Ковальський Роман, аспірант Київського університету імені Бориса Грінченкавикладач, Камянець-Подільський коледж культури і мистецтв, вул. Шевченка, 5, 32320 м. Камянець-Подільський, Україна,  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

https://doi.org/10.28925/2078-1687.2016.4.3035
 
КРИТЕРІЇ ТА РІВНЕВА ХАРАКТЕРИСТИКА ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ ДО КЕРУВАННЯ ШКІЛЬНИМ ЕСТРАДНО-ІНСТРУМЕНТАЛЬНИМ КОЛЕКТИВОМ

У запропонованій статті висвітлена рівнева характеристика готовності майбутніх учителів музики до керування естрадно-інструментальним колективом. В роботі визначено групи критеріїв, що віддзеркалюють особливості мотиваційно-ціннісної, когнітивно-пізнавальної та діяльнісно-креативної сфер майбутнього вчителя музики. Обрана система критеріїв відображує цілісний системний характер досліджуваного особистісного утворення стосовно роботи зі шкільним естрадно-інструментальним колективом.

Зазначається, що сучасна підготовка вчителя музики не може бути ефективною  без урахування базових професійних умінь, співвідношення і зіставлення суб’єктивного й об’єктивного, внутрішнього та зовнішнього, розвитку специфічних здібностей для певної діяльності, усвідомлення необхідності володіння базовими вміннями від низького до високого.

Ключові слова:  готовність;  критерії;  професійна підготовка;  учитель музики.


Література

1.            Олексюк О. М. Формування духовного потенціалу студентської молоді в процесі професійної підготовки: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук: 13.00.01; 13.00.04 / О. М. Олексюк. – К., 1997. – 50 с.

2.            Педагогіка мистецтва (Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін) / Г. М. Падалка. – К., 2008. – 274 с.

3.            Професійна освіта: Словник: навч. посібник / Уклад. С. У. Гончаренко та ін.; за ред. Н. Г. Ничкало. – К: Вища школа, 2000. – 380 с.

4.            Равен Дж. Педагогическое тестирование: Проблемы, заблуждения, перспективы /Дж. Равен. Пер. с англ.– М.: Когито-Центр, 1999.– 144 с.

5.            Ростовський О. Я. Педагогіка музичного сприймання: Навч.-метод. посібник / О. Я. Ростовський. – К. : ІЗМН, 1997. – 248 с.

6.            Рудницька О. П. Педагогіка: загальна та мистецька : навч. посіб. /
О. П. Рудницька. – Тернопіль : навч. книга – Богдан, 2005. – 360 с.

7.            Сисоєва С. О. Основи педагогічної творчості: Підручник / С. О. Сисоєва. – К.: Міленіум, 2006. – 344 с.

8.            Смирнова Т. А. Теоретичні та методичні засади диригентсько-хорової освіти у вищих навчальних закладах. Дис… д-ра. пед. наук: 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти / Т. А. Смирнова; Інститут педагогіки і психології професійної  освіти АПН України. – Київ, 2003. – 502 с.

9.       Indira Salpykova,Tatyana PolitaevaThe Forming of Prospective Music Teachers Readiness to Professional Activity in a Multicultural Society/ International journal of environmental science education 2016, vol. 11, no. 8, 1849-1861, DOI: 10.12973/ijese.2016.559a

 
Повний текст: PDF (укр.)