Анна Вербенець, аспірантка кафедри педагогіки, Криворізький державний педагогічний університет, пр-т Гагаріна, 54, 50086 м. Кривий Ріг, Україна,  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.2.5459


ПРОЦЕС ФОРМУВАННЯ МОДЕЛІ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ У РЕСПУБЛІЦІ МАЛЬТА (2000-2005 рр.)

У статті описано процес формування моделі інклюзивної освіти у Республіці Мальта (2000-2005 рр.). Здійснено аналіз законодавчо-правової бази Республіки Мальта щодо інклюзивної освіти, а саме  Закону про рівні можливості (EqualOpportunitiesAct), Охарактеризовано діяльність робочих експертних груп («Statementing Moderating Panel»), створених при Міністерстві освіти Республіки Мальта, для вивчення стану та перспектив розвитку інклюзивної та спеціальної освіти. Проаналізовано діяльність моніторингових робочих груп, які були основою й визначальними орієнтирами розгортання процесів формування нової моделі інклюзивної освіти в Республіці Мальта. Здійснено аналіз принципів освіти, висвітлених у трьох статтях Декларації принципів Конституції Республіки Мальта.

Ключові слова:  інклюзивна освіта;  модель інклюзивної освіти;  особи з обмеженими можливостями здоров’я;  Республіка Мальта.

Література

  1. Ратнер Ф. История становления и развитие идей инклюзивного образования: международный опыт / Ф. Ратнер, Н. Сигал // Исторические, философские, политические и юридические науки, культурология и искусствоведение. Вопросы теории и практики: науч. журн. – Тамбов, 2012. – № 12 (26): в 3-х ч. Ч. II. – C. 162-167.
  2. Bezzina C. (2006). Inclusive learning communities: the real challenges facing reform in Malta. International Journal of Educational Management, 20(6), 453-465, DOI: https://doi.org/10.1108/09513540610683702
  3. Constitution of Malta [Electronic resource]. – Access mode: http://justiceservices.gov.mt/DownloadDocument.aspx?app=lom&itemid=8566
  4. Creating Inclusive Schools: Guidelines for the Implementation of the National Curriculum Policy on Inclusive Education / National Curriculum Council Focus Group for Inclusive Education: P. A. Bartolo, Ch. A. Ferrante, A. Azzopardi, et al.; Ministry of Education – Floriana, Malta, 2002. – 85 p.
  5. Deno E. N. Special Education as Developmental Capital / E. N. Deno // Exceptional Children. – 1970. – № 37. – P. 229-237.
  6. Inclusive and Special Education: review report / L. Spiteri, G. Borg, A. M. Callus, et al.; Ministry of Education, Youth and Employment. – Floriana, 2005. – 88 p.
  7. Inclusive Education [Electronic resource] // The Ministry for Education and Employment of Malta. – Access mode: https://education.gov.mt/en/education/student-services/Pages/Inclusive_Education/Inclusive-Education.aspx
  8. Madrid Declaration (2002), European Congress of People with Disabilities (p. 1, Article 1) [Electronic resource]. – Access mode: http://democracy.islington.gov.uk/Data/Annual%20Council/200305131930/Agenda/$THE%20MADRID%20DECLARATION%20REPORT.doc.pdf
  9. Malta: Equal Opportunities (Persons with Disability) Act 2000 [Electronic resource] – Retrieved from: http://www.equalrightstrust.org/ertdocumentbank//chapt413.pdf
  10. Nirje B. The Normalization Principle and Its Human Management Implications / B. Nirje // The International Social Role Valorization Journal. – 1994. – Vol. 1. – № 2. – P. 19-23.

 
Повний текст: PDF (укр.)