Ірина Михновецька
ORCID iD 0000-0001-8835-728X
аспірант відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку, Інститут спеціальної педагогіки  Національної академії педагогічних наук України, вул. Максима Берлинського, 9, 04060 Київ, Україна,   Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

https://doi.org/10.28925/2078-1687.2018.1-2.153160

ДОСЛІДЖЕННЯ РІВНЯ СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ДОШКІЛЬНИКІВ ІЗ СИНДРОМОМ ДАУНА В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОЇ ГРУПИ 

У статті обґрунтовано важливість соціального розвитку дошкільників із синдромом Дауна, розглянуто показники соціального розвитку дітей з інтелектуальною недостатністю за параметрами соціальної компетенції нормально розвиваючих дітей дошкільного віку (за А. Закрепіною), розширено уявлення про труднощі соціального розвитку у дітей дошкільного віку із синдромом Дауна, доведено важливість соціального розвитку в умовах інклюзивної групи з інтерпретацією на подальшу соціалізацію в суспільстві. Виявлено, що для позитивного динамічного розвитку дітей із синдромом Дауна необхідно врахувати вплив усіх факторів соціального розвитку.

Ключові слова: діти із синдромом Дауна;  інклюзія;  рівень соціального розвитку,  соціалізація.

Література

Бреслав Г. Э. Психологическая коррекция детской и подростковой агрессивности. Санкт-Петербург: Речь, 2006. 144 с

Закрепина А. В. Пути социального развития детей дошкольного возраста с умеренной умственной отсталостью: дис. … канд.пед.наук: 13.00.03. Москва, 2003. 153 с.

Кобыльченко В. В. Становление личности дошкольника в норме и при нарушениях зрения. Saarbrücken: LAP Lambert Academic Publishing, 2015. 540 с.

Guralnick M. J., Connor R. T., & Johnson L. C. Peer-related social competence of young children with Down syndrome. American Journal on Intellectual and Developmental Disabilities. 2011. № 116. P. 48–64.doi: 10.1352/1944-7558-116.1.48.


Повний текст: PDF (укр.)