Олександр Хлонь 
ORCID iD 0000-0001-9733-8531 
кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології, Київський національний торгово-економічний університет, вул. Кіото, 19, 02156 Київ, Україна,  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

https://doi.org/10.28925/2078-1687.2018.3.9097

РОЛЬ ЦІННОСТЕЙ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ ДО ПРАВОСВІДОМОСТІ МОЛОДІ
 
Вивчення ролі основоположних цінностей у процесі формування мотивації до правосвідомості молоді є важливою та актуальною темою. Метою дослідження є розгляд проблематики цінностей у молоді, визначивши, яким чином вони впливають на формування правосвідомості молодого покоління. Правосвідомість як засіб превентивного переконання, який буде сприяти уникненню злочинів лише в силу невідворотності покарання за них, не в повній мірі буде виконувати свою функцію. Внутрішнє переконання виступає тим надійним гарантом правосвідомої поведінки, яка в подальшому обумовить позитивне відношення до правосвідомості у молодої людини. Актуальним на цьому етапі є орієнтація на гармонійне поєднання прагнень молодої людини до формування цінностей як духовних так і інших.
 
Чітка та продумана політика, спрямована на формування та підтримку правильних духовних цінностей, сприятиме успішному формуванню правосвідомості серед молоді. 
 
Ключові слова: молодь;  мотивація;  поведінка;  правосвідомість;   цінності.

Література

Казьмірик С. М. Цінності та їх класифікація в аксіосфері людини. Наукові праці Чорноморського державного університету імені Петра Могили. Серія: Педагогіка. 2012. Т. 209. Вип. 197. С. 90–92.

Карасик В. И. Языковой круг: личность, концепты, дискурс. Волгоград: Перемена, 2002. 476 с.

Лапин Н. И. Модернизация базовых ценностей россиян. Социс. 1996. № 5. С. 3–23.

Матюшина И. И. Место ценностей в коммуникации (по работам Ю. Хабермаса). Актуальні проблеми держави і права: Збірник наукових праць. 2008. Вип.40. С. 86–93.

Матяж С. В., Березянська А. О. Класифікація цінностей та ціннісних орієнтацій особистості. Наукові праці Чорноморського державного університету імені Петра Могили комплексу «КМА». Серія: Соціологія. 2013. Т. 225. Вип. 213. С. 27–30.

Михальцова Л. Ф. Феномен понятия «ценность» и его генезис в психолого-педагогических исследованиях. Педагогическое образование и наука. 2009. № 5. С. 30–37.

Молоканова В. М. Дослідження проектно-орієнтованого розвитку на основі еволюційної теорії цінностей. Управління проектами та розвиток виробництва. 2012. № 2. С. 14–20.

Помиткін Е. О. Формування духовних цінностей старшокласників у діяльності шкільної психологічної служби: дис. ... психол. наук. Київ, 1998. 146 с.

Рубинштейн С. Л. Проблемы общей психологии. Москва: Педагогика, 1986. 376 с.

Скоромна О. І.  Соціальні цінності сучасної студентської молоді. Науковий вісник ЛНУВМБ ім. Ґжицького. 2011. Т. 13. № 3. С. 278–282.

Слабак М. М. Класифікація цінностей у праві (за матеріалами практики Страсбурзького суду). Науковий вісник ЛДУВС. 2014. Вип. 3. С. 21–30.

Сластенин В. А. Гуманистическая парадигма педагогического образования. Магистр. 1995. № 5. С. 3–8.

Шестаковський О. П. Цінності й переконання у крос-національних дослідженнях. Економіка і прогнозування. 2013. № 1. С. 123–149.

Шкіренко О. В. Формування духовних цінностей студента на основі моделі високодуховної особистості майбутнього правознавця. Вісник Академії адвокатури України. 2007. № 3. С. 166–171.

Lovat Т., Dally K., Clement N., Toomey R. Values Pedagogy and Student Achievement Contemporary: Research Evidence. Dordrecht: Springer Netherlands, 2011. 247 p. doi: 10.1007/978-94-007-1563-9.

Roccas S., Sagiv L. (Eds). Values and Behavior: Taking a Cross Culturial Perspective. New York: Springer International Publishing, 2017. 255 р. doi: 10.1007/978-3-319-56352-7.

Schwartz S. H. Beyond individualism-collectivism: New cultural dimensions of values. Individualism and collectivism: Theory, method, and application / U. Kim, H. C. Triandis, C. Kagitcibasi, S.-C. Choi, & G. Yoon (Eds.). Newbury Park, CA: Sage, 1994. Р. 77–119. 


Повний текст: PDF (укр.)