Перепелюк Інна
ORCID iD: 0000-0002-6376-2825
аспірант кафедри педагогіки та соціальної роботи, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, вул. Коцюбинського, 2, 58012 Чернівці, Україна,  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.4.152158

ДОСВІД ПОЛЬЩІ З ОРГАНІЗАЦІЇ ПАРТНЕРСТВА СІМ’Ї І ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ У ВИХОВАННІ ДИТИНИ

У статті висвітлено польський досвід організації партнерства сім’ї і дошкільного навчального закладу у вихованні дитини. Плідна співпраця батьків і вихователів – один з визначальних критеріїв якості роботи дитсадка в Польщі. Встановлено, що стосовно роботи дошкільного закладу з батьками традиційним для польського вжитку є використання поняття «партнерство», що означає соціальний взаємозв’язок, який базується на рівності та добровільності партнерів.
 
Розкриті умови партнерства дошкільного закладу і сім’ї у вихованні дитини. Охарактеризовано елементи партнерства (інтелектуальний, емоційний, вольовий, поведінковий), його основні принципи (взаємної довіри; взаємного визнавання прав та компетентності; спільності дій (інтеграції дій); взаємної лояльності; обміну інформацією; позитивної мотивації; багатостороннього обміну інформацією; партнерства; єдності впливів; активної і систематичної співпраці). Окрема увага звернена на міжособистісні зв’язки (інтерперсональні реляції) між партнерами дошкільної освіти. 

Ключові слова: елементи партнерства;  інтерперсональні реляції;  партнерство дошкільного закладу і сім’ї у вихованні дитини;  принципи партнерства.

References

Bulera, M., Zuchelkowska, K. (2006). Edukacja przedszkolna z partnerskim udziałem rodziców. Toruń, Poland (pl.)

Duraj–Nowakowa, K. (2001). Planowanie integrowania edukacji wczesnoszkolnej: założenia i scenariusze zajęć. Kielce, Poland (pl.)

Grzegorzewska, M. Wstęp. (1935). W Lisowski, W M. Wspólpraca szkoly z domem (s. 4–5). Warszawa, Poland (pl.)

Jacewicz, A. (2013). Przestrzeń działania i formy partnerskiej współpracy  nauczyciela wychowania przedszkolnego z rodziną. W W trosce o współczesną rodzinę: teoria, badania, wsparcie, ujęcie interdyscyplinarne / pod red. nauk. Ja. Izdebskiej i A. Popławskiej (s. 308–325). Białystok: Wydawnictwo Niepaństwowej Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Poland (pl.)

Janke, A. (1995). Pedagogiczna relacja rodzina – szkoła dylematy czasu przemian. Bydgoszcz, Poland (pl.)

Koźmiński, G. (2001). Współpraca z rodzicami. Zlotów, Poland (pl.)

Kujawinski, J. (1990).Współdziałanie partnerskie w szkole. Wrocław, Poland (pl.)

Kuc, B., Wlazlo, S. (1990). Partnerstwo w szole. Wrocław, Poland (pl.)

Kwiatkowska, H. (1997). Edukacja nauczycieli. Konteksty, kategorie, praktyki. Warszawa, Poland (pl.)

Łobocki, M. (1985).Współdziałanie nauczycieli i rodziców w procesie wychowania. Warszawa: Nasza Księgarnia, Poland (pl.)

Maszke, A. (2002).Współpraca i partnerstwo rodziców i nauczycieli. W A. Karpinska (red.) Kreatorzy edukacyjnego dialogu. (s. 75-79). Białystok, Poland (pl.)

Okoń, W. (2007). Nowy slownik pedagogiczny. Warszawa, Poland (pl.)

Ostrowska, U. (2002). Relacje interpersonalne w edukacji jako przedmiot badań. Kraków: Oficyna Wydawnicza «Impuls», Poland (pl.)

Pawlak, B. (2003). Jak współpracować z rodzicami uczniów klas początkowych? Kraków, Poland (pl.)

Putkiewicz, E. (2002). Idź do szkoly. Dodatek do «Gazety wyborczej», 14.09. (pl.)

Radziewicz, J. (1981). Funkcja wychowawcy klasy. Założenia i rzeczywistość.Warszawa, Poland (pl.)

Rościszewska-Woźniak, M. (1998). Organizacjawspółpracywprzedszkolu. Edukacjawprzedszkolu. Warszawa, Poland (pl.)


Повний текстPDF (укр.)