Лариса Афанасенко
ORCID iD 0000-0002-6119-4334
кандидат психологічних наук, доцент кафедри соціальної роботи і психології, Національний університет біоресурсів і природокористування України, вул. Генерала Родимцева, 19, 03041 Київ, Україна,  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

https://doi.org/10.28925/2078-1687.2018.3.2128

ДОСЛІДЖЕННЯ ПОКАЗНИКІВ ПРОФЕСІЙНОЇ САМОІДЕНТИФІКАЦІЇ МАЙБУТНІХ АГРАРІЇВ В УМОВАХ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ 
 
У статті наведено результати дослідження складових показників, які визначають професійну самоідентифікацію студентів сільськогосподарської галузі відповідно до провідного періоду навчання і виховання. З’ясовано, що професійна самоідентифікація є продуктом тривалого особистісного та професійного розвитку, який з’являється в процесі професійної діяльності та набутті професійного досвіду. Це поняття розглядається як інтегральна характеристика фахівця, що проявляється в суспільній діяльності й спілкуванні. Визначено детермінуючі біографічні показники професійної самоідентифікації та розроблено схему складових професійної самоідентифікації студентів аграрного профілю відповідно до курсу навчання.
 
Ключові слова:  професійна самоідентифікація;  професійне навчання;  фахівець-аграрій.

Література

Афанасенко Л. А. Проблема активізації професійної самоідентифікації студентів аграрного профілю в умовах професійної підготовки. Педагогіка та психологія. 2012. № 4 (77). С. 30–35.

Бадмаева Н. Ц. Влияние мотивационного фактора на развитие умственных способностей. Улан-Удэ: ВСГТУ, 2004. С. 280.

Большакова А. М. Опитувальник особистісної реалізованості. Проблеми сучасної педагогічної освіти. 2010. Вип. 28. Ч. 1. С. 14–24.

Боровский А. Б. Система методов профессиональной ориентации. Кн. 2. Методики профориентационной работы (приложения). Киев: МЗУУП, 1993. 164 с.

Боровикова С. А. Психологическое обеспечение профессиональной деятельности. Санкт-Петербург: СПбГУ, 1991. С. 135.

Бурмістенков О. П., Демішонкова С. А. Аналіз стану освіти у вищих навчальних закладах України. ScientificJournal «ScienceRise». 2016. Т. 12. № 1/29. С. 35–38. doi:10.15587/2313-8416.2016.85998.

Гребенюк М. О. Професійна самоідентифікація студентів в умовах навчання у ВНЗ. URL: http://www.psyh.kiev.ua (дата звернення: 25.01.2018).

Ермолаева Е. П. Преобразующие и идентификационные аспекты профессиогенеза. Психологический журнал. 1998. Т. 19. № 4. С. 80–87.

Жданович А. А. Реадаптация опросника «Карьерные ориентации» Э. Г. Шейна и его стандартизация на студенческой выборке. Психологический журнал. 2007. № 4. С. 4–22.

Зливков В. Л. Проблема особистісної та професійної самоідентифікації в сучасній психології. Соціальна психологія. 2006. № 5. С. 128–136.

Олійник Л. М. Психодіагностика і корекція. Миколаїв: ПП «Принт-Експрес», 2010. С. 218.

Фомина Т. А. Самоидентификация студенчества в условиях современной России: дис. ... канд. социол. наук : 22.00.06. Ставрополь, 2007. 156 с.

Шнейдер Л. Б. Профессиональная идентичность: монография. Москва: МОСУ, 2001. 272 с.


Повний текст: PDF (укр.)