- №4, 2016 року
- Шрамко Оксана
- Кареліна Олена
- Фамілярська Лариса
- Загородня Алла
- Клопов Роман, Безкоровайна Лариса
- Ковальський Роман
- Сліпчук Валентина
- Діденко Ірина
- Сисоєва Світлана
- Батечко Ніна
- Мосьпан Наталія
- Когут Світлана
- Євтушенко Наталія
- Тригуб Ілона
- Линьов Всеволод
- Карпенко Ореста
- Мартиненко Світлана, Шкарбан Людмила
- Овчаренко Наталія
- Лисенко Олександра
- Петрова Світлана
- Олішевич Віолетта
- Кульбашна Ярослава, Ткачук Олена
- Манюк Любов
- Скиба Марія
- Майєр Наталія
- Ржевська Наталія
- Ван Яцзюнь
- Веремчук Олена
- Усі сторінки
Сторінка 25 з 29
Скиба Марія, кандидат педагогічних наук, доцент, докторантка Інституту вищої освіти Національної академії педагогічних наук України, вул. Бастіонна, 9, каб. 810, 01014 м. Київ, Україна, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2016.4.124128
Формування умінь еколого-педагогічної діяльності майбутніх учителів біології у процесі тренінгу
У статті розкрито тлумачення поняття тренінгу та його значення у процесі навчання у вищій школі. Навчальний тренінг – активна навчальна діяльність студентів, у процесі якої вони
виконують тренінгові вправи, адаптовані до майбутньої педагогічної діяльності. Вони мають на меті формування умінь організації еколого-педагогічної діяльності під керівництвом
викладача-тренера на основі спеціально підготовлених інструктивно-методичних матеріалів та відповідають сучасним вимогам до професійної діяльності. Наведено приклад розробки
тренінгу до дисципліни «Організація еколого-педагогічної діяльності». Висвітлено значення тренінгу для формуванню знань про народну екологію та застосування її елементів у процесі
навчання біології – на уроках, у позакласній та позаурочній роботі; для формування пізнавальних, комунікативних, організаторських, конструктивних умінь еколого-педагогічної діяльності.
Ключові слова: майбутні учителі біології; структура тренінгу; тренінг; тренінгові вправи; уміння еколого-педагогічної діяльності.
Література
1. Балакшин М. Е. Информационная система тренингового обучения / М. Е. Балакшин, А. С. Евдокименко // Инновации в образовании. – 2008. –№ 7. – С. 48 – 51.
2. Белых С. И. Особенности ценностей и психического состояния студентов современного университета / С. И. Белых // Педагогика, психология и медико-биологические проблемы физического воспитания и спорта. – 2013. – № 7. – С. 7–14, DOI: 10.6084/m9.figshare.736501.
3. Бондарєва Л. І. Навчальний тренінг як засіб професійної підготовки майбутніх менеджерів організацій в економічних університетах: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Л. І. Бондарєва. – К., 2006. – 23 с.
4. Гладышев С. Как вести себя на тренинге? / С. Гладышев // Обучение&карьера. – 2005. – № 35. – С. 70.
5. Джексон П. Импровизация в тренинге / П. Джексон. – СПб. : Питер, 2002. – 212 c.
6. Заїка Є. В. Ігровий тренінг пізнавальних процесів учнів: ігри та вправи: навчальний посібник [для студентів, викладачів, практичних психологів] / Є. В. Заїка. – Х. : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2013. – 256 с.
7. Зайцева Т. В. Теория психологического тренинга. Психологический тренинг как инструментальное действие / Зайцева Т. В. – СПб. : Речь, 2002. – 80 с.
8. Лозова В. І. Теоретичні основі виховання і навчання: Навчальний посібник / Лозова В. І., Троцко Г. В. – [2-е вид., випр. і доп.]. – Харків: «ОВС», 2002. – 400 с.
9. Педагогический энциклопедический словарь / гл. ред. Б. М. Бим-Бад. – М.: Большая российская энциклопедия, 2003. – С. 291.
10. Порадник для тренера / В. Валькевич, Е. Кендрацька, А. Климович та ін. – Варшава: ЦОВВ, 2007. – 134 с.
11. П’ятакова Г. Тренінг як педагогічна технологія на заняттях з курсу «Педагогіка» [Електронний ресурс] / Галина П’ятакова // Вісник Львівського університету. Cерія педагогічна. – 2003. – Вип.17. – С. 99 –105. – Режим доступу: // http://www.lnu.edu.ua/Pedagogika/periodic/visnyk/17/15_pyatakova.pdf
12. Семенова А. В. Розвиток професійної компетентності фахівців засобами парадигмального моделювання (інтерактивний тренінг): навч.-метод. посібник / А. В. Семенова. – Одеса: СВД Черкасов М. П., 2006. – 130 с.
13. Скиба М. М. Екологічний тренінг як один із методів стимулювання і мотивації навчально-пізнавальної діяльності школярів під час навчання екології / М. М. Скиба // Міжнародна науково-практична конференція «Розвиток наукової творчості майбутніх вчителів природничих дисциплін». ХІV Каришинські читання. Збірник наукових праць. – Полтава, 2007. – С. 455 – 456.
14. Тренінгові технології навчання: [навч. посіб.] / Г. О. Ковальчук, Н. Ю. Бутенко, М. В. Артюшина та ін. – К.: КНЕУ, 2006. – 320 с.
15. Фруктова Я. С. Тренінг як засіб формування соціально-комунікативної компетентності фахівця / Я.С.Фруктова // Педагогічний процес: теорія і практика. – 2013 – № 1. – С. 184 - 194.
Повний текст: PDF (укр.)