2015 - Випуск 1-2

   ЗМІСТ   



ТЕОРІЯ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ

Братко М. В.

ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ: ФУНКЦІОНАЛЬНИЙ АСПЕКТ

Сисоєва С. О., Галицька М. М.

CULTUROLOGICAL APPROACH TO THE ORGANIZATION OF THE EDUCATIONAL PROCESS

Семенова А. В.

ПРОФЕСІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ ПЕДАГОГА-МАЙСТРА Й ФАХІВЦЯ-ВИКЛАДАЧА: СПІЛЬНЕ І ВІДМІННЕ

Мельничук Т. Ф.

ТВОРЧА АКТИВНІСТЬ ЯК КОМПОНЕНТ ДУХОВНОГО РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ

Волкова Н. І.

ПОЛІКУЛЬТУРНА ОСВІТА У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ЕКОНОМІСТІВ

Козак Л. В.

ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ДОШКІЛЬНОЇ ПЕДАГОГІКИ І ПСИХОЛОГІЇ ДО ІННОВАЦІЙНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ

Іванюк Г. І.

РОЗВИТОК ВАРІАТИВНИХ МОДЕЛЕЙ ПРОФІЛЬНИХ ШКІЛ У СІЛЬСЬКІЙ МІСЦЕВОСТІ: СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ

Вовк Л. М.

ВПЛИВ ГЕНДЕРНИХ СТЕРЕОТИПІВ НА ПРОЦЕС СОЦІАЛІЗАЦІЇ ДИТИНИ

 


ПРАКТИКА ОРГАНІЗАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ

Набока О. Г., Глазова В. В.

УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСОМ ВПРОВАДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ У ВИЩОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

Осіпцов А. В.

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ТА СОЦІАЛЬНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ЗАГАЛЬНОЛЮДСЬКИХ ЦІННОСТЕЙ СТУДЕНТІВ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

Бєлєнька Г. В.

ФОРМУВАННЯ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ У ДОШКІЛЬНИКІВ

Видайчук Т. Л. 

ЗНАЧЕННЯ ІСТОРИКО-ЛІНГВІСТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН У СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ-ФІЛОЛОГА

Русаченко Н. П.

ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФІЛОЛОГІВ: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ

 


ТЕХНОЛОГІЇ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ

Трішкіна Н. І.

НОВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ ОСВІТИ У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

Літвінова-Головань О. П., Безкоровайна Л. В.

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ТУРИЗМОЗНАВСТВА ДО АНІМАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Ogurtsova O.

TEACHING BUSINESS ENGLISH IN THE NEW DIGITAL AGE

Трускавецька І. Я.

РОЛЬ НАВЧАЛЬНО-ПОЛЬОВОЇ ПРАКТИКИ ІЗ ЗООЛОГІЇ БЕЗХРЕБЕТНИХ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ БІОЛОГІЇ

Брюханова Г. В.

ЗАСОБИ ДИЗАЙНЕРСЬКОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ: АНАЛІТИЧНИЙ ОГЛЯД

Дьячкова Я. О. 

ПРАКТИЧНЕ ВПРОВАДЖЕННЯ КОРОТКОСТРОКОВОГО ВЕБ-КВЕСТУ В ПРОЦЕС НАВЧАННЯ АНГЛОМОВНОГО ГОВОРІННЯ

 


КОМПЕТЕНТНІСНІ ЗАСАДИ ОРГАНІЗАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ

Мартиненко С. М., Новик І. М.

ЗАСТОСУВАННЯ ДІАГНОСТИЧНИХ ЗАВДАНЬ У ПРОЦЕСІ ВИМІРЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Синекоп О. С., Коломієць С. С.

ЗМІСТ ДОСЛІДНИЦЬКО-СТРАТЕГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ (PhD)

Масімова Л. Г.

ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ФАХІВЦЯ З ВИДАВНИЧОЇ СПРАВИ ТА РЕДАГУВАННЯ У ПРОЦЕСІ РОБОТИ НАД ВІЗУАЛЬНИМ ТЕКСТОМ МАС-МЕДІА

Бабійчук С. М.

МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ГЕОІНФОРМАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ СТАРШОКЛАСНИКІВ 


 

ЗАРУБІЖНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ ДОСВІД

Линьова І. О.

ОСНОВНІ КРИТЕРІЇ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ДОКТОРСЬКИХ ПРОГРАМ У ЄВРОПЕЙСЬКОМУ ОСВІТНЬО-ДОСЛІДНИЦЬКОМУ ПРОСТОРІ: ЕСТОНСЬКИЙ ДОСВІД

Заяць Л. І.

РОЗВИТОК УНІВЕРСИТЕТСЬКОЇ ОСВІТИ В НІДЕРЛАНДАХ: СТАН ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ У ВІТЧИЗНЯНІЙ НАУЦІ

Литвин Л. В.

ПОГЛЯДИ Х. ШРАДЕР-БРЕЙМАН НА ОСВІТУ ВИХОВАТЕЛЬОК ДЛЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ У НІМЕЧЧИНІ (ХІХ СТ.)

Тригуб І. І.

АНАЛІЗ ЗАРУБІЖНИХ НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМ З ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ЕКСПЕРТІВ У ГАЛУЗІ ОСВІТИ

Грищук Ю. В.

ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АНАЛІЗ РОЗВИТКУ ОСВІТИ В ПОЛЬЩІ

 


ПСИХОЛОГІЯ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ

Редько С. І.

ДО ПРОБЛЕМИ ДОСЛІДЖЕННЯ СИНДРОМУ ЕМОЦІЙНОГО ВИГОРАННЯ КЕРІВНИКІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

Рибачук В. М.

ОСОБЛИВОСТІ ПРОЯВУ АГРЕСИВНОЇ ПОВЕДІНКИ У ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ 


 

ІНФОРМАЦІЯ

ПАМЯТКА АВТОРУ

ДО ВІДОМА ЧИТАЧІВ


2015, №1-2

Сисоєва С. О., Галицька М. М. Культурологічний підхід в організації освітнього процесу

Сисоєва С. О., завідувач науково-дослідної лабораторії освітології Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України.
Галицька М. М.,старший науковий співробітник науково-дослідної лабораторії освітології Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук

Анотація

У статті розкрито зміст та значення культурології освіти як складової освітології та навчальної дисципліни, що входить до складу міждисциплінарної магістерської програми «Освітологія». Осмислення проблем освіти у широкому соціально-культурному контексті є одним із найважливіших завдань сьогодення. Розв’язання цього  завдання вимагає звернення до фундаментальних витоків освіти, розгляду освіти як частини культури, культуротворчого процесу людства. Саме таке бачення освіти лежить в основі наукового напряму інтегрованого пізнання освіти – освітології та її складової – культурології освіти.  
 
У статті проаналізовано взаємозв’язок понять «культура» та «освіта», принципи та підходи, що лежать в основі культурології освіти.
 
Вказано, що метою навчальної дисципліни «Культурологія освіти» є формування знань про культурно-історичні, соціокультурні, культурно-психологічні умови розвитку освіти; створення умов для осмислення сучасної освіти як соціокультурної технології; дослідження функцій освіти з відтворення історичної культури суспільства, культурної традиції та підготовки магістрантів до участі в реалізації програм подальшого соціокультурного розвитку, до інноваційної діяльності
 
Зроблено висновок, що в останні роки культурологічні проблеми розвитку освіти в Україні набувають все більшого поширення і знаходять своє відображення у педагогічній науці та практиці. Культурологія освіти, як складова освітології,  сприяє створенню такого освітнього простору, де найбільш повно взаємодіють різні культури, формується толерантність і повага до Іншого та культури Іншого, відбувається усвідомлення, що глобальна культура складається з різних культур, множинність яких і створює її унікальне забарвлення й забезпечує здатність до саморозвитку як її цілісності,так і кожної її складової.
 
Ключові слова:  культурологія освіти;  культурологічний підхід в освіті;  міждисциплінарна навчальна програма «Культурологія освіти»;  освітологія.


Література
  1. Абрамович С. Д.Культурологія: Навчальний посібник / С. Д. Абрамович. –К.: Кондор, 2005. – 352 с.
  2. Багацький В. В., Кормич Л. І. Культурологія: Історія і теорія світової культури XX століття: Навч. посібник / В. В. Багацький,  Л. І. Кормич. – К.: Кондор, 2004. – 304 с.
  3. Гуревич П. Культурология: Учебник. / П. Гуревич. – М.: Гардарики, 2005. ‒ 280 с.
  4. Кремень В. Г. Духовність і культура суспільства визначаються розвитком освіти / В. Г. Кремень // Освіта у полікультурних суспільствах / за редакцією Василя Кременя, Тадеуша Левовицького, Єжи Нікіторовича, Світлани Сисоєвої. – Вища педагогічна школа СПВ. Університет в Б’ялостоці. – Варшава, 2012. – 392 с. – С.45-55.
  5. Крылова  Н. Б. Культурология образования / Н. Б. Крылова. – М.: Народное образование, 2000. – 272 с.
  6. Культурологія освіти: роб. навч. прогр. для спеціальності 8.18010020«Управління навчальним закладом» (галузь знань: 1801  «Специфічні категорії», освітньо-кваліфікаційний рівень «магістр», за вимогами кредитно-модульної системи) / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Київ. ун-т ім. Б. Грінченка; [розробн. Сисоєва С. О., Галицька М. М.]. – К.: Видавництво ВП «Едельвейс», 2014. – 64 с.
  7. Огнев’юк В. О. Філософія освіти та її місце в структурі наукових досліджень феномену освіти / В. О. Огнев’юк // Науково – методичний журнал «Шлях освіти». – 2009. – №4(54). – С.2-6.
  8. Огневюк В. А., Сысоева С. А. К проблеме развития научного направления интегрированного исследования сферы образования / В. А. Огнев’юк, С. А. Сисоєва // Ежемесячный научный журнал Министерства образования и науки Российской Федерации «Alma Mater» (Вестник высшей школы). – Философия и социология образования. – 2014. – №3 – С. 22-30.
  9. Сисоєва С. О. Культурологічні концепти освітології в контексті розвитку полікультурного суспільства / С. О. Сисоєва // Освіта у полікультурних суспільствах / за редакцією Василя Кременя, Тадеуша Левовицького, Єжи Нікіторовича, Світлани Сисоєвої. – Вища педагогічна школа СПВ. Університет в Б’ялостоці. – Варшава, 2012. – 392 с. – С.131-157.
  10. Сисоєва С. О. Сфера освіти як об’єкт дослідження / С. О. Сисоєва // польсько-український/ українсько-польський щорічник «Освітологія». – К.: ВП «Едельвейс». – 2012. – Випуск І. – 120 с. – С. 22-29.
  11. Halytska М. M. Research education іn the context of cultural аpproach /
    М. М. Галицька // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. – 2014 – Випуск 1-2. – С.19-22.
 
Повний текст: PDF(eng)

2015, №1-2

Огурцова О. Л., Навчання ділової англійської мови в сучасному інформаційному суспільстві

Огурцова О. Л., доцент кафедри англійської мови гуманітарного спрямування № 3 Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут»


Анотація

Розглядається питання концепція щодо оптимізації навчання ділової англійської мови на сучасному етапі розвитку інформаційного суспільства. Зокрема, пропонується інноваційний підхід до навчання студентів економічних спеціальностей вищих навчальних закладів України ділової англійської мови, побудований на використанні можливостей хмарних технологій, комп’ютерного навчання, елементів систем штучного інтелекту та комп’ютерних ігор, що дозволяє автоматизувати процес навчання та оцінювання досягнутих студентами результатів роботи.

Сучасні хмарні технології надають студентам можливість працювати з навчальною інформацією майже з будь-якого куточку планети, а викладачів забезпечують засобами ефективного керування такою роботою. Мультимедійні можливості сучасних комп’ютерів надають засоби ефективного представлення навчальної інформації та швидкої обробки даних. Розробка систем штучного інтелекту та індустрії навчальних комп’ютерних ігор може забезпечити можливість підвищення ефективності навчання ділової англійської мови за рахунок занурення студентів в ігрове середовище та взаємодію з ним.

Всі перераховані вище досягнення у галузі технологій створюють передумови для реалізації курсу ділової англійської мови для студентів економічних спеціальностей України на основі спеціальної навчальної платформи. Особливості навчання на основі даної платформи полягають у тому, що з одного боку, значний обсяг навчального матеріалу студенти засвоюють під час роботи з інформацією, яка розміщена на платформі, а з іншого, викладач отримує об’єктивну інформацію щодо результатів роботи студентів і роботу у навчальній аудиторії будує виходячи із досягнутих студентами результатів.

Ключові слова:  ділова англійська мова;  змішане навчання;  інформаційне суспільство;  інформаційно-комунікаційні технології;  комп’ютерні ігри;  хмарні технології.

 

References

  1. Anderson, J. R., Conrad, F. G., Corbett, A. T. (1989). Skill acquisition and the LISP tutor. Cognitive Sciencee, 13 (4), 467-505 (in English).
  2. Bandura, A. (1989). Self-regulation of motivation and action through internal standards and goal systems. In L. A. Pervin (Ed.), Goal concepts in personality and social psycology (pp. 19-85). Hillsdale, NJ: Erlbaum (in English).
  3. Beatty B., Ulasewicz C. (2006). Faculty perspectives on moving from Blackboard to the Moodle learning management system. Tech Trends. 50. (4). pp. 36-45 (in English).
  4. Beetham H., Sharpe R. (2013). Rethinking pedagogy for a digital age: Designing for 21 st century learning. Routledge, 311 p. (in English).
  5. Carver, C. S. & Scheier, M. F. (1998). On the self-regulation of behavior. New York: Cambridge University Press (in English).
  6. Garrison, D. R. (2011). E-learning in the 21st century: A framework for research and practice. Taylor & Francis (in English).
  7. Misuraca, G. (2012). Envisioning digital Europe 2030: scenarios for ICT in future governance and policy modelling. European Foresight Platform, 63 p. (in English).
  8. O’Sullivan, B. (2006). Issues in testing business English: the revision of the Cambridge Business English Certificates. (17). Cambridge University Press (in English).
  9. Razak A., Connolly T., Hainey T. (2011). The use of Game-Based Learning Within Curriculum for Excellence’ Games-Based Learning. The 5th European Conference,  The National and Kapodistrian University of Athens, Greece, 20-21 October, UK: Academic Publishing Limited, P. 1 (in English).
  10. Seidametova Z. S., Ablyalimova E. I., Medzhitova L. M., Seitvelieva S. N., Temnenko V. A. (2012). Cloud technologies and education. Simferopol: DIAIPI (in Russian).
  11. Tarnopolsky O., Kozhushko S., Zhevaga V. (2006). Teaching/ Learning Business English by doing business in English: emotional and self-assessment aspects. Part 1. Business Issues.  (1). p.p.11-16 (in English).
  12. Taylor T. L. (2006). Play between worlds. Exploring online game culture. England, London: The MIT Press (in English).
  13. Van Looy J. (2010). Understanding computer game culture. Germany: Lambert Academic Publishing (in English).
  14. Verhelst, N., Van Avermaet, P., Takala, S., Figueras, N., & North, B. (2009). Common European Framework of Reference for Languages: learning, teaching, assessment. Cambridge University Press (in English).
  15. Warschauer, M. (2011). Learning in the Cloud. Teachers College Press (in English).

 
Повний текст:
PDF (eng)