Скрипник Тетянадоктор психологічних наук, старший науковий співробітник, професор кафедри спеціальної психології, корекційної та інклюзивної освіти Інституту людини, Київський університет імені Бориса Грінченка, вул. Маршала Тимошенка, 13 б, 04212 м. Київ, Україна,  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.1.106


ПЕРЕВАГИ КОМАНДНОЇ РОБОТИ В ПРОЦЕСІ СУПРОВОДУ ДИТИНИ З АУТИЗМОМ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ

У статті представлено педагогічне дослідження, спрямоване на підвищення компетентності педагогів у плані надання допомоги дітям з розладами аутистичного спектра в освітньому просторі. З використанням «Інструменту професійного розвитку для поліпшення якості роботи педагогів» (ISSA) здійснено порівняльний аналіз комплексної оцінки професійної позиції педагогів. Виявлено низький рівень компетентності педагогів як загальноосвітніх шкіл, так і дошкільних навчальних закладів за такими параметрами, як: взаємодія, сім’я, інклюзія, оцінка і планування, розвивальне середовище. Здійснений формувальний експеримент підтвердив важливість командної взаємодії між педагогами, з одного боку, а також, між педагогами і сім’єю, з іншого, в процесах навчання і розвитку дітей з аутизмом.

Ключові слова:  алгоритм супроводу;  аутизм;  інклюзія;  міждисциплінарнакоманда.

Література
  1. Гайдукевич С. Е. Средовой подход в инклюзивном образовании /
    С. Е. Гайдукевич // Инклюзивное образование: состояние, проблемы, перспективы. – Минск: Четыре четверти, 2007. – 34 с.
  2. Скрипник Т. В. Технології психолого-педагогічного супроводу дітей з аутизмом в освітньому просторі: навчально-наочний посіб. / Укл. Т. Скрипник. – К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2015. – 56 с.
  3. Сatagnus, R. M., & Hantula, D. A.  (2011). The Virtual Individual Education Plan (IEP) Team: Using Online Collaboration to Develop a Behavior Intervention Plan. International Journal of e-Collaboration. Issue 1, January 2011 Pages 30-46, DOI: 10.4018/jec.2011010103
  4. Тэнкерслей Д. Инстумент профессионального развития для улучшения качества работы педагогов [Електронний ресурс] / Д. Тэнкерслей, С. Брайкович, С. Хандзар. – 2009. – Режим доступу: http://issa.nl/e-portfolios/quality/wp-content/uploads/2013/03/ISSA-PDT-Primary-School-RUS.pdf
  5. Sawyer M.Connecting with families to facilitate and enhance Involveme (2014). Teaching exceptional children: Vol. 47, 3: pp. 172-179, DOI: https://doi.org/10.1177/0040059914558946