Валентина Волошина
ORCID iD 0000-0002-4372-5824
доктор психологічних наук, доцент, кафедра теоретичної та консультативної психології, факультет психології НПУ імені М. П. Драгоманова, вул. Пирогова, 9, 01601 Київ, Україна,  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

https://doi.org/10.28925/2078-1687.2018.3.2936

АКСІОЛОГІЧНА МОДЕЛЬ СУЧАСНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ
 
У статті презентовано результати теоретико-емпіричне вивчення специфіки професійної підготовки майбутніх психологів та розкрито сутність аксіологічної моделі цього процесу у закладі вищої освіти. Головною метою професійної підготовки майбутніх фахівців є спрямованість на осмислення соціально-нормативних, особистісних, професійних цінностей та розвиток їх ціннісної самосвідомості загалом. Реалізація цієї мети в межах вищої професійної освіти, зокрема в галузі психологічної підготовки майбутніх фахівців, потребує розробки та впровадження інноваційних психологічних технологій з розвитку в них стійких інтегрованих особистісно-професійних компетентностей. Вибір студентом як спеціальності так і спеціалізації має здійснюватись на основі усвідомлення ціннісності особистісного «Я» як психолога і впевненості у власному бажанні й спроможності надавати психологічну допомогу Іншому. З огляду на зазначене, нами розроблено і впроваджено аксіологічну модель професійної підготовки майбутніх психологів, метою якої є формування в них інтеграла професійної цінності та підвищення якості їх фаховості у відповідності зі структурою цінностей, особистісних якостей та здібностей.
 
Ключові слова: аксіологічна модель;  інтеграл професійної цінності;  майбутній психолог;  професійні цінності;  професійна підготовка;  психотехнології.

Література

Волошина В. В. Психологічні технології підготовки майбутніх психологів. Монографія. Вінниця: ТОВ «Нілан – ЛТД», 2015. 391 с.

Пеша А. В., Коропец О. А. Подходы к оценке эффективности тренингового воздействия в отечественных и зарубежных исследованиях. Психология и Психотехника. 2017. № 3. C. 44–52. doi: 10.7256/2454-0722.2017.3.23746.

Селиванов В. В., Селиванова Л. Н. Модель системы непрерывного психологического образования. Непрерывное образование: XXI век. 2014. Выпуск 1 (5). С. 3–11. doi: 10.15393/j5.art.2014.2242.

Ценностный мир современного человека: Беларусь и ее соседи в международных проектах по изучению ценностей / Д. Г. Ротман и др. Минск: БГУ, 2013. URL: http://elib.bsu.by/handle/123456789/97055 (дата звернення 15.01.2018).

Повний текст: PDF (укр.)