Скиба Марія, 
кандидат педагогічних наук, доцент, докторантка Інституту вищої освіти Національної академії педагогічних наук України, вул. Бастіонна, 9, каб. 810, 01014 м. Київ, Україна,  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

https://doi.org/10.28925/2078-1687.2016.4.124128

Формування умінь еколого-педагогічної діяльності майбутніх учителів біології у процесі тренінгу 
У статті  розкрито тлумачення поняття тренінгу та його значення у процесі навчання у вищій школі. Навчальний тренінг – активна навчальна діяльність студентів, у процесі якої вони
виконують тренінгові вправи, адаптовані до майбутньої педагогічної діяльності. Вони мають на меті формування умінь організації еколого-педагогічної діяльності під керівництвом
викладача-тренера на основі спеціально підготовлених інструктивно-методичних матеріалів та відповідають сучасним вимогам до професійної діяльності. Наведено приклад розробки
тренінгу до дисципліни «Організація еколого-педагогічної діяльності». Висвітлено значення тренінгу для формуванню знань про народну екологію та застосування її елементів у процесі
навчання біології – на уроках, у позакласній та позаурочній роботі; для формування пізнавальних, комунікативних, організаторських, конструктивних умінь еколого-педагогічної діяльності.
Ключові слова:  майбутні учителі біології;  структура тренінгу;  тренінг;  тренінгові вправи;  уміння еколого-педагогічної діяльності.

Література
1.            Балакшин М. Е. Информационная система тренингового обучения / М. Е. Балакшин, А. С. Евдокименко // Инновации в образовании. – 2008. –№ 7. – С. 48 – 51.
2.            Белых С. И. Особенности ценностей и психического состояния студентов современного университета / С. И. Белых // Педагогика, психология и медико-биологические проблемы физического воспитания и спорта. – 2013. – № 7. – С. 714, DOI: 10.6084/m9.figshare.736501.
3.            Бондарєва Л. І. Навчальний тренінг як засіб професійної підготовки майбутніх менеджерів організацій в економічних університетах: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Л. І. Бондарєва. – К., 2006. – 23 с.
4.            Гладышев С. Как вести себя на тренинге? / С. Гладышев // Обучение&карьера. – 2005. – № 35. – С. 70.
5.            Джексон П. Импровизация в тренинге / П. Джексон. – СПб. : Питер, 2002. – 212 c.
6.            Заїка Є. В. Ігровий тренінг пізнавальних процесів учнів: ігри та вправи: навчальний посібник [для студентів, викладачів, практичних психологів] / Є. В. Заїка. – Х. : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2013. – 256 с.
7.            Зайцева Т. В. Теория психологического тренинга. Психологический тренинг как инструментальное действие / Зайцева Т. В. – СПб. : Речь, 2002. – 80 с.
8.            Лозова В. І. Теоретичні основі виховання і навчання: Навчальний посібник / Лозова В. І., Троцко Г. В. – [2-е вид., випр. і доп.]. – Харків: «ОВС», 2002. – 400 с.
9.            Педагогический энциклопедический словарь / гл. ред. Б. М. Бим-Бад. – М.: Большая российская энциклопедия, 2003. – С. 291.
10.        Порадник для тренера / В. Валькевич, Е. Кендрацька, А. Климович та ін. – Варшава: ЦОВВ, 2007. – 134 с.
11.       П’ятакова Г. Тренінг як педагогічна технологія на заняттях з курсу «Педагогіка» [Електронний ресурс] / Галина П’ятакова // Вісник Львівського університету. Cерія педагогічна. – 2003. – Вип.17. – С. 99 –105. – Режим доступу: // http://www.lnu.edu.ua/Pedagogika/periodic/visnyk/17/15_pyatakova.pdf
12.       Семенова А. В. Розвиток професійної компетентності фахівців засобами парадигмального моделювання (інтерактивний тренінг): навч.-метод. посібник / А. В. Семенова. – Одеса: СВД Черкасов М. П., 2006. – 130 с.
13.       Скиба М. М. Екологічний тренінг як один із методів стимулювання і мотивації навчально-пізнавальної діяльності школярів під час навчання екології / М. М. Скиба // Міжнародна науково-практична конференція «Розвиток наукової творчості майбутніх вчителів природничих дисциплін». ХІV Каришинські читання. Збірник наукових праць. – Полтава, 2007. – С. 455 – 456.
14.       Тренінгові технології навчання: [навч. посіб.] / Г. О. Ковальчук, Н. Ю. Бутенко, М. В. Артюшина та ін. – К.: КНЕУ, 2006. – 320 с.
15.       Фруктова Я. С. Тренінг як засіб формування соціально-комунікативної компетентності фахівця / Я.С.Фруктова  // Педагогічний процес: теорія і практика. – 2013 – № 1. – С. 184 - 194.

Повний текст: PDF (укр.)