2015 - № 5-6 (50-51)

                                                                     ЗМІСТ

ТЕОРІЯ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ

Бобрицька В. І.
АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ

Брюханова Г. В.
ТЕНДЕНЦІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ДРУКОВАНОЇ ПРОДУКЦІЇ В УКРАЇНІ: ПОЧАТОК ХХІ СТОЛІТТЯ

Диба Т. Г.
СУЧАСНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ЗМІСТУ НЕПЕРЕРВНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ

Грищук Ю. В.
ПРІОРИТЕТИ ТА ПРИНЦИПИ РОЗВИТКУ СУЧАСНОЇ ВИЩОЇ ОСВІТИ У ДОСЛІДЖЕННЯХ ВІТЧИЗНЯНИХ ВЧЕНИХ

Сапрунова О. Г.
ГЕНЕЗА КОНЦЕПЦІЙ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ОБДАРОВАНОСТІ У СВІТОВІЙ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІЙ ДУМЦІ 



ПРАКТИКА ОРГАНІЗАЦІЇ ШКІЛЬНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ

Нагрибельна І. А.
ОРГАНІЗАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ ДО НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ 

Дика Н. М.
РОБОТА З УЧНЯМИ СТАРШОЇ ШКОЛИ НАД ЛІНГВІСТИЧНИМИ ПОНЯТТЯМИ: ВИВЧЕННЯ СКЛАДНОПІДРЯДНОГО РЕЧЕННЯ

Шкільова Г. М., Дубяга С. М., Шевченко Ю. М.
ВИКОРИСТАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ ФОРМУВАЛЬНОГО ОЦІНЮВАННЯ УСПІШНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ 

Донець М. Г.
СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ В СІЛЬСЬКІЙ ШКОЛІ 

УПРАВЛІННЯ ПЕДАГОГІЧНИМ ПРОЦЕСОМ

Редько С. І., Панченко А. Г.
ФОРМУВАННЯ РІВНЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ: УПРАВЛІНСЬКИЙ АСПЕКТ

Нідзієва В. А.
СИСТЕМНИЙ ПІДХІД У ДОСЛІДЖЕННІ ТА ПРАКТИЦІ УПРАВЛІННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНОЮ КУЛЬТУРОЮ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ  

ТЕХНОЛОГІЇ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ

Проценко О. Б.
ІННОВАЦІЙНІ ЛЕКЦІЇ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАГІСТРІВ

Гнілуша Н. В., Гнілуша С. І.
ЗАСТОСУВАННЯ МЕТОДУ ПРОЕКТІВ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ЕКОЛОГІВ В УМОВАХ УНІВЕРСИТЕТУ

Козир М. В.
ІКТ-ПЕДАГОГІКА – СКЛАДОВА СУЧАСНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Щербина О. А.
ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАННЯ ВИКЛАДАЧІВ НА РОБОЧОМУ МІСЦІ ПРИ ВПРОВАДЖЕННІ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В УНІВЕРСИТЕТІ

Ковальчук І. М.
ОРГАНІЗАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ЯК ЧИННИК РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНИХ ЯКОСТЕЙ ВЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ У ПІСЛЯДИПЛОМНІЙ ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ

Процька С. М.
ЗАСТОСУВАННЯ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ФОРМУВАННІ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ БАКАЛАВРІВ ФІЛОЛОГІЇ



КОМПЕТЕНТНІСНІ ЗАСАДИ ОРГАНІЗАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ

Кульбашна Я. А.
ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ У ВИЩОМУ МЕДИЧНОМУ ЗАКЛАДІ УКРАЇНИ 

Волкова Н. І.
ДО ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ЕКОНОМІЧНОГО ПРОФІЛЮ

Беседа Н. А.
ВИВЧЕННЯ МОТИВАЦІЙНОГО КОМПОНЕНТУ ГОТОВНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ДО ЗАСТОСУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ 

Луценко О. В.
ДИДАКТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ КУРСАНТІВ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ МВС УКРАЇНИ ДО НАВЧАННЯ 

Петренко Н. В.
ДО ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ



ЗАРУБІЖНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ ДОСВІД

Загородня А. А.
БАЗОВІ ПОНЯТТЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ЕКОНОМІЧНОЇ ГАЛУЗІ В УКРАЇНСЬКОМУ ТА ПОЛЬСЬКОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ

Литвин Л. В.
НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ ФЕДЕРАЛЬНИХ ЗЕМЕЛЬ НІМЕЧЧИНИ З ПІДГОТОВКИ ПЕДАГОГІВ ДЛЯ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Пономаренко Н. Г.
ЕКСПЕРТНА ДІЯЛЬНІСТЬ У ГАЛУЗІ ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ: ДОСВІД НІМЕЧЧИНИ ТА АВСТРІЇ

Лисенко О. Ю.
ПІСЛЯДИПЛОМНА ОСВІТА ЛІКАРІВ: ДОСВІД СПОЛУЧЕНИХ ШТАТІВ АМЕРИКИ


Дубяга Світлана Миколаївна, доцент кафедри початкової освіти Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького,  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Шевченко Юлія Михайлівна, доцент кафедри початкової освіти Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького,  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Шкільова Ганна Михайлівна, доцент кафедри початкової освіти Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького,  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Шкільова Г. М., Дубяга С. М., Шевченко Ю. М. ВИКОРИСТАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ ФОРМУВАЛЬНОГО ОЦІНЮВАННЯ УСПІШНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

В умовах роботи за новим Державним стандартом початкової загальної освіти постає проблема перегляду підходів до системи оцінювання результатів якості засвоєння учнями навчального матеріалу. В статті розглядається проблема формувального оцінювання успішності молодших школярів на уроках математики
в початковій школі. Однією з моделей оцінювання, поряд із моделлю зіставлення та моделлю норми, є модель розвитку або формувальне оцінювання, що сприяє самоспрямованості молодших школярів у навчанні математики. Для залучення молодших школярів в процес самооцінювання своїх успіхів у навчанні математики в початковій школі автори пропонують вчителям використовувати такі інструменти формувального оцінювання як З-Х-Д таблиці, тижневі звіти, карти понять. З-Х-Д таблиці допомагають вчителеві актуалізувати опорні знання учнів перед вивченням нової теми і скоригувати свою діяльність. Молодші школярі мають змогу бачити власний прогрес у навчанні, порівнюючи перший і третій стовпчики після вивчення теми.
Тижневі звіти дозволяють вчителю виявити основні утруднення та помилкові судження, які сформувались в учнів, отримати зворотній зв’язок та реорганізувати викладання теми. При цьому учні мають усвідомлювати, що такі звіти допомагають їм успішніше просуватись у вивченні теми, інакше вони не будуть ставитись до них відповідально.
Карти понять дозволяють вчителеві виявити в учнів рівень сформованості математичних понять та взаємозв’язків між ними. Формувальне оцінювання не впливає на успішність школярів у навчанні само по собі. Формувальне оцінювання здійснює не лише вчитель, а й сам учень, адже він перебуває всередині навчального процесу. Формувальне оцінювання виключає порівняння учнів один з одним, та передбачає виявлення власного прогресу кожного учня.
Ключові слова: навчальні досягнення; оцінювання; початкова школа; урок математики; формувальне оцінювання.

Повний текст (eng) PDF