ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.3.6065
ПСИХОСЕМАНТИКА ЛІДЕРСТВАУ БУДЕННІЙ СВІДОМОСТІ СТУДЕНТІВ
У статті розкрито психосемантичний зміст лідерства в буденній свідомості студентів. Отримано дані на підтвердження валідності факторів сила та активність для атрибуції лідерських ознак об’єкта. Емпірично проаналізовано знаковість лідерства в семантичному полі поняття «Я» студентів. Застосовано метод вільного асоціативного експерименту з процедурою cемантико-семіотичного аналізу шляхом виявлення семантичних гнізд та метод семантичного диференціала. У семантиці поняття «Я» констатовано такі індикатори лідерства: сміливість, енергійність, мужність, вільність, благородність, міць, чесність, могутність, досвідченість, доброта, відкритість. Констатовано індикатори лідерства у структурі факторів семантизації «Я». Попри це, семантика лідерства у свідомості студентів не утворює окремого фактора. Зроблено висновок, що власне «Я» студентів реалізується в соціально-діяльнісному онтологічному пласті життя. При цьому воно відбивається переважно не в лідерських, а в гедоністичних компонентах свідомості молодої людини.
Ключові слова: буденна свідомість; лідерство; психосемантика; студенти; «Я».
Література
Лозова О. М. Етнічний гештальт-контекст як спосіб світосприймання етносу Актуальні проблеми психології: Етнічна психологія. Історична психологія. Психолінгвістика / ред. С. Д. Максименка, М.-Л. Чепи. Київ : Інформаційно-аналітичне агентство. 2011. Т. 13. Ч. 4. С. 215–222.
Лозова О. М. Методологія психосемантичних досліджень етносу : монографія. Київ : Слово, 2011. 176 с.
Лозова О. М. Семантика етнічних автостереотипів українців. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки. 2007. Вип. 16(40). С. 18–23.
Лозова О. М., Яремчук О. В, Духніч О. Є., Яблонська Т. М. Етнопсихологічний вимір України: семіозис, міфотворчість, ідентичність : монографія / наук. ред. О. М. Лозова. Київ : Інтерсервіс, 2014. 194 с.
Петренко В. Ф., Гладких Н. Ю., Митина О. В. Психосемантический анализ восприятия политических лидеров (на материале выборки студентов из Южной Кореи). Вестник Московского университета. Серия 14. Психология. 2016. № 2. С. 64–87.
Тепляков М. М. Сприйняття політичних лідерів в семантичному просторі студентів-психологів (передвиборчі технології). Наука і освіта. 2002. № 1. С. 51–58.
Шмелёв А. Г. Многослойность субъективной семантики и трудности её «расслоения». Психология субъективной семантики в фундаментальных и прикладных исследованиях / ред. Д. А. Леонтьев. Москва : Смысл, 2000. 147 с.
Alimbekova A., Asylbekova M. & Karimova R. Development of Leadership Potential in Students within an Education Space of a Pedagogical University. International Journal of Environmental and Science Education. 2016. Vol. 11. Issue 11. P. 4610-4616.
Fodor J. A. Psychosemantics: the Problem of Meaning in the Philosophy of Mind. Cambridge, United Kingdom : MIT Press, 1989. 171 p. doi: 10,2307 / 2215623
Gabriel S. L Political leadership: New perspectives and approaches. Chicago : University of Chicago Press, 2012.
Osgood C. The nature and measurement of meaning. Psychological Bulletin. 1952. V. 49. P. 197–237. doi: 10.1037/h0055737
Polston-Murdoch L. An Investigation of Path-Goal Theory, Relationship of Leadership Style Supervisor-Related Commitment, and Gender. Emerging Leadership Journeys. 2013. Vol. 6. Iss. 1. P. 13-44.
Sobkin V. S., Mnatsakanyan М. А. Perception of Political Leaders in Modern School Students (A Psychosemantic Research). Social Psychology and Society. 2015. Vol. 6. № 4. Р. 41–59. doi: 10.17759/sps.2015060404
Urbánek T. Psychosémantické metody: mezi kvalitativním a kvantitativním přístupem Kvalitativní výzkum ve vědách o člověku na prahu třetího tisíciletí. Blansko : Albert, 2002. S. 74–83.
Повний текст: PDF (укр.)
Зуєва Лариса
ORCID iD 0000-0001-5092-3012
кандидат юридичних наук, доцент кафедри політології, Одеський національний політехнічний університет; викладач Національної школи суддів України; суддя Одеського апеляційного адміністративного суду, вул. Софієвська, 19, 65089 м. Одеса, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.3.6671
ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ТРЕНІНГУ «ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНІКИ РОЗВИТКУ НАВИЧОК САМОРЕГУЛЯЦІЇ І ПРОФІЛАКТИКИ ЕМОЦІЙНОГО ВИГОРАННЯ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ СУДДІВ»
Література
Зуєва Л. Є. Дослідження теоретичних засад психолого-педагогічної підготовки професійних суддів у системі суддівської освіти. ScienceRise: Pedagogical Education. 2017. №1. С. 33–36.
Зязюн І. А. Педагогіка добра: ідеали і реалії : наук.-метод. посіб. Київ : МАУП, 2000. 312 с.
Козак Л. В. Особистісно орієнтоване навчання природознавства майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів у педагогічному коледжі : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Київ, 2006. 245 с.
Леонова И. В. Особенности социально-педагогической работы с виктимными детьми : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01. Владимир, 2003. 189 с.
Потапова І. Ю. Моральне виховання старшокласників у процесі вивчення предметів природничо-математичного циклу : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07. Одеса, 2008. 256 с.
Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии. Санкт-Петербург : Питер, 2000. 712 с.
Семенова А. В. Теоретичні і методичні засади застосування парадигмального моделювання у професійній підготовці майбутніх учителів : дис. ... докт. пед. наук : 13.00.04. Тернопіль, 2009. 663 с.
Шарапа Г. Основні складові психолого-педагогічної підготовки вчителя до виконання компенсаційної функції щодо неповноцінності особистості. Молодь і ринок. 2012. № 6 (89). С. 131−136.
Ягупов В. В. Педагогіка: навч. посібник. Київ : Либідь, 2002. 560 с.
Повний текст: PDF (укр.)
Синекоп Оксана
ORCID iD 0000-00016191-6264
кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри англійської мови технічного спрямування № 2, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», пр. Перемоги 37, кор. 7, 03056 м. Київ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.3.7177
ОСОБИСТІСНО-ДІЯЛЬНІСНИЙ ПІДХІД У АНГЛОМОВНОМУ ДИФЕРЕНЦІЙОВАНОМУ НАВЧАННІ МАЙБУТНІХ ІТ-ФАХІВЦІВ
Формування цілісної мовної особистості майбутнього фахівця з інформаційних технологій та спеціальної організації навчального процесу з урахуванням фахових реалій для успішної його реалізації є основою особистісно-діяльнісного підходу у англомовному диференційованому навчанні немовних вищих навчальних закладах. Автором аналізуються індивідуально-психологічні особливості студента, що посилюються відповідним навчальним стилем, рівнем володіння іноземною мовою; рівнем автономії. Характеризується іншомовна діяльність, яка надбудовується над професійною та створює мінімальні умови протікання виробничої діяльності і професійно орієнтованого іншомовного спілкування майбутнього ІТ-фахівця.
Ключові слова: англомовне диференційоване навчання; майбутні ІТ-фахівці; особистісно-діяльнісний підхід; рефлексія.
Література
URL: https://iths.pure.elsevier.com/en/publications/engineering-students-mathematical-thinking-in-the-wild-and-with-a
Повний текст: PDF (укр.)
Власюк Олена
ORCID iD 0000-0003-4454-8433
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва, Рівненський державний гуманітарний університет, вул. Бандери, 12, 33022 м. Рівне, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.3.7883
НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ ПРОЦЕС ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ДЕКОРАТИВНО-ПРИКЛАДНОГО МИСТЕЦТВА: ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ
Опрацювання теоретичних джерел з проблеми підготовки майбутніх фахівців декоративно-прикладного мистецтва уможливило визначення сутності феномена «професійна підготовка фахівців декоративно-прикладного мистецтва» як особливого виду професійної підготовки, що з позиції засвоєння особистістю культурної спадщини народу є цілеспрямованим культуровідповідним процесом формування особистості майбутнього художника декоративно-прикладного мистецтва, який базується на синтезі освіти, мистецтва і художньої практики, здійснюється в навчальному закладі через поєднання освітнього-педагогічного, мистецько-культурного, народознавчого та прикладного аспектів.
Ключові слова: аналіз; декоративно-прикладне мистецтво; дослідження; література; обґрунтування; професійна підготовка; синтез; становлення фахівця; теоретичні праці; фахівці декоративно-прикладного мистецтва.
Література
Повний текст: PDF (укр.)
Кифенко Анна
ORCID iD 0000-0001-7996-1768
викладач Університетського коледжу, Київський університет імені Бориса Грінченка, пр. Гагаріна, 16, 03131 м. Київ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.3.8488
КРИТЕРІЇ ТА РІВНІ СФОРМОВАНОСТІ МУЗИЧНО-СЛУХОВОЇ АКТИВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА НА ЗАНЯТТЯХ НАВЧАЛЬНОГО ХОРОВОГО КОЛЕКТИВУ
У статті представлені результати дослідженнякритеріїв та рівнів сформованості музично-слухової активності майбутніх учителів музичного мистецтва на заняттях навчального хорового колективу. Автор визначає загальну структуру музично-слухової активності, що охоплює взаємозв’язок та взаємодію мотиваційно-ціннісного, акустично-фізіологічного та творчо-виконавського компонентів. У статті конкретизовано характер прояву зазначених показників сформованості музично-слухової активності. Обґрунтовано методики вимірювання даних показників. Розглянуто мотиви, що характеризують погляди, вподобання, музично-естетичні смаки учасників навчального хорового колективу.
Ключові слова: майбутній вчитель музичного мистецтва; музично-слухова активність; музична педагогіка; хоровий колектив.
Література
Повний текст: PDF (укр.)
ORCID iD 0000-0002-0351-4950
викладач, Бердянський економіко-гуманітарний коледж, пр-т Західний, 13/2, 71100 м. Бердянськ, Україна, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.3.8994
ОБГРУНТУВАННЯ ДОЦІЛЬНОСТІ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ХІМІЯ» МАЙБУТНІМИ ВЧИТЕЛЯМИ ТЕХНОЛОГІЙ
Відповідно до державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, освітня галузь «Технології» формує технічно та технологічно освічену особистість, яка підготовлена до життя та активної трудової діяльності в умовах сучасного суспільства. Профільне навчання дозволяє підвищити якість освіти та в максимальній мірі врахувати інтереси та здібності учнів, підготувати їх до усвідомленого вибору професії. За для реалізації основних положень Концепції профільного навчання вищі навчальні заклади мають здійснювати підготовку фахівців, здатних забезпечити потреби сучасної школи. Значну роль у професійному становленні майбутнього вчителя трудового навчання та технологій відіграють фундаментальні дисципліни, серед яких важлива роль належить хімії.
Ключові слова: підготовка майбутнього вчителя; професійна компетентність; профільне навчання; технології; трудове навчання; фундаментальні дисципліни; хімія.
Література
Повний текст: PDF (укр.)
Комісарик Марія
ORCID iD 0000-0003-2819-4313
кандидат педагогічних наук, доцент, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, вул. Коцюбинського, 2, 58012 м. Чернівці, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Балаєва Катерина
ORCID iD 0000-0002-9744-0840
кандидат педагогічних наук, асистент, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, вул. Коцюбинського, 2, 58012 м. Чернівці, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.3.9599
ПІДВИЩЕННЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ СТУДЕНТІВ ШЛЯХОМ ДОЛУЧЕННЯ ЇХ ДО СТВОРЕННЯ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИХ ПОСІБНИКІВ
Ключові слова: навчальний процес; навчально-методичний посібник; пізнавальна активність.
Література
Державний стандарт України «Видання. Основні види. Терміни та визначення». URL: http://science.crimea.edu/zapiski/vidanya/dcty3017_95.pdf (дата звернення: 01.07.2017).
Долинна О., Низковська О. Програми для дошкілля в освітньому просторі України. Дошкільне виховання. 2011. № 9. С. 12-19.
Єгорова О. В. Педагогічні умови розвитку пізнавальної активності майбутніх учителів гуманітарного профілю у процесі науково-дослідної роботи : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти». Харків, 2009. 22 с.
Комп’ютерні ігри для дітей дошкільного віку: зб. статей / укл. К. С. Балаєва. Чернівці, 2015. 42 c.
Пиндик О. Г. Педагогічні умови розвитку пізнавальної активності студентів вищих навчальних закладів економічного профілю (на матеріалі вивчення іноземної мови) : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.09 «Теорія навчання». Київ, 2003. 21 с.
Khaliullina L. R. Psychological and pedagogical foundations of undergraduates’research thinking development process. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 2017. № 237. P. 1405-1411. doi: 10.1016/j.sbspro.2017.02.205
Повний текст: PDF (укр.)
Брушневська Ірина
ORCID iD 0000-0002-3381-6490
старший викладач кафедри педагогіки, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, просп. Волі, 13, 43025 м. Луцьк, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.3.100105
ДОСЛІДЖЕННЯ СТАНУ СФОРМОВАНОСТІ ПРОЦЕСІВ ПАМ’ЯТІ У ДІТЕЙ П’ЯТОГО РОКУ ЖИТТЯ ІЗ ЗАГАЛЬНИМ НЕДОРОЗВИТКОМ МОВЛЕННЯ
У статті автор представляє результати експериментального дослідження сформованості пізнавальних процесів, а саме пам’яті різних модальностей, у дітей п’ятого року життя із загальним недорозвитком мовлення (далі ЗНМ). Аналізує і характеризує виявлені механізми порушень, вказує на їх взаємообумовленість. Зазначає, що порушення процесів функціонування різних видів пам’яті у дітей п’ятого року життя із ЗНМ мають тісну залежність від сформованості у них мовленнєвих навичок та пізнавальних функцій. Вказує, що виявлені недоліки є однією із причин недостатньої сформованості мовленнєвої діяльності у зазначеної категорії дітей. На основі отриманих результатів буде розроблено зміст методики формування комунікативного компонента у дітей п’ятого року життя із ЗНМ.
Ключові слова: діти п’ятого року життя; дослідження; загальний недорозвиток мовлення; мовленнєва діяльність; пам’ять.
Повний текст: PDF (укр.)
Титаренко Інна
ORCID iD 0000-0002-5848-631X
кандидат педагогічних наук, доцент, вчений секретар Відділення загальної педагогіки та філософії освіти, НАПН України, вул. Січових Стрільців, 52-а, 04053 м. Київ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.3.106111
ФЕНОМЕН СОЦІАЛЬНО-КУЛЬТУРНИХ ЧИННИКІВ У ФУНКЦІОНУВАННІ СИСТЕМИ ОСВІТИ
Ключові слова: культурні чинники; соціальні чинники; соціально-культурні чинники; чинники.
Література
Андрейко І. В. Особливості впливу освіти та культури на формування особистості в контексті сучасних реалій глобалізації. ВІСНИК НТУУ «КПІ». Філософія. Психологія. Педагогіка. 2009. Вип. 3. С. 14-18.
Бурдье П. Структура, габитус, практика. Журнал социологии и социальной антропологии. 1998. Том I. № 2.
Зінченко В. О. Якість вищої освіти: чинники впливу. Освіта Донбасу. 2011. № 4. С. 55-59.
Зязюн І. А. Естетичні засади розвитку особистості. Мистецтво у розвитку особистості : монографія / За ред., передмова та післямова Н. Г. Ничкало. Чернівці : Зелена Буковина, 2006. 224 с.
Карпюк О. А. Фактори формування та розвитку ринку освітніх послуг. Економіка. Управління. Інновації : електронне наук. фах. вид. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. URL: http// www.nbuv.gov.ua/e-journals/eui/2009_1/09koarop.pdf (дата звернення: 01.06.2017).
Мухаметзянова Г. В., Смирнов В. Н., Клюева О. Р. Образование в условиях социальной рыночной экономики. Казань : ИСПО РАО, 2000. 54 с.
Поняття про зміст виховання. URL: http://readbookz.com/book/172/5493.html (дата звернення: 11.06.2017).
Содержание образования. URL: http://txtb.ru/86/7.html (дата звернення: 11.06.2017).
Шабунова А. О. Культурологічні чинники в освітніх трансформаціях. Людина, суспільство, політика: актуальні виклики сучасності : матеріали міжнародної науково-практичної конференції (м. Одеса, 22-23 травня 2014 р.) / За заг. ред. д. ю. н., професора В. М. Дрьоміна. Одеса : Національний університет «Одеська юридична академія», 2014. С. 156-157.
Щудло С. А. Якість вищої педагогічної освіти: чинники та механізми забезпечення в умовах сучасного суспільства : дис. ... д-ра соціологічних наук. Харків, 2013. 418 с.
Banks J. Cultural Diversity and Education: Foundations, Curriculum and Teaching. 2001. 180 р.
Ognevyuk V., Sysoieva S. Training of educational experts in Ukraine: experimental interdisciplinary program. The advanced science journal. 2015. № 6. Р. 98-103. doi: 10.15550/ASJ.2015.06.098
Повний текст: PDF (укр.)
Пищик Олена
ORCID iD 0000-0001-9193-6645
стажист-дослідник, ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України; заступник директора з навчальної роботи, викладач спеціаліст вищої категорії, викладач-методист ДПТНЗ «Чернігівський центр професійно-технічної освіти», вул. Козацька, 7-а, 14037 м. Чернігів, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.3.111116
ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ПРОФЕСІЙНОЇ ТА КОМУНІКАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ КЕРІВНИКІВ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
Повний текст: PDF (укр.)
Редько Сергій
ORCID iD 0000-0002-6903-2452
кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри управління, Київський університет імені Бориса Грінченка, вул. Бульварно-Кудрявська, 18/2, 04053, м. Київ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.3.116122
КОМУНІКАТИВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК ОСНОВА УСПІШНОЇ УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
Статтю присвячено проблемі формування комунікативної компетентності директора загальноосвітнього навчального закладу як чинника успішності його діяльності. Автор аналізує складові комунікативної компетентності керівника загальноосвітнього навчального закладу, особливості їх формування та роль в управлінській взаємодії. Автор наголошує, що ключовим етапом у формуванні комунікативної компетентності є формування та розвиток здатності до встановлення і підтримки ділових стосунків у педагогічному колективі, ситуативної адаптивності та вільного володіння вербальними і невербальними засобами соціальної поведінки.
Ключові слова: керівник загальноосвітнього навчального закладу; комунікативна компетентність; управлінське спілкування.
Література
Повний текст: PDF (укр.)
Чуйко Сергій
ORCID iD 0000-0002-7052-5158
викладач комісії обслуговування та ремонту автомобілів і двигунів, Житомирський автомобільно-дорожній коледж Національного транспортного університету, вул. Велика Бердичівська, 2, 10001 м. Житомир, Україна; спірант кафедри автомобілів і транспортних технологій, Житомирський державний технологічний університет, вул. Чуднівська, 103, 10005 м. Житомир, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.3.123128
ФOРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ АВТОМОБІЛЬНОГО ТРАНСПОРТУ
Ключові слова: автомобільний транспорт; екологічна компетенція; майбутній фахівець; професійна компетентність; транспортний засіб.
Література
Багдасарова Ю. А., Гуреева Е. Г. Формирование профессионально-экологической компетентности студентов специалистов трубопроводного транспорта.Вестник СамГУ. 2012. № 1(96). С. 36–40.
Бех І. Д. Виховання особистості: Особистісно-орієнтований підхід: науково-практичні засади. Київ : Либідь, 2003. 344 с.
Бондар С. Компетентність особистості – інтегрований компонент навчальних досягнень учнів. Біологія і хімія в школі, 2003. № 2. С. 8–9.
Ермаков Д. С. Педагогическая концепция формирования экологической компетентности учащихся. Москва : МИОО, 2009. 396 с.
Екологія та автомобільний транспорт / Ю. Ф. Гутаревич та ін. Київ : Артістей, 2008. 296с.
Кричевский В. Ю. Профессиограмма директора школы. Проблемы повышения квалификации руководителей школ. Москва : Педагогика, 1987. 212 с.
Курманов А. В. Уровни и критерии оценки экологической компетенции студентов коледжа. Среднее проф. образование : ежемесячный теоретический и научно-методический журнал. 2011. № 12. С. 43–44.
Про схвалення Транспортної стратегії України до 2020 р. : розпорядження Кабінету міністрів України від 20 жовтня 2010р. № 2174-р. URL: www.transport-ukraine.eu, zakon2.rada.gov.ua (дата звернення: 25.06.2017).
Равен Дж. Педагогическое тестирование: проблемы, заблуждения, перспективы / пер. с англ. Москва : «КогитоЦентр», 1999. 144с.
Тернопільська В. І. Акмеологічні аспекти формування професійної компетенції майбутнього фахівця. Акмеологія – наука 21 століття : матер. 4-ї міжнар. наук.-практ. конф., 30 травня 2014 р. Київ, 2014. С. 323–330.
Тернопільська В. І. Структура професійної компетентності майбутнього фахівця. Науковий вісник державного педагогічного університету. 2012. Вип. 9. С. 208–213.
Ognevyuk V., Sysoieva S. Training of education experts in Ukraine: experimental interdisciplinary program. The advanced science journal. 2015. Issue 6. P. 98–103. doi: 10.15550/ ASJ.2015.06.098
Повний текст: PDF (укр.)
Черних Олена здобувач кафедри соціальної педагогіки, Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, пл. Гоголя, 1, 92703 м. Старобільськ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.3.129134
БЕЗПЕЧНА ПОВЕДІНКА ПІДЛІТКІВ В ІНТЕРНЕТІ ТА РІВЕНЬ РОЗВИТКУ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ
У статті представлені результати дослідження рівня розвитку базових компетенцій безпечної поведінки підлітків в Інтернеті, що проводилось в Україні. Серед ключових автор вивчає такі компетенції: «Розуміння поняття права людини онлайн»; «Електронна участь»; «Збереження здоров’я під час роботи з цифровими пристроями»; «Звернення по допомогу та захист». Критеріями розвитку даних компетенцій обрано когнітивний, релятивний та поведінковий. У статті також відображені якісний, кількісний і кореляційний аналіз відповідей підлітків щодо їх знань, навичок і цінностей під час використання Інтернету, досвіду використання Інтернету, зв’язку між віком, статтю, місцем проживання, часом проведення в Інтернеті підлітком і батьками та рівнем розвитку ключових компетенції безпечної поведінки в Інтернеті. За результатами дослідження представлено, що більша частина підлітків для користування Інтернетом частіше використовують мобільні пристрої; основним джерелом інформації про небезпеки в Інтернеті для підлітків є вчителі та батьки; найпоширенішою моделлю поведінки батьків щодо формування безпечної поведінки підлітків в Інтернеті є обмежувальна; серед рівнів розвитку базових компетенцій безпечної поведінки в Інтернеті у підлітків в усіх чотирьох компетенціях майже у рівному розподілі превалює середній та низький рівень розвитку компетенцій. Отримані дані дають змогу стверджувати на необхідності впровадження запропонованої автором технології соціально–педагогічного супроводу формування безпечної поведінки підлітків в Інтернеті.
Ключові слова: базові компетенції безпечної поведінки підлітків в Інтернеті; звернення по допомогу та захист; електронна участь; права людини онлайн.
Література
Повний текст: PDF (англ.)
Фінгерман Орлі
ORCID iD 0000-0002-8464-5556
студентка ІV курсу, 4 ЗК групи, Факультет психокорекційної педагогіки, Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, вул. Тургенівська, 8/14, 01601 м. Київ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.3.135140
ГРА ЯК ЗАСІБ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ РОЗУМОВО ВІДСТАЛИХ ДОШКІЛЬНИКІВ
Ключові слова: виховання; гра; дидактична гра; корекція; навчання; розумово відсталі діти; рухлива гра; сюжетна гра.
Література
Артемова Л. В. Вчися граючись. Київ : «Томіріс», 1990. С. 3–5.
Богуш А. М., Варяниця Л. О., Гавриш Н. В. Діти і соціум: особливості соціалізації дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Луганськ : Альма-матер, 2006. С. 368.
Гаврилушкина О. П., Соколова Н. Д. Воспитание и обучение умственно отсталых дошкольников. Москва : Просвещение, 1985. С. 72.
Дмитриев А. А. Организация двигательной активности умственно отсталых детей. Москва : «Советский спорт», 1991. С. 32.
Замский Х. С. История олигофренопедагогики : учеб. Москва : Посвещение, 1974. С. 110; 392.
Исаев Д. Н. Умственная отсталость у детей и подростков. Руководство. Санкт-Петербург : Речь, 2003. 391 с.
Исследование познавательных процессов детей-олигофренов : Сб. науч. тр. Под ред. В. Г. Петровой. Москва : АПН СРСР, 1987. С. 5-18.
Малишевська І. А. Актуальні проблеми сучасної корекційної педагогіки. URL: http://dspace.udpu.org.ua:8080/jspui/bitstream/6789/1641/1/Aktualni%20problemy%20suchasnoi%20KP.pdf (дата звернення: 22.06.2017).
Менджерицкая Д. В. Воспитателю о детской игре : пособие. Под ред. Т. А. Марковой. Москва : Просвещение, 1982. 128 с.
Микитинська М. І., Мацько Н. Д. Математичні ігри в 1-3 класах. Бібліотека вчителя початкових класів. Київ : «Радянська школа», 1980. 128 с.
Носкова Л. П., Соколова Н. Д. О совершенствовании воспитательно-образовательной работы в специальном детском доме для аномальных детей дошкольного возраста. Дефектология : научно-методический журнал Академии педагогических наук СССР. 1986. № 5. С. 52-57.
Синьов В. М., Матвєєва М. П., Хохліна О. П. Психологія розумово відсталої дитини : підручник. Київ : Знання, 2008. 359 с.
Скрипченко О. В., Долинська Л. В., Огороднійчук З. В. та ін. Загальна психологія : підручник / 3-тє вид. Київ : Каравела, 2014. 464 с.
Соколова Н. Д. Особенности игровых действий умственно отсталых дошкольников. Дефектология. 1972. № 2. С. 72-75.
Стребелева Е. А. Формирование мышления у детей с отклонениями в развитии : кн. для педагога-дефектолога. Москва : Гуманитар, изд. центр ВЛАДОС, 2005. 180 с.
Тамабаева М. К., Мухажанова А. Ж., Ульянова М. А., Никитина В. А. Влияние дидактических игр на развитие памяти у детей с умственной отсталостью. Научный альманах. 2015. № 11-2 (13). С. 389-392. doi: 10.17117/na.2015.11.02.389
Флерина Е. А. Игра и игрушка : пособие для воспитателя дет. сада. Под ред. Д. В. Менджерицкой. Москва : Просвещение, 1973. 111 с.
Повний текст: PDF (укр.)