Інна Власенко
ORCID iD 0000-0003-2562-3637
кандидат психологічних наук, старший викладач кафедри загальної, вікової та педагогічної психології Інституту людини, Київський університет імені Бориса Грінченка, бул. І. Шамо, 18/2, 02154 Київ, Україна,  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

https://doi.org/10.28925/2078-1687.2018.3.97104

ОВОЛОДІННЯ ПРАКТИЧНИМИ НАВИЧКАМИ У СФЕРІ МЕДІАЦІЇ
 
                                                        В УМОВАХ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ                                                                 
 
У статті наведено основні положення впровадженого навчального курсу «Психологічні практики медіації», спрямованого на розвиток компетентності магістрантів- психологів шляхом формування системи знань про медіацію, природу конфліктів, набуття практичних навичок у їх розв’язанні, організації взаємодії сторін конфлікту. Навчальний курс базується на реалізації діалогу як засобу вирішення проблем у відносинах. Описано способи формування аналітичних, рефлексивних умінь, особистісної конфліктоздатності майбутніх фахівців. Розкрито техніки і прийоми, використані під час впровадження курсу.
 
Ключові слова: конфліктологічна компетентність;  медіація;  навички;  навчальний курс.

Література 

Абульханова-Славская К. А. Стратегия жизни. Москва: Мысль, 1991. 299 с.

Буш Р. А. Б., Фолджер Дж. П. Что может медиация. Трансформативный подход к конфликту. Киев: Издатель Захаренко В. А., 2007. 362 с.

Гірник А. М. Основи конфліктології. Київ: Києво-Могилянська академія, 2010. 222 с.

Глазл Ф. Самопомощь в конфликте. Калуга: Духовное познание, 2002.

Горова А., Коваль Р. Базові навички медіації. Київ, 2017. 50 с.

Гришина Н. В. Психология конфликта. Санкт-Петербург: Питер, 2005. 464 с.

Ложкін Г. В., Пов’якель Н. І. Психологія конфлікту: теорія і сучасна практика. Київ: Професіонал, 2006. 416 с.

Медиация – искусство разрешать конфликты. Знакомство с теорией, методом и профессиональными технологиями / Сост. Г. Мета, Г. Похмелкина. Москва: VERTE, 2004. 320 с.

Пель М. Приглашение к медиации: практическое руководство о том, как эффективно предложить разрешение конфликта посредством медиации. Москва: Межрегиональный центр управленческого и политического консультирования, 2009. 400 с.

Похмелкина Г. Ф., Семенов И. Н. Рефлетехнологии медиации в современной зарубежной практической психологии и конфликтологии. Психология. Журнал Высшей школы экономики. 2008. Т. 5, № 1. С. 121–138.

Розенберг М. Язык жизни. Ненасильственное общение. Москва: София, 2009. 170 с.

Рубинштейн С. Л. Человек и мир. Москва: Наука, 1997. 191 с.

Тимчук Л. І., Білик Н. М. Основи медіації в соціальній роботі: Навчально-методичний посібник. Чернівці: Чернівецький національний університет, 2016. 137 с.

Фишер Р., Юри У. Путь к согласию или переговоры без поражения. Москва: Наука, 1990. 158 с.

Хасан Б. И. Конструктивная психология конфликта. Санкт-Петербург: Питер, 2010. 250 с.

Ясиновський І. Г. Проблеми впровадження та проведення медіації в Україні. Актуальні проблеми політики. 2015. Вип. 55. С. 260–267.

Druckman D., Ebner N. Games, Claims, and New Frames: Rethinking the Use of Simulation in Negotiation Education. Negotiation Journal. 2013. Vol. 2. P. 61–92. doi: 10.1111/nejo.12005.


Повний текст: PDF (укр.)