- №4, 2018 року
- Регейло Ірина
- Даниско Оксана
- Соколова Ірина
- Ракітянська Людмила
- Ошуркевич Наталія
- Захарова Валерія, Кульбашна Ярослава
- Галицька Майя, Рекун Наталія
- Ревенко Вікторія
- Синекоп Оксана
- Різник В'ячеслав, Гора Наталія
- Строілова Дар’я
- Корнят Віра
- Бордюг Юлія
- Лозинська Світлана, Сасик Оксана
- Савчин Олександр
- Усі сторінки
Олександр Савчин
ORCID iD 0000-0003-3994-5872
викладач кафедри психології і педагогіки дошкільного навчання, ДВНЗ Державний вищий навчальний заклад «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», вул. Сухомлинського, 30, 08401Переяслав-Хмельницький, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2018.4.111119
ФОРМУВАННЯ У ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ УМІНЬ БУДУВАТИ РОЗПОВІДІ РІЗНОГО ТИПУ
У статті подано аналіз проблем формування умінь у дітей старшого дошкільного віку будувати розповіді різного типу. На основі теоретичного аналізу психолого-педагогічної та спеціальної літератури, виходячи з основної дефініції «будування розповіді», сформульовано підрядний термін стосовно теми дослідження: «будування розповідей різного типу». Розкрито та обґрунтовано психолого-педагогічні умови формування стійких умінь створення та доцільного застосування розповідей різного типу у дітей старшого дошкільного віку. Визначено компоненти, критерії, показники та рівні сформованості умінь будувати різного типу розповіді у дітей шостого року життя. Виокремлено етапи формування стійких умінь будувати різного типу розповіді старшими дошкільнятами.
Дефіцит дієвих педагогічних технологій щодо формування у дітей старшого дошкільного віку умінь будувати та доцільно застосовувати розповіді всебічної типізації значно знижує ефективну підготовку дітей до школи.
Запропонована педагогічно-мотиваційна технологія щодо формування у дітей шостого року життя стійких умінь створювати розповіді різних типів забезпечує маленьку особистість дієвим комунікативним інструментом, що неодмінно сприятиме її самореалізації як в шкільному середовищі, так і в кар’єрі, суспільстві, власному житті.
Окреслені перспективи подальших наукових досліджень,представлені такі самостійні типи розповідей, як розповідь – інструкція та розповідь – презентація.
Ключові слова: авторська педагогічно-мотиваційна технологія; зв’язне мовлення; коучер; монологічне мовлення; розповіді різного типу; розповідь–інструкція; розповідь–презентація; сучасні комп’ютерні гаджети; тьютор; фасилітаційне середовище.
Література
Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція). URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/doshkilna/bazovij-komponent-doshkilnoyi-osviti-na-sajt-ostatochnij.pdf (дата звернення 15.11.2018).
Баранник Д. Х. Усне монологічне мовлення: дис… д-ра. філолог. наук. Київ, 1969. 305 c.
Білодід І. К. Роль усної літературної мови в мовній практиці соціалістичного суспільства Закономірності розвитку усного літературного мовлення. Київ: Наукова думка, 1965. С. 5–54.
Богуш А. М. Дошкільна лінгводидактика: хрестоматія. Київ: Слово, 2005. 720 с.
Гумбольдт В. Язык и философия культуры. Москва: Прогрес, 1985. 448 с.
Калмикова Л. О. Формування мовленнєвих умінь і навичок у дітей: психологічний та лінгвістичний аспекти. Київ: НМЦВО, 2003. 300 с.
Калмикова Л. О. Психологія формування мовленнєвої діяльності у дітей дошкільного віку: Монографія. Київ: Фенікс, 2008. 497 с.
Ладыженская Т. А. Анализ устной речи учащихся V–VІІІ классов. Москва: АПН РСФСР, 1963.
Леонтьев А. А. Основы психолингвистики. Москва: Смысл; Санкт-Петербург: Лань, 2003. 287 с.
Розенталь Д. Э., Теленкова М. А. Словарь-справочник лингвистических терминов. Москва: Просвещение, 1985. 513 c.
Повний текст: PDF (укр.)
- << Попередня
- Наступна