- №1-2, 2018 року
- Бондар Володимир, Божок Олександра
- Олена Кулик
- Батечко Ніна
- Дурдас Алла
- Куземко Леся, Мойсак Олександр
- Каленик Олександр, Цареградська Тетяна
- Лисенко Олександра
- Ткаченко Таміла
- Ошуркевич Наталія
- Ушаков Артем
- Бовт Альона
- Блажевич Василь
- Папушина Валентина
- Стамбульська Тетяна
- Журавльова Лариса
- Пальчикова Олександра
- Гуляк Оксана
- Вавіліна Світлана
- Кульбашна Ярослава, Захарова Валерія
- Середа Ірина
- Михновецька Ірина
- Лещій Наталія
- Сташук Ольга
- Усі сторінки
Альона Бовт
ORCID iD 0000-0002-1896-4153
викладач кафедри германо-романської філології та перекладу, Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля, проспект Центральний, 59 а, 93406 Сєвєродонецьк, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
https://doi.org/10.28925/2078-1687.2018.1-2.8287
ВПЛИВ ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВ
НА РОЗВИТОК МНОЖИННОГО ІНТЕЛЕКТУ
У статті описується, яким чином художньо-естетичне виховання учнів впливає на розвиток кожного з дев’яти видів інтелекту (вербально-лінгвістичного, логіко-математичного, візуально-просторового, тілесно-кінестатичного, музично-ритмічного, міжособистісного, внутрішньоособистісного, натуралістичного та екзистенціального), визначених видатним американським психологом Говардом Гарднером. Наголошується на важливості навчання мистецтву та через мистецтво в процесі розвитку множинного інтелекту. Визначено складнощі, які можуть ставати на заваді розвитку певних видів інтелекту. Вказується на визначальну роль культури в процесі розвитку множинного інтелекту. Підкреслюється, що кожна дитина має здібності до високого рівня розвитку будь-якого виду інтелекту за сприятливих умов та мотивації.
Ключові слова: здібності; культура; мистецтво; множинний інтелект; художньо-естетичне виховання.
Література
Ворон М., Найда Ю. Множинний інтелект: від теорії до практики. URL: http://ru.osvita.ua/school/method/1740/ (дата звернення: 22.10.2017).
Armstrong T. Multiple Intelligences in the Classroom. Alexandria, Virginia: Association for Supervision & Curriculum Development, 2009. 258 p.
Bryant C., Coffman L. The Arts in Education. Manitoba: Manitoba Education and Training, 2003. 13 p.
Gardner H. Frames of Mind: The theory of Multiple Intelligences. New York: Basic Books, 1983. 440 p.
Gardner H. The Happy Meeting of Multiple Intelligences and the Arts. URL: https://www.google.ru/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwi17PfhrYTXAhUEOBoKHYxtBWoQFggnMAA&url=http%3A%2F%2Fhepg.org%2Fhel-home%2Fissues%2F15_6%2Fhelarticle%2Fthe-happy-meeting-of-multiple-intelligences-and-th&usg=AOvVaw3xJAMf5QDncnYue8oyqnnr (дата звернення: 22.10.2017).
Stanciua D. Applying the Multiple Intelligences Theory into Pedagogical Practice. Lessons from the Romanian Primary Education System. 2011. No. 11. P. 92–96. doi:10.1016/j.sbspro.2011.01.040
Повний текст: PDF (укр.)