Євтушенко Наталія, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри природничо-математичних дисциплін та методики їх викладання, Чернігівський інститут післядипломної педагогічної освіти імені К. Д. Ушинського, вул. Слобідська, 83, 14000 м. Чернігів, Україна, env_2006@ukr.net

https://doi.org/10.28925/2078-1687.2016.4.6771

ПЕРСПЕКТИВИ ВИКОРИСТАННЯ ПОЛЬСЬКОГО ДОСВIДУ В СТВОРЕННI НАЦIОНАЛЬНОЇ КОНЦЕПЦІЇ ПРОФЕСIЙНОЇ ПIДГОТОВКИ МАЙБУТНIХ УЧИТЕЛIВ 

Стаття присвячена розгляду актуальних питань підготовки майбутніх учителів у системі освіти Польщі. Описано головні концепції, на основі яких відбувається процес навчання та підготовки польських педагогів. Проаналізовано погляди науковців щодо вдосконалення професійної підготовки майбутніх учителів, виокремлено основні напрями використання прогресивних ідей польського досвіду в створенні національної концепції професійної підготовки майбутніх учителів.

Ключові слова:  концепції підготовки вчителів Польщі;  педагогічна освіта України;  учитель.

 
Література

1.            Василюк А. В. Тенденції реформування шкільної освіти Польщі (ХХ – початок ХХІ ст.) : дис.. ... доктора пед. наук : 13.00.01. «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / А. В. Василюк ; Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова. – К., 2011. – 462 с.

2.            Новацка У. Організація педагогічних практик студентів математично-природничого відділу вищої педагогічної школи : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. «Теорія і методика професійної освіти» / У. Новацка ; Інститут педагогіки і психології професійної освіти Академії педагогічних наук України. – К., 2002. – 22 с.

3.            Kwiatkowska H. Edukacja nauczycieli. Konteksty. Kategorie. Praktyki / H. Kwiatkowska. – Warszawa : Wydawnictwo IBE, 1997. – 239 s.

4.            Lewowicki T. Problemy kształcenia i pracy nauczycieli / T. Lewowicki. – Warszawa – Radom : Wydawnictwo Instytutu Technologii Eksploatacji PIB, 2007. – 148 s.

5.            Ognevyuk V., Sysoieva S. (2015). Training of educational experts in Ukraine: experimental interdisciplinary program. The advanced science journal (6), pp. 98–103, DOI: 10.15550/ASJ.2015.06.098.

6.            Okoń W. Kształcenie nauczycieli w Polsce – stan i kierunki przebudowy (raport tematyczny KEN nr 4) / W. Okoń. – Warszawa – Kraków : PWN, 1988. – 170 s.

7.            Plewka С. Uwarunkowania zawodowego rozwoju nauczycieli / С. Plewka. – Warszawa : Wydawnictwo Instytutu Badań Edukacyjnych, 2009. – 212 s.

 
Повний текст: PDF (укр.)