Шрамко Оксана, кандидат філософських наук, доцент, декан факультету мистецтв, Криворізький державний педагогічний університет, просп. Гагаріна, 54, 50086 м. Кривий Ріг, Україна,  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

https://doi.org/10.28925/2078-1687.2016.4.711

  
ІНТЕГРАЦІЯ ЯК СВІТОГЛЯДНА ПАРАДИГМА МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ

Стаття присвячена актуальній проблемі інтеграції в мистецтві та інтеграційних процесів у системі мистецької освіти. Ставлячи за мету осмислення інтеграції як світоглядної парадигми мистецької освіти, автор розглядає мистецтво в якості інтегратора світорозуміння, а інтеграційні процеси в системі мистецької освіти як ознаку парадигмальних змін сучасної культури. Аналізуючи інтегративну еволюцію мистецької освіти, автор доходить висновку, що саме інтеграція детермінує сучасні засадничі зміни ідей, принципів, методологічних підходів і методичних стратегій різних галузей пізнання, у тому числі й пізнання художнього.

Ключові слова:  інтеграція;  мистецтво;  мистецька освіта;  світоглядна парадигма.

Література

  1. Дворников В. В. PR-технологии и современное общество: механизмы влияния и его последствия [Електронний ресурс] / В. В. Дворников // Журнал философских исследований. – 2015. – Т. 1. – №. 2. – C. 7-17, DOI: 10.12737/16713. – Режим доступу: http://www.naukaru.ru/journal/article/view/16713/
  2. Ореховская Н. А. Массовое сознание как объект информационно-коммуникативных PR-технологий : монография / Наталья Анатольевна Ореховская. – М.: Изд-во «Этносоциум», 2010. – 156 с.
  3. Сова М. О. Інтеграція художньо-культурологічних знань у системі професійної підготовки вчителя гуманітарних дисциплін: автореф. дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04 / Сова Маргарита Олександрівна. – К., 2005. – 43 с.
  4. Флоренский П. А. Смысл идеализма/ Павел Александрович Флоренский. – М., 1915. – 96 с.
  5. Шрамко О. І. Мистецька освіта в системі сучасної трансформації пізнання: духовні пріоритети [Текст] / О. І. Шрамко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць / Матеріали ІV Міжнародної науково-практичної конференції «Гуманістичні орієнтири мистецької освіти», 27-29 квітня 2011 року. – Вип. 11 (16). – К. : НПУ, 2011. – С. 8 – 11.
  6. Шрамко О. І. Філософія мистецької освіти в контексті сучасної трансформації пізнання [Текст] / О. І. Шрамко // Актуальні проблеми духовності : зб. наук. праць. – Вип. 12. – Кривий Ріг : КДПУ, 2011. – С. 228 – 237.