В’ячеслав Різник

ORCID iD 0000-0002-6083-2242

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри професійної освіти, ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Г. Сковороди», вул. Сухомлинського, 30, 08400 Переяслав-Хмельницький, Україна, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Наталія Гора

ORCID iD 0000-0001-9494-5803

аспірант кафедри професійної освіти, ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Г. Сковороди», вул. Сухомлинського, 30, 08400 Переяслав-Хмельницький, Україна, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

https://doi.org/10.28925/2078-1687.2018.4.7984

ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ТОВАРОЗНАВЦІВ У ПРОЦЕСІ ПРОХОДЖЕННЯ ВИРОБНИЧОЇ ПРАКТИКИ

У статті розглянуто проблему формування професійної компетентності майбутніх товарознавців в процесі проходження виробничої практики. Розкрито сутність виробничої практики та її значення для ефективної професійної підготовки майбутніх фахівців з товарознавства. Визначено основні функції виробничої практики в системі підготовки фахівців. Охарактеризовано особливості професійного становлення майбутніх товарознавців в процесі проходження виробничої практики на підприємствах. Обґрунтовано набір професійних компетенцій, що формуються у майбутніх товарознавців в процесі проходження виробничої практики. Визначено місце та роль виробничої практики у процесі формування професійної компетентності майбутніх товарознавців як невід’ємної складової підготовки фахівців у закладах вищої освіти.

Ключові слова: виробнича практика;  вміння;  компетентність;  компетенції;  майбутні товарознавці;  навички;  професійна компетентність;  професійна підготовка.

Література

Закон України «Про вищу освіту». URL:http://zakon2.rada.gov.ua/laws/1556-18 (дата звернення 24.10.2018).

Косяк І. В. Формування професійної компетентності майбутніх інженерів-педагогів за профілем технологія виробів легкої промисловості під час виробничої технологічної практики. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. 2015. Ч. 1. С. 164–170.

Лісна Р. П., Тригуб В. О. Формування професійної компетенції у процесі практичного навчання. Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики. 2012. Том 2, № 13. С. 330–334. DOI: https://doi.org/10.18371/fcaptp.v2i13.25168.

Леонтян М. А. Поняття «компетенція» і «компетентність» у теорії освіти. Наукові праці Чорноморського державного університету імені Петра Могили комплексу «Києво-Могилянська академія». Серія: Педагогіка. 2012. Т. 188. Вип. 176. С. 73–75.

Овсієнко А. М. Організація та керівництво практики. Методичні рекомендації для проходження виробничої практики студентами денної форми навчання спеціальності «Товарознавство».Переяслав-Хмельницький, 2013.

Попова Т. І. Педагогічні умови організації виробничої практики у професійно-технічних училищах швейного профілю в Україні (друга половина ХХ століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01. Харків, 2007. 21 с.

Руденко Ю. О. Програма та методичні вказівки з виробничої практики за напрямом підготовки «Маркетинг». Черкаси: Черкаський державний бізнес-коледж, 2010. 30 с.

Усеінова Л. Ю. Формування професійно-практичної компетентності майбутніх інженерів-педагогів в умовах виробничої практики: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04. Київ, 2010. 20 с.

Хуторской А. В. Ключевые компетенции: технология конструирования. Народное образование. 2003. № 5. С. 55–61.

Энциклопедия профессионального образования: в 3-х т. / под ред. С. Я. Батышева. Т. 2: М–П. Москва: АПО, 1999. 488 с.

Повний текст: PDF (укр.)