- №4, 2016 року
- Шрамко Оксана
- Кареліна Олена
- Фамілярська Лариса
- Загородня Алла
- Клопов Роман, Безкоровайна Лариса
- Ковальський Роман
- Сліпчук Валентина
- Діденко Ірина
- Сисоєва Світлана
- Батечко Ніна
- Мосьпан Наталія
- Когут Світлана
- Євтушенко Наталія
- Тригуб Ілона
- Линьов Всеволод
- Карпенко Ореста
- Мартиненко Світлана, Шкарбан Людмила
- Овчаренко Наталія
- Лисенко Олександра
- Петрова Світлана
- Олішевич Віолетта
- Кульбашна Ярослава, Ткачук Олена
- Манюк Любов
- Скиба Марія
- Майєр Наталія
- Ржевська Наталія
- Ван Яцзюнь
- Веремчук Олена
- Усі сторінки
Олішевич Віолетта, аспірант, Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, вул. Чоботарська, 49, 61052 м. Харків, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2016.4.109112
СПЕЦИФІКА РОБОТИ ВЧИТЕЛЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ З УЧНЯМИ РІЗНОГО ВІКОВОГО РІВНЯ
У статті йдеться про специфіку роботи вчителя іноземних мов з учнями різного вікового рівня. Розглядаються вікові особливості учнів та їх вплив на процес вивчення кількох іноземних мов. Особлива увага надається питанню про одночасне вивчення кількох мов у педагогічному і психологічному аспектах; розглядаються умови введення другої іноземної мови в навчальний процес при використанні нестандартних підходів на заняттях з іноземної мови, які реалізуються завдяки створенню комунікативних ситуацій. На підставі аналізу науково-методичної літератури визначено, що існує кілька етапів навчальної діяльності (дошкільний, початковий, середній, навчання у ВНЗ) з вивчення іноземних мов, які мають свої особливості. При цьому учень розглядається як суб’єкт навчання, який перебуває в цих навчальних етапах і стикається з певними проблемами при вивченні іноземних мов. На підставі аналізу практичного досвіду викладачів іноземних мов головною проблемою визначено антимотиваційний аспект у процесі викладання. Акцентується увага на формуванні комунікативної компетентності у навчальній площині кожного вікового періоду.Виявлено необхідність у теоретичному поєднанні психологічного поняття про вікові відмінності у процесі навчання з дослідженнями конкретних соціальних інститутів та культурних форм, що складають дійсний контекст функціонування віку в якості своєрідного маркера у просторі освітнього середовища.
У публікації йдеться про доцільність добору методів і підходів, які активізуватимуть навчальний процес при викладанні кількох іноземних мов, з урахуванням вікових особливостей суб’єктів навчання, які утворюють складну систему психологічних та культурних властивостей особистості.
Ключові слова: іноземна мова; інтерактив; методи; мотивація; навчання; період; підходи.
Література
1. Барышников Н. В. Методика обучения второму иностранному языку в школе / Н. В. Барышников. – М.: Просвещение, 2003. – 159 с.
2. Казачінер О. С. Усі заняття з англійської мови в ДНЗ (за базовим компонентом дошкільної освіти) / О. С. Казачінер. – Х. : Вид. група «Основа», 2014. – 285 [3] c. – (Серія ДНЗ. Вихователю).
3. Лозанов Г. Суггестология. Методика преподавания иностранных языков за рубежом / Г. Лозанов. – М.: Прогресс, 1976. –226 с.
4. Державний стандарт початкової загальної освіти [Текст]: Постанова № 462 КМУ від 20 квітня 2011 року [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/462-2011-%D0%BF
5. Ярцева В. Н. О сопоставительном методе изучения языков / Н. О. Ярцева // Филол. науки, 1960, № 1. – С. 5-11.
6. Johnstone R. Language teacher education / Richard Johnstone // The handbook of applied linguistics / [edited by Alan Davis and Catherine Elder]. – Malden: Blackwell publishing, 2004. – P. 649–671, DOI: 10.1002/9780470757000.ch26
7. Lambelet A. Age and Foreign Language Learning in School / Amelia Lambelet, Raphael Barthele. – Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2015. – 134 p., DOI: 10.1057/9781137525901.0009
Повний текст: PDF (eng.)