Оксана Даниско

ORCID ID 0000-0003-4040-562X 

кандидат педагогічних наук, викладач кафедри теорії й методики фізичного виховання, адаптивної та масової фізичної культури, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, вул. Остроградського, 2, 36011 Полтава, Україна, This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

https://doi.org/10.28925/2078-1687.2018.4.1824

РОЛЬ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ В ТРАНСФОРМАЦІЇ СУЧАСНОЇ ВИЩОЇ ОСВІТИ

У статті визначено провідну роль змішаного навчання у трансформації сучасної вищої освіти у контексті становлення інноваційної парадигми. Змішане навчання розглядається як інтеграція особистісного (традиційного) та технологічного (електронного) навчання, що забезпечує диференціацію й підтримку академічних і соціальних потреб студентів через зміну темпу, часу, шляху або місця навчання. Наголошується, що на етапі становлення студентоцентричної освітньої парадигми змішане навчання має потужний потенціал синергетичного поєднання педагогіки, інновацій та технологій, що вже сьогодні демонструє можливості та ефективність забезпечення освітніх стандартів на основі компетентнісного підходу.

Ключові слова: заклади вищої освіти;  змішане навчання;  інновації; реформування;  технології. 

Література
 

Совсун І. Як зробити хорошу школу? Висновки дослідження PISA. URL: https://life.pravda.com.ua/society/2016/12/20/221754/ (дата звернення: 20.08.2018).

Barber M., Donnelly K., Rizvi S. Oceans of innovation: The Atlantic, the Pacific, global leadership and the future of education. London: Nesta, 2012. Р. 51.

Barber M., Mourshed M. How the World’s Best Performing School Systems Come Out on Top. Chicago: McKinsey & Company, 2007. 49 р.

Bryson J., Jenkins A. Understanding And Supporting Blended Learning Teaching Practices. Education Elements. URL: http://www.edelements.com (дата звернення: 29.10.2018).

Dziuban C. D., Hartman J. L., Moskal P. D. Blended learning. EDUCAUSE Center for Applied Research Bulletin, 2004. № 7. Р. 1–12.

Fullan M., Donnelly K. Alive in the Swamp Assessing Digital Innovations in Education. London: Nesta, 2013. 40 р.

Hattie J. Visible Learning: A Synthesis of Over 800 Meta-Analyses Relating to Achievement. London: Taylor & Francis Ltd, 2009. 382 р.

Hattie J. Visible Learning for Teachers Maximizing impact on learning. Melbourne: University of Melbourne, 2012. 286 р.

Schwartzman R., Tuttle  H.V. What can online course components teach about improving instruction and learning? Journal ofInstructional Psychology. 2002. № 29 (3).Р179–188.

Young J. R. (2002). «Hybrid» teaching seeks to end the divide between traditional and online instruction. Chronicle of Higher Education. 2002. № 48 (28). Р. 33–34.

Повний текст: PDF (укр.)