Валерія Захарова

ORCID ID 0000-0002-8863-2373

викладач кафедри іноземних мов, Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, бул. Т. Шевченка, 13, 01601 Київ, Україна, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Ярослава Кульбашна

ORCID iD 0000-0002-2571- 091X

доктор педагогічних наук, кандидат медичних наук, професор, професор кафедри хірургічної стоматології та щелепно-лицевої хірургії, Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, бул. Т. Шевченка, 13, 01601 Київ, Україна. Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

https://doi.org/10.28925/2078-1687.2018.4.5056

МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ІЗ СТОМАТОЛОГІЇ 

У статті представлено обґрунтування авторської моделі формування іншомовної компетентності майбутніх фахівців із стоматології. Аналіз наукових джерел та власного педагогічного досвіду дав змогу виокремити основні компоненти моделі, зокрема: цільовий (формулює мету та завдання формування іншомовної компетентності майбутнього фахівця із стоматології), організаційно-змістовий (охоплює принципи, специфіку, педагогічні умови, чинники та сфери цього процесу), діяльнісний (представлений різними технологіями, формами та методами і прийомами формування іншомовної компетентності), оцінно-рефлексивний (проводить моніторинг процесу навчання, під час якого відповідно до запроваджених критеріїв визначається рівень сформованості іншомовної компетентності майбутніх фахівців у галузі стоматології) та результативний (передбачає результат: сформована іншомовна компетентність лікаря-стоматолога).

Ключові слова: інтенсивне навчання;  іншомовна компетентність;  комунікативність;  модель;  мотивація;  професійна спрямованість;  самостійна робота.

Література 

Варданян А. О. Формування професійно-мовленнєвої компетентності майбутніх лікарів: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04. Хмельницький, 2017. 285 с.

Гуменна І. Р. Підготовка майбутніх лікарів до професійної комунікації на засадах міждисциплінарної інтеграції: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04. Рівне: НУВГП, 2016. 270 с.

Можаровська О. Е. Формування готовності до професійно орієнтовного спілкування майбутніх фахівців у коледжах технічного профілю: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04. Вінниця, 2016. 272 с.

Петрова А. Модель формування іншомовної компетентності майбутніх менеджерів зовнішньоекономічної діяльності в процесі фахової підготовки. Рідна школа. 2011. № 8–9. С. 48–52. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2011_8-9_12 (дата звернення15.09.2018).

Секрет І. В. Модель формування іншомовної професійної компетентності в умовах дистанційної освіти. Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. 2010. № 17 (204). C. 199–208.

Тинкалюк О. Модель формування готовності майбутніх економістів до професійного іншомовного спілкування. Вісник Львівського університету. Серія: Педагогічна. 2013. Вип. 29. С. 27–39. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VLNU_Ped_2013_29_5 (дата звернення10.09.2018).

Федоренко О. М. До питання про модель професійно-спрямованої іншомовної підготовки студентів юридичних спеціальностей. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. 2013.Вип. 111. С. 363–367.

Хоменко О. В. Іншомовна підготовка студентів економічних спеціальностей в контексті глобалізації: монографія. Київ: КНУТД, 2014. 364 с.

Штофф В. А. Моделирование и познание. Минск: Наука и техника, 1974. 210 с.

Kulbashna Ya. A., Zakharova V. O. The role of game technology in advancing of future dentists’ professional vocabulary competence formation process. Медична освіта. 2018. № 1 (77). С. 62–67. DOI: 10.11603/me.2414-5998.2018.1.8826.

Повний текст: PDF (укр.)