- №4, 2016 року
- Шрамко Оксана
- Кареліна Олена
- Фамілярська Лариса
- Загородня Алла
- Клопов Роман, Безкоровайна Лариса
- Ковальський Роман
- Сліпчук Валентина
- Діденко Ірина
- Сисоєва Світлана
- Батечко Ніна
- Мосьпан Наталія
- Когут Світлана
- Євтушенко Наталія
- Тригуб Ілона
- Линьов Всеволод
- Карпенко Ореста
- Мартиненко Світлана, Шкарбан Людмила
- Овчаренко Наталія
- Лисенко Олександра
- Петрова Світлана
- Олішевич Віолетта
- Кульбашна Ярослава, Ткачук Олена
- Манюк Любов
- Скиба Марія
- Майєр Наталія
- Ржевська Наталія
- Ван Яцзюнь
- Веремчук Олена
- Усі сторінки
Сторінка 21 з 29
Петрова Світлана, здобувач PhD, директор, комунальний навчальний заклад «Дитячий будинок «Перлинка», Монастирський провулок, 3, 65038 м. Одеса, Україна, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2016.4.10108
ОБҐРУНТУВАННЯ МОДЕЛІ ІННОВАЦІЙНОГО ДИТЯЧОГО БУДИНКУ
В статті викладено стислий аналіз структури та особливостей моделі дитячого будинку інноваційного типу (на прикладі дитячого будинку «Перлинка» в м. Одеса). Ця модель є
інструментом для забезпечення інтегрального результату процесу особистісного та соціального виховання, навчання та розвитку.Структурно вона складається з шести компонентів:
управлінського, концептуального, організаційного, освітнього, соціального партнерства, ресурсного. Усі компоненти моделі мають системоутворювальний характер, впливають на розвиток
та функціонування навчального закладу.
Ключові слова: дитина-сирота; інноваційна модель; особиста та соціальна самореалізація; соціалізація.
Література
1. Бех І. Д. Особистісно зорієнтоване виховання: Наук.-метод. посіб. / Іван Дмитрович Бех. – К.: Ін-т змісту і методів навчання., 1998. – 204 c.
2. Бех І. Д. Психологічні джерела виховної майстерості : навч. посіб. / Іван Дмитрович Бех. – К.: Академвидав, 2009. – 248 с.
3. Боднар О. С. Оцінювання ефективності управління аналітико-експертною діяльністю у сфері загальної середньої освіти регіону [Електронний ресурс] / О. С. Боднар // Scientific Journal «ScienceRise»: Педагогічні науки. – 2015. – №4/1(9). – С. 61-65. – Режим доступу: http://journals.uran.ua/sciencerise/article/ view/40114, DOI: 10.15587/2313-8416.2015.40114.
4. Бондаренко Ю. Життєва компетентність вихованців закладів інтернатного типу / Ю. Бондаренко // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальній школі. – Запоріжжя, 2009. – № 2. – с. 52-56.
5. Василенко Н. В. Особистісно орієнтоване навчання та освітні технології в системі педагогічних інновацій / Н. В. Василенко // Наук. записки. Сер. педагогіка і психологія / Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. – Вінниця, 2002. – Вип. 7. – C. 39–42.
6. Гнатюк В. М. Управління системою виховання учнів у позакласній роботі загальноосвітньої школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В. М. Гнатюк ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. – К., 2000. – 16 с.
7. Державна цільова соціальна програма реформування системи закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Постанова від 17 жовтня 2007 р. № 1242 (із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 970 від 24.10.2012) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1242-2007-%D0%BF.
8. Єльникова О. Управління впровадженням інтерактивних освітніх технологій в навчальний процес загальноосвітнього навчального закладу : Автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.01 / О. Єльнікова ЦІППО АПН України. – К., 2006. – 20 с.
9. Єльникова Г. В. Моделювання управлінської компетентності керівника загальноосвітнього навчального закладу / Г. В. Єльникова, В. І. Маслов // Імідж сучасного педагога. – 2008. – № 3-4. – С. 82-83.
10. Капська А. Й. Соціальна підтримка дітей-сиріт та дітей, які залишились без батьківського піклування // Соціальна педагогіка / за ред. А. Й. Капської. – К. : Центр навч. л-ри, 2003. – С. 219-224.
11. Коренєв М. М. Медико-психологічні та соціальні проблеми дітей-сиріт / М. М. Коренєв, І. С. Лебець, Р. О. Моісеєнко. – Харків: Веллар, 2003. – 240 с.
12. Кот Г. М. Формування психологічної культури керівників загальноосвітніх шкіл у системі післядипломної освіти: Автореф. дис... кадн. психол. наук: 19.00.07 / Г.М. Кот; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. – К., 2004. – 20 с.
13. Курінна С. М. Педагогічний супровід процесу соціалізації дітей-сиріт в умовах закладів інтернатного типу / С. М. Курінна // Вісник Дніпропетровського Університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». педагогічні науки. – 2015. – № 2 (10). – С. 53-59.
14. Куторжевська Л. І. Підготовка майбутнього вчителя до роботи вихователем у загальноосвітніх навчальних закладах для дітей-сиріт: автореф. дис…. канд. пед. наук: 13.00.04 / Кутуржевська Любов Іванівна; Інститут педагогіки АПН України. – Київ, 2004. – 31 с.
15. Литвиненко С. А. Соціально-педагогічна підготовка майбутнього вчителя / Світлана Анатоліївна Литвиненко. – Одеса: СВД Черкасов М. П.; Рівне: РДГУ, 2004. – 302 с.
16. Малихіна В. М. Актуальні проблеми інноваційної діяльності в загальноосвітніх навчальних закладах / В. М. Малихіна // Розвиток освітніх систем і технологій. – 2004. – №14. – С. – 5-11.
17. Маслов В. І. Наукові основи та технології компетентного управління загальноосвітнім навчальним закладом: монографія / В. І. Маслов, О. С. Боднар, К. В. Гораш. – Тернопіль: Крок, 2012. – 236 с.
18. Наливайко Г. В. Керівництво самоосвітньою діяльністю вчителів / Г. В. Наливайко // Освіта і управління – 1999. – Т. 3. – № 3. – С. 192–197.
19. Національна стратегія профілактики соціального сирітства на період до 2020 року. Затверджено Указом Президента України від 22 жовтня 2012 року № 609/2012 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/609/2012.
20. Про проведення дослідно-експериментальної роботи на базі комунального навчального закладу «Дитячий будинок «Перлинка» м. Одеси. Наказ Міністерства Освіти і Науки України від 18 серпня 2010 року № 824 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://document.ua/pro-provedennja-doslidno-eksperimentalnoyi-roboti-na-bazi-ko-doc33644.html.
21. Петрова С. М. Проект «Модель інноваційного навчального закладу «Дитячий будинок «Перлинка» [Електронний ресурс]. – 2010. – Режим доступу: http://perlinka.org.ua/en/zhemchuzhinka/eksperimentalnaya-rabota-detskogo-doma/563-model-innovatsijnogo-navchalnogo-zakladu.
22. Романенко О. В. Теоретичні засади особистісної психокорекції дітей-сиріт / О. В. Романенко // Науковий вісник Ужгородського національного університету: Педагогіка. Соціальна робота. – 2005. – Випуск 9. – С. 87-89.
23. Сенчук Ж. О. Інформаційне забезпечення управління інноваційною діяльністю педагогів загальноосвітнього навчального закладу: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.06 / Ж. О. Сенчук ; Держ. вищ. навч. закл. «Ун-т менеджменту освіти АПН України». – К., 2009. – 20 с.
24. Типове положення про дитячий будинок-інтернат. Наказ Міністерства праці та соціальної політики України від 02.04.2008 № 173 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z0675-08.
25. Чечель И. Д. Управленческая проблема как объект анализа эксперта-консультанта по вопросам развития образования / И. Д. Чечель, Т. В. Потемкина // Современные исследования социальных проблем (электронный научный журнал). – 2014. – №6. – Режим доступу до журн.: http://www.sisp.nkras.ru, DOI: 10.12731/2218-7405-2014-6-23.
Повний текст: PDF (укр.)