Тригуб Ілона, 
науковий співробітник науково-дослідної лабораторії освітології, Київський університет імені Бориса Грінченка, вул. Тимошенка, 13-б, 04212 м. Київ, Україна,  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

https://doi.org/10.28925/2078-1687.2016.4.7278

ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА ЕКСПЕРТІВ У ГАЛУЗІ ОСВІТИ У СЛОВ’ЯНСЬКИХ СХІДНО-ЄВРОПЕЙСЬКИХ КРАЇНАХ

Автором здійснено аналіз досвіду професійної підготовки експертів у галузі освіти у таких країнах, як: Польщі, Чехії, Словаччині та Словенії. Визначено спільне у професійній підготовці експертів у галузі освіти: спрямованість на забезпечення якості освіти; реалізація професійного навчання у рамках післядипломної освіти; проведення семінарів та конференцій як основних
форм підготовки; відсутність професійної підготовки експертів у галузі освіти у вищих навчальних закладах; обрання кандидатів у експерти у галузі освіти з числа досвідчених освітян зі
стажем та досвідом роботи; дотримання офіційного Кодексу етики у професійній діяльності експертів у галузі освіти; міжнародне співробітництво щодо забезпечення якості освіти.
Специфіка професійної підготовки експертів у галузі освіти простежуються у Словенії, де кандидати для вступу до реєстру експертів повинні брати участь у системі обов’язкового
навчання.

Ключові слова:
  експерт у галузі освіти;  країни Східної Європи;  якість освіти.

Література

1. Андрис О. Вступ до системи освіти Чехії. Роль державної інспекції навчальних закладів у Чехії [Електронний ресурс] / Ондржей Андрис. – Режим доступу: рttp://kno.rada.gov.ua/komosviti/doccatalog/ document?id =62125#290,37
2. Карпенко О. В. Державне управління сучасною системою освітніх послуг у Чеській Республіці / О. В. Карпенко, А. В. Січкар, В. Ю. Ткаченко // Педагогіка і психологія : науково-теоретичний та інформаційний журнал АПН України. – 2012. – № 1. – С. 89–94.
3. Касьянова О. М. Експертиза регіональної системи освіти на засадах сталого розвитку [Електронний ресурс] / О. М. Касьянова // Теорія та методика управління освітою. – 2010. – № 3. – Режим доступу: http://tme.umo.edu.ua/docs/3/10kaspsd.pdf
4. Ключкович Т. В. Проблема якості вищої освіти в сучасній Словаччині [Електронний ресурс] / Т. В. Ключкович. – 2013. –  Режим доступу: http://virtkafedra.ucoz.ua/el_gurnal/pages/vyp12/kluchkovich.pdf
5. Про вищу освіту (OG RS, № 119/06 – офіційний зведений варіант закону, 59/07 – ZŠtip, 15/08 – Конституційний Суд Рішення, 64 / 08, 86/09 і 62/2010 – ZUPJS).
6. Сисоєва С. О. Вища освіта України: реалії сучасного розвитку : [монографія] / С. О. Сисоєва, Н. Г. Батечко ; Київ. ун-т. ім. Б. Грінченка, Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. – К. : ВД ЕКМО, 2011. – 344 с.
7. Сисоєва С. О. Освітні системи країн Європейського Союзу: загальна характеристика : навчальний посібник / С. О. Сисоєва, Т. Є. Кристопчук; Київський університет імені Бориса Грінченка. – Рівне : Овід, 2012. – 352 c.
8. ENQA full members [Електронний ресурс] / Офіційний сайт. – Режим доступу: http://www.enqa.eu/index.php/enqa-agencies/members/full-members/
9. European University Association (EUA) [Електронний ресурс] / Офіційний сайт. – Режим доступу: http://www.eua.be/about/who-we-are
10. NAKVIS Experts [Електронний ресурс] / Офіційний сайт. – Режим доступу: http://test.nakvis.si/en-GB/Content/Details/9
11. Ognevyuk V., Sysoieva S. (2015). Training of educational experts in Ukraine: experimental interdisciplinary program. The advanced science journal (6), pp. 98-103, DOI: 10.15550/ASJ.2015.06.098.
12. Polska Komisja Akredytacyjna [Електронний ресурс] / Офіційний сайт. – Режим доступу:. http://www.pka.edu.pl
13. Poslání Akreditační komise [Електронний ресурс] / Офіційний сайт. – Режим доступу: http://www.akreditacnikomise.cz/en/
14. Širok J., M. Sc., Debevec T. Manual for experts of the manual for experts of the slovenian quality assurance agency Slovenian qualit y assurance agency for higher education. Littera Picta. 2013. – 75 р.

Повний текст: PDF (укр.)