Власенко Іннакандидат психологічних наук, викладач кафедри загальної, вікової та педагогічної психології Інституту людини, Київський університет імені Бориса Грінченка, просп. П. Тичини, 17, 02152 м. Київ, Україна,  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.1.95


ВНУТРІШНЬООСОБИСТІСНІ КОНФЛІКТИ ВЧИТЕЛІВ: МОТИВАЦІЙНИЙ АСПЕКТ

У статті розглянуто мотиваційний аспект внутрішньоособистісних конфліктів сучасних вчителів. Встановлено, що у мотиваційно-особистісній сфері досліджуваних домінують екзистенційні та індивідуальні цінності. Виявлено, що одна пята частина педагогів невдоволена поточною життєвою ситуацією, проявляє внутрішню конфліктність. Відчуття внутрішньої конфліктності та нереалізованості в одній з головних життєвих сфер («щасливе сімейне життя», «здоров’я», «любов») супроводжується у вчителів високою внутрішньою конфліктністю в інших важливих сферах.

Ключові слова:  внутрішньоособистісний конфлікт;  вчителі;  мотиваційно-особистісна сфера;  цінності.

Література
  1. Березовська Л. І. Психодіагностика та корекція внутрішньоособистісних конфліктів як умова подолання професійного вигоряння вчителів: автореф. … канд. психол. наук: 19.00.10 / Л. І. Березовська. – К., 2013. – 21 с.
  2. Маланьїна Т. М. Психологічні особливості подолання вчителями внутрішньоособистісних конфліктів: автореф. дис… канд. психол. наук: 19.00.07 / Тетяна Михайлівна Маланьїна. – К., 2011. – 20 с.
  3. Фанталова Е. Б. Диагностика внутриличностного конфликта /
    Е. Б. Фанталова. – М.: Фолиум, 1997. – 48 с.
  4. Nakada, A., Iwasaki S., Kanchika, M. et al. Relationship between depressive symptoms and perceived individual level occupational stress among Japanese schoolteachers. INDUSTRIAL HEALTH, 2016, Vol. 54,  no. 5, 396-402.
  5. Palmer M., Rose, D., Sanders, M., Randle, F. Conflict between work and family among New Zealand teachers with dependent children. Teaching and teacher education, 2012, Vol. 28, no. 7, 1049-1058, DOI: 10.1016/j.tate.2012.05.002.
  6. Tiplic D., Brandmo C., Elstad E. Antecedents оf Norwegian Beginning Teachers’ Turnover Intentions. Cambridge Journal Of Education, 2015, Vol. 45, no. 4, 451-474, DOI: 10.1080/0305764X.2014.987642.

Повний текст: PDF (укр.)