Батечко Ніна, доктор педагогічних наук, доцент, провідний науковий співробітник науково-дослідної лабораторії освітології, Київський університет імені Бориса Грінченка, вул. Тимошенка, 13-б, 04212 м. Київ, Україна, n.batechko@kubg.edu.ua

https://doi.org/10.28925/2078-1687.2016.4.5157

 

ОСОБЛИВОСТІ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ВИЩОЇ ШКОЛИ В МАГІСТРАТУРІ У СПОЛУЧЕНИХ ШТАТАХ АМЕРИКИ 

У статті обґрунтовано особливості навчання магістрантів – майбутніх викладачів вищих навчальних закладів у Сполучених Штатах Америки. Проаналізовано загальні тенденції магістерської підготовки в США та їх вплив на організацію навчання майбутніх викладачів вищої школи в умовах магістратури. Визначено можливі напрями впровадження американського досвіду навчання магістрантів у вищій школі України.

Ключові слова:  магістратура;  магістрант;  викладач вищої школи.


Література

1.            Бельмаз Я. М. Використання британського й американського досвіду в професійному розвитку викладачів вищої школи України / Я. М. Бельмаз // Гуманізація навчально-виховного процесу. – 2011. – Спецвипуск 7. – С. 23-33.

2.            Бельмаз Я. М. Професійна підготовка викладачів вищої школи у Великій Британії та США: Монографія / Я. М. Бельмаз. – Горлівка: вид-во ГДППМ, 2010. – 304 с.

3.            Бурдіна С. В. Система підготовки магістрів управління освітою у вищих навчальних закладах США: автореф. дис. на здобуття наук. ступ. кнд. пед. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.06 «Теорія та методика управління освітою» / Світлана Василівна Бурдіна: Луганський національний університет імені Тараса Шевченка. – Луганськ, 2008.

4.            Вітвицька С. С. Педагогічна освіта магістрів в умовах ступеневої освіти: теоретико-методологічний аспект: Монографія / С. С. Вітвицька. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2009. – 440 с.

5.            Зварич І. Сутність проблеми педагогічної компетентності викладачів у вищих навчальних закладах США / Ірина Зварич // Вища освіта України. – 2011. – № 3. – С. 112-118.

6.            Лунячек В. Е. Деякі практичні питання управління в США / В. Е. Лунячек // Нова педагогічна думка. – 2008. – №1. – С. 16-20.

7.            Мартынова И.Н. Профессиональная подготовка будущих учителей иностранных языков в вузах России и США к иноязычному обучению: Дис. на соискания уч. степеня канд. пед. наук: спец. 13.00.01 «Общая педагогика, история педагогики и образования» / И.Н. Мартынова. – Чебоксары, 2004. – 204 с.

8.            Мачинська Н. І. Педагогічна освіта магістрантів вищих навчальних закладів непедагогічного профілю: Монографія / Н. І. Мачинська. – Львів: ЛовДУВС, 2013. – 416 с.

9.            Проворова О. Г. Подготовка преподавателей высшей школы в США /
О.
Г. Проворова // Вестник ВГУ Проблемы высшего образования. – 2002. – № 6. – С. 48-52.

10.       Різниченко С. Т. До проблеми атестації науково-педагогічних кадрів в США / С. Т. Різниченко // Теоретичні питання освіти та виховання. – 2000. – №9. – С. 112-116.

11.       Сиротіна О. О. Дослідження змін у парадигмі підготовки викладачів вищої школи у США / Олена Сиротіна // Вища школа. – 2011. – № 2. – С. 99-106.

12.       Gaff L.G. Preparing future faculty in the humanities and social sciences. A guide for change / L.G. Gaff, A.S. Pruitt-Logan, L.M. Sims, D.D. Denecke. – Washington, DC, 2003. – 130 p.

 

13.       Light Richard I. Morning the most of the college. Student speak their minds / Richard I. Light. – Combr., Mass., Lud., Horvard University press, 2001. – 242 p.

Повний текст: PDF (укр.)