Дубяга Світлана Миколаївна, доцент кафедри початкової освіти Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького,  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Шевченко Юлія Михайлівна, доцент кафедри початкової освіти Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького,  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Шкільова Ганна Михайлівна, доцент кафедри початкової освіти Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького,  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Шкільова Г. М., Дубяга С. М., Шевченко Ю. М. ВИКОРИСТАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ ФОРМУВАЛЬНОГО ОЦІНЮВАННЯ УСПІШНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

В умовах роботи за новим Державним стандартом початкової загальної освіти постає проблема перегляду підходів до системи оцінювання результатів якості засвоєння учнями навчального матеріалу. В статті розглядається проблема формувального оцінювання успішності молодших школярів на уроках математики
в початковій школі. Однією з моделей оцінювання, поряд із моделлю зіставлення та моделлю норми, є модель розвитку або формувальне оцінювання, що сприяє самоспрямованості молодших школярів у навчанні математики. Для залучення молодших школярів в процес самооцінювання своїх успіхів у навчанні математики в початковій школі автори пропонують вчителям використовувати такі інструменти формувального оцінювання як З-Х-Д таблиці, тижневі звіти, карти понять. З-Х-Д таблиці допомагають вчителеві актуалізувати опорні знання учнів перед вивченням нової теми і скоригувати свою діяльність. Молодші школярі мають змогу бачити власний прогрес у навчанні, порівнюючи перший і третій стовпчики після вивчення теми.
Тижневі звіти дозволяють вчителю виявити основні утруднення та помилкові судження, які сформувались в учнів, отримати зворотній зв’язок та реорганізувати викладання теми. При цьому учні мають усвідомлювати, що такі звіти допомагають їм успішніше просуватись у вивченні теми, інакше вони не будуть ставитись до них відповідально.
Карти понять дозволяють вчителеві виявити в учнів рівень сформованості математичних понять та взаємозв’язків між ними. Формувальне оцінювання не впливає на успішність школярів у навчанні само по собі. Формувальне оцінювання здійснює не лише вчитель, а й сам учень, адже він перебуває всередині навчального процесу. Формувальне оцінювання виключає порівняння учнів один з одним, та передбачає виявлення власного прогресу кожного учня.
Ключові слова: навчальні досягнення; оцінювання; початкова школа; урок математики; формувальне оцінювання.

Повний текст (eng) PDF