Наталія  Вінник
ORCID iD 0000-0002-2593-2088
кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник, старший викладач кафедри загальної, вікової та педагогічної психології Інституту людини, Київський університет імені Бориса Грінченка, бульвар І. Шамо, 18/2, 04053 Київ, Україна,  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

https://doi.org/10.28925/2078-1687.2018.3.1620

  ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБИСТІСНОЇ ЗРІЛОСТІ СТУДЕНТІВ ЯК УМОВИ УСПІШНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ
 
В статті подано теоретичний аналіз феномену «особистісна зрілість». Представлено методику діагностування та емпіричні результати дослідження. Емпіричне дослідження проводилося за авторською методикою Н. Вінник. Для цього був модифікований і апробований опитувальник особистісної зрілості Ю. Гільбуха. Методика складається з п’яти шкал: мотивація досягнень, ставлення до свого «Я» («Я»-концепція), почуття громадянського обов’язку, життєва установка, здатність до психологічної близькості з іншою людиною. Констатовано, що, хоча більшість студентів мають задовільний рівень особистісної зрілості, кількісний аналіз за окремими шкалами виявив значні недоліки. Означено, що особистісна зрілість студентів взаємопов’язана з їх професійною самореалізацією.
 
Ключові слова:  особистісна зрілість;  професійна самореалізація;  самовизначення;  самопізнання;  саморозуміння.  

Література

Вінник Н. Д. До проблеми особистісної зрілості старшокласника.Матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції, Київ, 17 березня 2015 р. Київ: ІОД, 2015. С. 3–10.

Гильбух Ю. З. Тест-опросник личностной зрелости. Киев: НПЦ, 1994. 24 с.

Дьяченко М. И., Кандыбович Л. А. Психологический словарь-справочник. Минск: Харвест, 2001. 576 с.

Овсянецька Л. П. До питання про психологічні критерії зрілої особистості. Актуальні проблеми психології. 2001. Т. 1. Ч. 2. С. 105−110.

Сергєєнкова О. П. Вибір стратегії розвитку професійної індивідуальності: Психодіагностика у професії: Навчальний посібник. Київ: Науковий світ, 2004. 86 с.

Столярчук О. А. Професійна самооцінка майбутнього фахівця: теорія і практика: навчально-методичний посібник. Київ: Науковий світ, 2010. 103 с

Штепа О. С. Особистісна зрілість: Модель. Опитувальник. Тренінг: монографія. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2008. 210 с.

Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom 3. Jednostka w społczeństwie i elementy psychologii stosowanej. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2000. 931 s.


Повний текст: PDF (укр.)