- №4, 2016 року
- Шрамко Оксана
- Кареліна Олена
- Фамілярська Лариса
- Загородня Алла
- Клопов Роман, Безкоровайна Лариса
- Ковальський Роман
- Сліпчук Валентина
- Діденко Ірина
- Сисоєва Світлана
- Батечко Ніна
- Мосьпан Наталія
- Когут Світлана
- Євтушенко Наталія
- Тригуб Ілона
- Линьов Всеволод
- Карпенко Ореста
- Мартиненко Світлана, Шкарбан Людмила
- Овчаренко Наталія
- Лисенко Олександра
- Петрова Світлана
- Олішевич Віолетта
- Кульбашна Ярослава, Ткачук Олена
- Манюк Любов
- Скиба Марія
- Майєр Наталія
- Ржевська Наталія
- Ван Яцзюнь
- Веремчук Олена
- Усі сторінки
Сторінка 13 з 29
Когут Світлана, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри загальної та соціальної педагогіки, Вищий навчальний заклад «Український католицький університет», вул. Свенціцького, 17 буд., 79011 м. Львів, Україна, s_kohut@ucu.edu.ua
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2016.4.6267
ДОСЛІДЖЕННЯ СТАНОВЛЕННЯ ПЕДАГОГІКИ ПРАЦІ В РЕСПУБЛІЦІ ПОЛЬЩА: АНАЛІЗ БАЗОВИХ ПОНЯТЬ
Педагогіка праці у Республіці Польща – це відносно самостійна педагогічна субдисципліна, обґрунтована з позиції потреб педагогічної теорії і практики. Вона має чітке теоретико-методологічне підґрунтя, свій категоріальний апарат, є науковою основою педагогічної спеціальності «педагогіка праці»; реалізує міждисциплінарні зв’язки із психологією праці, філософією та
медициною праці, антропологією, політичними й економічними науками. Педагогіка праці позиціонує себе як наука, як педагогічна дисципліна і як сфера практичної діяльності.
Проаналізовано базові поняття педагогіки праці як педагогічної субдисципліни. Акцентовано на важливості вивчення досвіду польських науковців з огляду на формування спільного поля наукових досліджень, освітньої проектної діяльності в умовах входження України у європейський простір комунікації.
Ключові слова: виховання; людина; педагогіка праці; праця; професійна освіта.
Література
1. Adler R. B., Rosenfeld L. B., Proctor II R. F. (2006). Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się. Poznań: REBIS. – 528 s.
2. Denek K. (2011-2012). Teoretyczne i aplikacyjne aspekty jakości kształcenia akademickiego. «Neodidagmata», nr 33/34, s. 49-64.Poznań.
3. Furmanek W. (2010). Przemiany przedmiotu badań we współczesnej pedagogice pracy. [w:] R. Gerlach (red.). Pedagogika pracy w perspektywie dyskursu o przyszłości. Bydgoszcz: Wyd. UKW. – 342 s.
4. Kozak S. (2009). Patologie w środowisku pracy: zapobieganie i leczenie. Warszawa: Difin. – 304 s.
5. Kwiatkowski S. M. (2006). Pedagogika pracy. [w:] B. Śliwerski (red.). Pedagogika. Subdyscypliny wiedzy pedagogicznej. T. 3. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne - Naukowe. – 390 s.
6. Marszalek L. (2010). Wychowanie do pracy procesem integrującym prawa i obowiązki dziecka przedszkolnego. «Seminare», t. 28, s. 169-181.
7. Nowacki T. (1980). Praca i wychowanie. Warszawa: Instytut Wydawniczy Związków Zawodowych. – 335 s.
8. Nowacki T. W. (2010). Wybrane problemy pedagogiki pracy – między diagnozą prognozą [w:] R. Gerlach (red.). Pedagogika pracy w perspektywie dyskursu o przyszłości. Bydgoszcz: Wyd. UKW. – 342 s.
9. Nowacki T. W. (2003). Leksykon pedagogiki pracy. Warszawa: PWN.
10. Nowacki T. W. (2004). Leksykon pedagogiki pracy. Radom: Wyd. Wyd. i Zakład Poligrafii Instytutu Technologii Eksploatacji. – 342 s.
11. Nowacki T. W., Korabiowska-Nowacka K., Baraniak B. (2000). Nowy słownik pedagogiki pracy. Warszawa: WSP TWP. – 324 s.
12. Okoń W. (1984). Słownik pedagogiczny. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. – 368 s.
13. Okoń W. (2007). Nowy słownik pedagogiczny. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie «Żak». – 490 s.
14. Palka S. (1999). Pedagogika w stanie tworzenia. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. – 130 s.
15. Pomykało W. (1997). Encyklopedia pedagogiczna. Warszawa: Fundacja INNOWACJA. – 1012 s.
16. Schultz P., Schultz S. E. (2002). Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
17. Solak A. (2004). Wychowanie chrześcijańskie i praca ludzka. Warszawa: Wydawnictwo UKSW. – 304 s.
18. Tischner J. (2005). Etyka Solidarności. Kraków: Wydawnictwo Znak. – 295 s.
19. Wiatrowski Z. (2005). Podstawy pedagogiki pracy. Bydgoszcz: Wydawnictwo UKW. – 547 s.
20. Wiatrowski Z. (2014). Positive and Disputable Consequences of Connecting Science and Education With Labour Market Within New Polish Reality. Порівняльна професійна педагогіка 4(4) / 2014 Comparative Professional Pedagogy 4(4) / 2014, DOI: 10.1515/rpp-2015-0001. Available at:https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/rpp.2014.4.issue-4/rpp-2015-0001/rpp-2015-0001.xml.
Повний текст: PDF (укр.)