Галина Горбань
ORCID iD 0000-0002-7925-8754
доктор психологічних наук, доцент, професор кафедри психології, Запорізький державний університет, вул. Гоголя, 118, 69095 Запоріжжя, Україна,  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

https://doi.org/10.28925/2078-1687.2018.3.3743

ОСОБЛИВОСТІ СПІВПРАЦІ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА ТА УЧИТЕЛЯ В УМОВАХ РЕФОРМУВАННЯ ОСВІТИ
 
У статті здійснено обґрунтування ролі якісної взаємодії практичного психолога освітнього закладу з вчителем як суб’єктом освітнього простору в умовах оновлення освітньої системи відповідно вимогам часу. Визначено проблемні зони побудови ефективної професійної діяльності вчителя, який є агентом створення розвивального й безпечного освітнього простору закладу освіти та ефективності реформування освіти. Визначено необхідні умови побудови ефективної співпраці психолога і вчителя в контексті професійної педагогічної діяльності як умови якісної освітньої взаємодії з урахуванням умов становлення сучасної дитини.
 
Ключові  слова:  освітній  простір;  професійна  діяльність;  психологічна  культура;  психолог  освітнього  закладу;  самореалізація;  співпраця. 

Література

Гапоненко Л. О. Суб’єктно-рефлексивна модель професійної взаємодії практичного психолога з вчителем. Вісник Одеського національного університету. Психологія. 2012. Т. 17. Вип. 8. С. 38–46. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vonu_psi_2012_17_8_6 (дата звернення: 25.09.2018).

Гапоненко Л. О. Єдність рефлексивного спілкування та діалогу: теорія і практика. Проблеми сучасної психології. 2016. Вип. 33. С. 116–127. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pspl_2016_33_12 (дата звернення: 25.09.2018).

Кокун О.М. Психологія професійного становлення сучасного фахівця: монографія. Київ: ДП «Інформаційно-аналітичне агентство», 2012. 200 с.

Милёхин А. В. Актуальные проблемы социализации старшеклассников в образовательном учреждении. Психологическая наука и образование. 2011. № 3. С. 122–128.

Про затвердження Положення про психологічну службу системи освіти України: наказ МОН України від 22.05.2018 р. № 509. URL: https://imzo.gov.ua/2018/05/25/nakaz-mon-vid-21-05-2018-509-pro-zatverdzhennya-polozhennya-pro-psyholohichnu-sluzhbu-u-systemi-osvity-ukrajiny/ (дата звернення: 25.09.2018).

Руда Г. В. Розвиток готовності практичного психолога до взаємодії з педагогічним колективом школи : дис. … канд. психол. наук : 19.00.07. Київ, 2013. 212 с.

Шамионов P. M. К вопросу об экологической социализации личности. Экопсихологические исследования–2: к 15-летию лаборатории экопсихологии развития: монографический сборник / под ред. В. И. Панова. Москва: УРАО «Психологический институт»; Санкт-Петербург: Нестор-История, 2011. С. 355–361.


Повний текст: PDF (укр.)