Олександра Пальчикова
ORCID iD 0000-0003-3275-9399
кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри англійської філології, Криворізький державний педагогічний університет, пр. Гагаріна, 54, 50086 Кривий Ріг, Україна,  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.  

https://doi.org/10.28925/2078-1687.2018.1-2.116123

 

КРИТЕРІЇ ТА ПОКАЗНИКИ СФОРМОВАНОСТІ КРОС-КУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ-ФІЛОЛОГІВ

У статті розглянуто критеріально-показникові аспекти сформованості крос-культурної компетентності студентів-філологів. Виокремлено мотиваційно-ціннісний (показники: сформованість когнітивних, професійних, соціальних мотивів; ставлення до цінностей та світосприйняття носіїв мови);  пізнавальний (показники: знання мовного та соціокультурного матеріалу,); оперативний (показники: здатність послуговуватися набутими знаннями під час монологу / діалогу; дотримання фонетичних, граматичних, лексичних, стилістичних правил побудови усних та письмових висловлювань; використання лексичних одиниць з національно-культурним компонентом згідно з ситуацією спілкування); поведінково-діяльнісний (показники: ставлення до інших народів та їхньої культури; неупередженість у судженнях, контроль поведінки та дій) критерії сформованості крос-культурної компетентності, яким відповідають елементарний, середній, достатній, високий рівні.

Ключові слова: крос-культурна компетентность;  критерії, показники, рівні сформованості крос-культурної компетентності;  студенти-філологи.

Література

Бабанский Ю. К. Оптимизация учебно-воспитательного процесса: Методические основы. Москва: Просвещение, 1982. 192 с.

Барабанщиков А. В.,  Дерюгин Н. И.  Военно-педагогическая диагностика: теория, опыт, проблемы. Москва: ГАВС, 1995. 108 с.

Беликов В. А. Философия образования личности. Деятельностный аспект: монография. Москва: Владос, 2004. 357 с.

Большой толковый психологический словарь: в 2-х т. Москва: Вече, 2003. Т. 1. 592 с.

Великий тлумачний словник сучасної української мови. Київ – Ірпінь: Перун, 2004. 1440 с.

Вергасов В. М. Активизация познавательной деятельности в высшей школе. Киев: Высшая школа, 1985. 176 с.

Гришкова Р. О. Формування іншомовної соціокультурної компетенції студентів нефілологічних спеціальностей: монографія. Миколаїв: Вид-во МДГУ ім. Петра Могили, 2007. 424 с.

Гурьянова Т. Ю. Формирование поликультурной компетентности студентов ссузов (на материале обучения иностранному языку): дис… кандидата пед. наук: 13. 00. 08. Чебоксары, 2008. 195 с.

Коростіль Л. А. Самоосвіта особистості як соціальне та педагогічне явище. Педагогічні науки. 2009. № 1. С. 138–145.

Краткий словарь по социологии / сост. Э. М. Коржева, Н. Ф. Наумова. Москва: Политиздат, 1989. 479 с.

Кушнір І. М. Формування соціокультурної компетентності іноземних студентів у процесі навчання російської мови: дис… кандидата пед. наук: 13.00.02. Херсон, 2012. 223 с.

Новий тлумачний словник української мови: у 2-х т. / укл. В. В. Яременко, О. М. Сліпушко. Київ: Аконіт, 2001. Т. 1. 911 с.

Ожегов С. И. Толковый словарь русского языка. Москва: Изд-во ИТИ Технологии, 2006. 944 с.

Садчикова Я. В. Формирование межкультурной компетентности студентов в процессе обучения иностранному языку в техническом вузе: дис… кандидата пед. наук: 13.00.08. Пенза, 2009. 181 с.

Сергеева И. В. Мультикультурное воспитание студентов вуза в процессе обучения иностранному языку: дис… кандидата пед. наук: 13.00.01. Чебоксары, 2011. 181 с.

Словарь русского языка: в 4-х т. / Гл. ред. А. П. Евгеньева. Москва: Русский язык, 1981. Т. 2. 794 с.

Словник української мови: в 11 т. / упоряд. О. Є. Марцинківська, Л. О. Родні, В. М. Русанівський, Н. І. Швидка та ін. Київ: Наукова думка, 1976. Т. 7. 722 с.

Сучасний словник іншомовних слів / авт.-уклад. Л. І. Нечволод. Харків: ТОРСІНГ-ПЛЮС, 2007. 768 с.

Maiier N. The methodological training of future university teachers to implement intercultural foreign language education: the competency-based approach. Advanced education. 2017. № 8. Р. 4–9. doi: 10.20535/2410-8286.101358.


Повний текст: PDF (укр.)