Козак Людмила
ORCID iD 0000-0002-4528-1905
доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри дошкільної освіти,  Київський університет імені Бориса Грінченка, б-р. І. Шамо, 18/2, 02154, Київ, Україна,  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.4.113119

ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ МАТЕРИНСЬКИХ І ПОЧАТКОВИХ ШКІЛ У ФРАНЦІЇ

У статті висвітлено особливості підготовки майбутніх вчителів материнських і початкових шкіл в системі вищої педагогічної освіти Франції. В 2013 році була завершена реорганізація університетів, в структуру яких увійшли Вищі школи з підготовки педагогічних кадрів (ESPE). Показано, що всі ESPE пропонують для підготовки вчителів магістерську програму MasterMEÉFмагістр у галузі навчання, освіти та професійної підготовки, яка розрахована на два роки навчання та передбачає поглиблення спеціально-наукової підготовки протягом першого року, психолого-педагогічну й загальноосвітню підготовку, а також педагогічну практику протягом усього періоду навчання в ESPE; подано характеристику етапів підготовки майбутніх вчителів у новостворених школах; встановлено, що підготовка вчителів материнських і початкових шкіл є полівалентною, що надає їм право проводити в цих закладах заняття з математики, французької мови, музики, образотворчого мистецтва, фізичної культури, художньої праці тощо; проаналізовано навчальний план підготовки вчителів материнських і початкових шкіл за програмою MasterMEÉF у Вищій школі з підготовки педагогічних кадрів міста Лілля Північної Франції; розглянуто особливості проведення конкурсного іспиту CRPE (конкурсний набір шкільних вчителів); розкрито особливості практичної підготовки майбутніх вчителів та підвищення кваліфікації вчителів після завершення навчання в ESPE. 

Ключові слова:  вищі школи з підготовки педагогічних кадрів;  вчитель материнської і початкової школи;  магістр;  освітній процес;  педагогічна освіта. 

Література 

Дудко С. А. Преобразования в системе высшего педагогического образования Франции после реформ 2013 года. Ценности и смыслы. № 5 (45). 2016. С. 120–130. 

Как работают учителя во Франции. URL: http://eduurfo.ru/analytics/ index.php?ELEMENT_ID=29555 (дата звернення: 03.08.2017). 

Кананыкина Е. С. Система профессионального обучения во Франции. NB: Административное право и практика администрирования. 2013. № 11. С. 101–122. doi: 10.7256/2306-9945.2013.11.781. URL: http://e-notabene.ru/al/article_781.html (дата звернення : 27.07.2017). 

Лащихіна В. П. Розвиток системи підготовки педагогічних кадрів у Франції (друга половина ХХ – початок ХХІ ст.) : дис. … кандидата пед. наук : 13.00.01. Київ, 2009. 198 с. 

Харченко Т. Г. Гуманізація сучасної педагогічної освіти у Франції: теорія і практика : монографія / Т. Г. Харченко. Луганськ, 2013. 560 с. 

Enseigner de la maternelle à l’élémentaire : le CRPE. URL: http://www.devenirenseignant.gouv.fr/pid33983/enseigner-maternelle-elementaire-crpe.html (дата звернення: 01.08.2017). 

ESPE : Les Écoles supérieures du professorat et de l’éducation.URL: http://www.education.gouv.fr/cid72796/espe-les-ecoles-superieures-du-professorat-et-de-l-education.html (дата звернення: 02.08.2017). 

Fakulté d’Education université de Monpellier. URL: http://www.fde.univ-montp2.fr/internet/site/devenir_enseignant/profecole/modele/index.php?f=index(дата звернення: 10.07.2017). 

Guide desétude Master 1 Métiers de l’Enseignement de l’Education et de la Formation / ESPE Lille Nord de France. URL: http://www.espe-lnf.fr/ (дата звернення: 05.07.2017). 

L’annuaire des ESPE (Écoles Supérieures du Professorat et de l’Éducation). URL:  http://vocationenseignant.fr/l-annuaire-des-espe-ecoles-superieures-du-professorat-et-de-l-education (дата звернення: 02.07.2017). 

Les épreuves du concours externe spécial et du second concours interne spécial de recrutement de professeurs des écoles. URL: http://www.devenirenseignant.gouv.fr/cid98655/les-epreuves-crpe-externe-special-second-crpe-interne-special.html (дата звернення : 06.07.2017). 

Les ESPE pour former les futurs enseignants. URL: http://www.devenirenseignant.gouv.fr/pid33962/les-espe-pour-former-les-futurs-enseignants.html (дата звернення: 05.08.2017). 

LOI n° 2013-595 du 8 juillet 2013 d’orientation et de programmation pour la refondation de l’école de la République. URL: http://www.education.gouv.fr/cid102387/loi-n-2013-595-du-8-juillet-2013-d-orientation-et-de-programmation-pour-la-refondation-de-l-ecole-de-la-republique.html (дата звернення: 05.07.2017).


Повний текстPDF (укр.)