Оксана Синекоп

ORCID iD 0000-00016191-6264

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри англійської мови технічного спрямування № 2, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»,
пр. Перемоги 37, корп. 7, 03056 Київ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

DOI: 10.28925/2078-1687.2019.1-2.6069

ДИФЕРЕНЦІЙОВАНЕ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ІТ-ФАХІВЦІВ ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНОМУ АНГЛОМОВНОМУ СПІЛКУВАННЮ: ВИДИ І ФОРМИ КОНТРОЛЮ

У статті розглянуто особливості організації контролю у диференційованому навчанні професійно орієнтованого англомовного спілкування майбутніх ІТ-фахівців з різними рівнями володіння іноземною мовою та відмінними навчальними стилями. Схарактеризовано види і форми контролю у диференційованому навчанні. Виділено рецептивні, репродуктивні і продуктивні способи контролю. Описана двохкрокова модель контролю із частковим залученням адаптивного тестування, яка включає: попереднє тестування, що дозволяє диференціювати студентів за рівнями володіння іноземної мови та за навчальними стилями; адаптоване поточне тестування реалізується в зоні найближчого розвитку, сприяє виявленню індивідуальних і групових точок досягнень та потребує оптимізації тестових матеріалів до наявних потреб студентів; підсумкове тестування фіксує рівень володіння іноземною мовою в кінці курсу. Запропоновано реалізовувати поточне адаптивне тестування шляхом задіювання механізмів адаптації, розширення й ускладнення, вдосконалення. Проаналізовано критерії складності тестового завдання.

Ключові слова: диференційоване навчання; контроль; майбутні ІТ-фахівці; навчальний стиль; професійно орієнтоване англомовне спілкування; рівні володіння іноземною.

Література
Белякова Е. А. Проблемные задания как средство формирования иноязычной коммуникативной компетенции у будущих учителей иностранного языка (на материале английского языка): автореф. дис. … канд. пед. наук: спец. 13.00.02. «Теория и методика обучения и воспитания (иностранные языки)». Ярославль, 2011. 24 с.

Коккота В. А. Лингводидактическое тестирование. Москва: Высшая школа, 1989. 123 с.

Колесник Л. И. Проблематизация учебного текста и заданий к нему (на материале обучения чтению на иностранном языке): автореф дис. … канд. пед. наук: спец. 13.00.01 «Общая педагогика, история педагогики и образования», спец. 13.00.02. «Теория и методика обучения и воспитания (иностранные языки)». Москва, 2004. 23 с.

Король Т. Г. До проблеми визначення рівня складності тестових завдань з читання іншомовної фахової літератури. Міжнародна науково-практична конференція «Професіоналізм педагога в контексті Європейського вибору України», Ялта, 22–23 вересня 2009 р. Ялта: РВВ КГУ, 2009. Ч. 1. С. 146–149.

Король Т. Г. Система тестового контролю англомовної компетенції у читанні фахової літератури майбутніми фінансистами: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02. Київ, 2012. 394 с.

Меркулова И. И. Система проблемных заданий в обучении чтению. Иностранные языки в школе. 1991. № 6. С. 8‒12.

Мильруд Р. П., Матиенко А. В., Максимова И. Р. Зарубежный опыт языкового тестирования и оценки качества обучения иностранным языкам. Иностранные языки в школе. 2005. № 7. С. 32–41.

Михеев А. И. Тестирование результатов обучения иностранному языку курсантов и студентов вузов: автореф. дис. … канд. пед. наук: спец. 13.00.08. Санкт-Петербург, 2007. 25 с.

Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика / Ніколаєва С. Ю. (ред.). Київ: Ленвіт, 2013. 590 с.

Челышкова М. Б. Теоретико-методологические и технологические основы адаптивного тестирования в образовании: дис. … доктора пед. наук: 13.00.01. Москва, 2001. 324 с.

Щукин А. Н. Обучение иностранным языкам: Теория и практика. Москва: Филоматис, 2006. 480 с.

Сагайдакова Н. Дифференцированный контроль в обучении аудированию на уроках немецкого языка. Иностранные языки. Август 2016. URL: http://iyazyki.prosv.ru/2016/08/differential-control/ (дата звернення: 24.03.2019).

Bowman B., Larson M. J., Short D., McKay H., Valdez-Pierce L. Teaching English as a Foreign Language to Large, Multilevel Classes. Washington, D. C.: Center for Applied Linguistics, 1992. 230 p.

Brindley G., & Slatyer H. Exploring task difficulty in ESL listening assessment. Language Testing. 2002. № 19 (4), Р. 369–394. DOI: 10.1191/0265532202lt236oa.

Bygate M. Speaking. Oxford Handbooks Online. 2010. 136  p. DOI: 10.1093/ oxfordhb/9780195384253.013.0004. Iwashita N., McNamara T., & Elder C. Can We Predict Task Difficulty in an Oral Proficiency Test? Exploring the Potential of an Information-Processing Approach to Task Design. Language Learning. 2001. № 51 (3). Р. 401–436. DOI: 10.1111/0023-8333.00160.

Poehner М.  E. Dynamic Assessment. A Vygotskian Approach to Understanding and Promoting L2 Development. New York, Dordrecht, Heidelberg, London: Springer Science+Business Media, 2008. 201 p.

Van der Linden W. J., & Glas C. A. W. (Eds.). Elements of Adaptive Testing. New York: Springer, 2010. 437 p. DOI: 10.1007/978-0-387-85461-8.

Norris J. M., Brown J. D., Hudson T. D., & Bonk W. Examinee abilities and task difficulty in taskbased second language performance assessment. Language Testing. 2002. № 19 (4). Р. 395–418. DOI: 10.1191/0265532202lt237oa.

Skehan P. A. Framework for the Implementation of Task-based Instruction. Applied Linguistics. 1996. № 17 (1). Р. 38–62. DOI: 10.1093/applin/17.1.38.

Tomlinson C. A., Moon T. R., Imbeau M. B. Assessment and Student Success in a Differentiated Classroom. Alexandria, VA: ASCD, 2013. 157 p.

Повний текст: PDF (укр.)