Ганна Михайлюк

ORCID iD 0000-0002-4734-703

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри східних мов та перекладу Інституту філології, Київський університет імені Бориса Грінченка,
вул. Тимошенка, 13-б, 04212 Київ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

DOI: 10.28925/2078-1687.2019.1-2.7077

НАВЧАННЯ ДІАЛОГІЧНОМУ ТА МОНОЛОГІЧНОМУ ЯПОНСЬКОМУ МОВЛЕННЮ: ОНЛАЙН-КУРС

У статті представлені основні психологічні, психолінгвістичні та методологічні засади розробки онлайн-курсу з навчання базового діалогічного та монологічного японського мовлення з урахуванням сучасних тенденцій розвитку викладання іноземних мов. Розглянута поступова трансформація ролі сучасного викладача до своєрідного фасилітатора та керуючого навчальним процесом. Систематизовані основні чинники, які впливають на процес формування комунікативної компетенції учня/студента. Запропонований та попередньо описаний новий електронний курс для навчання японського мовлення з урахуванням розглянутих у статті передумов його формування.

Ключові слова: навчання діалогічного та монологічного японського мовлення; онлайн-курс; роль учителя; теоретичні та практичні засади формування комунікативної компетенції; фасилітатор; японська мова.

Література
Азимов Э. Г., Щукин А. Н. Словарь методических терминов. Санкт-Петербург: Златоуст, 1999. С. 111–118.

Аракава М. В. Формирование методической компетенции в обучении чтению на японском языке у студентов старших курсов педагогических вузов: автореф. дисс. … канд. пед. наук: 13.00.02. Санкт-Петербург, 2007. 24 с.

Асадчих О. В. Методика навчання студентів мовних спеціальностей усного японського мовлення на початковому етапі: 13.00.02: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02. Київ, 2007. 12 с.

Голубець В. В. Використання тестових завдань для навчання студентів мовленнєвих спеціальностей граматично правильного японського мовлення: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02. Київ, 2003. 320 с.

Зимняя И. А. Педагогическая психология: Ученик для ВУЗов. Москва: Логос, 1999. 384 с.

Леонтьев А. А. Психология общения. Москва: Смысл; Академия, 2007. 368 с. Нечаева Л. Т. Научно-методические основы структуры и содержания учебников японского языка для русскоговорящих: автореф. дисс… д-ра пед. наук в виде научного доклада: 13.00.02. Москва, 2000. 80  с. URL: http://www.dissercat.com/content/nauchno-metodicheskie-osnovy-strukturyi-soderzhaniya-uchebnikov-yaponskogo-yazyka-dlya-russ#ixzz5MvuaqWxF-(дата-звернення 18.08.2018)

Раздорская Н. В. Особенности обучения японскому языку студентов-международников: на основе общественно-политических текстов: дис. …канд. пед.наук: 13.00.02. Москва, 2007. 202 с. URL: http://www.dissercat.com/content/osobennosti-obucheniya-yaponskomu-yazyku-studentovmezhdunarodnikov-na-osnove-obshchestvenno#ixzz5MvtIXZEa (дата звернення 18.08.2018)

Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии: В 2 т. Т. 1. Москва: Педагогика, 1989. 485 с.

Brown D. Difference between Facilitators & Teachers. 2019. URL: https://work.chron.com/differencebetween-facilitators-teachers-11510.html.

Jagtap P. Teacher’s role as facilitator in learning. Scholarly research journal for for humanity science and English language. 2016. Vol. 3/17. Р. 3903–3905.

Koehn P. H., Rosenau J. M. Transnational competence and the skill revolution. Transnational Competence. Empowering professional curricula for horizon rising challenges, XI-XIV. London: Routledge, 2015. P. 1–5.

Oxford R. The Role of Styles and Strategies in Second Language Learning. ERIC Digest. 1989. URL: https:// www.ericdigests.org/pre-9214/styles.htm.

Shoemaker  J. From Teacher to Facilitator. 2018. URL: https://ramblingsofagiftedteacher.wordpress. com/2018/01/10/from-teacher-to-facilitator/

Повний текст: PDF (укр.)